I april 2023 åpnet Yosef Tamari egen frisørsalong sentralt på Majorstuen.

Under et år senere, skal daglig leder av Chic frisør Tamari ha opplevd flere ganger at kunder ikke ønsker å betale for behandlingen, skriver Avisa Oslo.

I en tåreperse av en artikkel, skriver avisen om hvordan Tamari skal ha blitt utsatt for både vold og hærverk.

– Da jeg var ferdig med å farge håret til en kunde, ringte hun mannen sin. Han ville prate med meg, og fortalte at kona ikke var fornøyd med resultatet, og derfor ikke ville betale. Han var veldig sur, og jeg ble veldig stresset, forteller Tamari.

Tamari hevder at alle tre skal ha blitt enige om å ringe politiet som dro i retning salongen med en gang.

– Mens vi ventet, ble de utålmodige og ville dra, men jeg ba de plis vente. Mannen stelte seg på utsiden, mens damen begynte å røyke inne. Da ba jeg hun ikke røyke inne og skulle til å ta røyken, så slo hun mobilen sin hardt i hodet på meg, hevder han.

I mellomtiden hadde frisøren låst døren. For å komme seg inn skal mannen ha slengt reklameskiltet på utsiden i vinduet.

Tiden etter voldshendelsen forteller Tamari at har vært vanskelig.

– Jeg ble veldig lei meg. Jeg var redd for å dra på jobb, sier han.

Vinduet i salongen ble ikke byttet ut før mandag – nesten tre uker etter hendelsen. Det forteller frisøren at har gjort det ekstra vanskelig.

– Jeg var ikke redd de første dagene etter hendelsen, men når vinduet ikke ble fikset, ble jeg redd. Jeg ble påmint det som hadde skjedd hver dag, sier Tamari.

– Jeg er blitt veldig forsiktig. Nå prater jeg alltid masse med kundene for å bli litt kjent med dem, også foretrekker jeg at kunder kommer alene, for da føler jeg meg tryggere, legger han til.

«Invasjon av fremmede arter» kan gi assosiasjoner

En liten undersøkelse om hvem denne mannen egentlig er, avslører imidlertid at klagene har haglet mot ham.

10. mai i fjor gikk Sara Abrahamsson (33) til Tamari for å bli fin på håret til 17. mai.

Det skulle vise seg å bli en dyr skrekkopplevelse, skrev TV 2.

– Dette er den verste frisøren jeg har vært hos i hele mitt liv, sier hun.

– Jeg bestilte time hos Chic frisør Tamari i Oslo. Jeg hadde aldri vært der før, men på timma.no sjekket jeg ledige frisører i nærheten av jobben min. Dette var rett før 17. mai, og det var ikke så mange frisører å velge mellom. Da jeg så at Chic frisør Tamari hadde ledig time, bestilte jeg der, legger hun til.

Abrahamsson spurte flere ganger om Tamari hadde gjort foliestriper før, da hun syntes han virket litt usikker.

Tamari forsikret henne flere ganger om at dette kunne han ordne.

Da frisøren fønet håret og Abrahamsson så resultatet, fikk hun sjokk.

– Håret mitt var helt oransjerødt.

Abrahamsson hadde tatt med et inspirasjonsbilde av hvordan hun ønsket at håret skulle bli, nemlig blondt.

– Jeg gjorde frisøren oppmerksom på dette umiddelbart, men da sa han at jeg bare skulle gå hjem og vaske håret med blåsjampo.

Hun betalte derfor 2700 kroner for resultatet, dro hjem og vasket håret med blåsjampo etter alle kunstens regler – hele tre ganger.

– Det var til ingen nytte, forteller hun.

Abrahamsson dro hjem etter et nytt besøk hos Tamari, med en muntlig avtale om å få pengene tilbake, da han ikke var i stand til å fikse feilen sin.

33-åringen hørte ikke mer fra frisøren.

Da Abrahamsson tar kontakt med Tamari via tekstmelding, skriver han at han ikke kan tilbakebetale allikevel.

To ganger drar hun tilbake til salongen, og ber om pengene tilbake, noe frisøren avviser.

