Den måten hvorpå Høyre-regjeringen og Helsedirektoratet håndterte Covid-pandemien for noen år siden, med til dels drakoniske tiltak, var ingen udelt suksesshistorie. I stedet for å ta lærdom av feilgrepene som ble gjort da, og sikre at Stortinget får ha en hånd på rattet ved neste pandemi, sørger man nå for å samle ekstremt stor makt på svært få hender.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.