Document Radio 9. februar 2024

I ren panikk bestilte Abrahamsson en ny time ved en annen frisørsalong, for å rekke å rette opp feilen før nasjonaldagen.

Studio M på Majorstuen sa det var vanskelig å rette opp, da røde pigmenter er krevende å få bort fra hår.

Likevel fikk hun rettet opp fargen og 33-åringen måtte ut med ytterligere 4256 kroner for arbeidet.

Frisøren, Malene Moe Synes ved Studio M, som reddet håret til Abrahamsson, sier håret var sjokkerende dårlig behandlet av Tamari.

– Håret var så ødelagt og jeg ante ikke hva frisøren før meg hadde gjort med håret. Hvilke produkter som var brukt, og hvor mye mer håret eventuelt ville ta skade, eller knekke etter at jeg prøvde å rette opp i det.

– Vi jobber jo med kjemi, så håret kan plutselig ta fyr eller falle av i slike tilfeller, og da er det jo jeg som sitter igjen med det «ansvaret», sa hun.

Tamari klager også i Avisa Oslo over at plattformen Let’s Deal hvor frisørsalongen får de fleste av bestillingene sine via, ha fjernet Chic frisør fra sine plattformer.

– Jeg oppdaget det fordi jeg hadde fått veldig få bestillinger de siste dagene, og derfor var inn og sjekket, sier Tamari.

I en e-post til Avisa Oslo, skriver daglig leder i Let’s Deal, Thomas MacQueen Ovesen, at en rekke kundeklager er årsaken:

«Det er riktig at vi har tatt ned markedsføringen for Chic frisør Tamari. Letsdeal.no har fått en rekke klager fra kunder som har brukt denne frisøren og vi så oss nødt til å stenge hans markedsføring gjennom letsdeal.no, som er i henhold til vår kontrakt.»

Men selv dette får ikke alarmklokkene til å ringe hos Avisa Oslos journalist, med det norskklingende navnet, Sara Funderud Assraoui, som heller velger å fokusere på Tamaris gråtkvalte historie om hvordan han gjør alt riktig og alle andre er urettferdige.

– Jeg frykter konsekvensene og er bekymret. Jeg er veldig nøye og tålmodig. Jeg har satset alt her. Dessuten kan jeg gi en god pris, og det bør kunder utnytte, sier Tamari til Avisa Oslo, mens han legger til at han nå skal starte massasjefirma i et lokale nærme frisørsalongen, hvor han håper at det kan gjøre opp for noe færre frisørkunder.

Anmeldelsene Tamari får på Google maps, er rett og slett katastrofale, og det faktum at Avisa Oslo ikke tar dette mer alvorlig, kan tyde på en viss agenda her.

Dette er profilbildet Yosef Tamari har på sin Facebookside;

Skjermdump fra Facebook

Her er en av mange utilfredse anmeldelser av Tamaris ferdigheter som frisør:

«Fullstendig useriøst. Balsam i hodebunnen og ikke i lengdene, shampoo bokstavelig talt skrubbet inn i lengdene, og shampoorester i håret som ikke ble renset ut. Fullstendig skjev klipp, og ble ikke slik jeg ba om i det hele tatt. Virket ikke som om frisøren hadde noen som helst peiling på damehår. Klippen tok også en hel evighet. Jeg var for feig til å si ifra da jeg var der, men skulle egentlig gjort det… STYR UNNA om du ønsker å unngå en halvtraumatisk frisøropplevelse med en frisør som prater om at hår er kunstverk, samtidig som han skamklipper deg og behandler håret så røft at du omtrent kan høre det knekke. Beklager, men her må det mer kunnskap og øvelse til for å kunne drive en seriøs salong…»

De som klager legger også til at Tamari ber dem finne en annen frisør hvis de ikke liker det han gjør, etter å ha tatt betaling først, selvsagt.

 

Kjøp «Hvordan myndighetene bløffet oss» av Robert Malone!

 

Kjøp «Dumhetens anatomi» av Olavus Norvegicus! Kjøp eboken her.

 

 

 

 

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.