Nytt

Tatt i betraktning hvordan våre politikere roser den multikulturelle samfunnsutviklingen, så er det med en viss undring at man leser Oslo Kommunes, Utdanningsetatens stillingsannonse i Aftenposten 17.mars.

Dyktig lærer?

Gode betingelser

I løpet av våren vil Osloskolen utlyse ledige stillinger med gunstige ansettelsesvilkår ved følgende grunskoler: Bjøråsen, Furuset, Gamlebyen, Gran, Hallagerbakken, Haugen, Haugenstua, Haugerud, Holmlia, Jordal, Lindeberg, Lofsrud, Lutvann, Mortensrud, Prinsdal, Rommen, Seterbråten, Stig, Svarttjern, Tiurleiken, Tøyen, Vahl og Vestli.

Vi kan tilby de rette søkerne:

– Inntil tre ekstra lønnstrinn

– Mulighet til å ta praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) på deltid. Studieavgifter dekkes.

-Nyutdannede lærere får redusert undervisning for å motta veiledning av erferen lærer første undervisningsår.

Følg med på ledige stillinger på: www.osloskolen.no

Hvorfor skal det brukes spesielle tiltak for å få de beste lærerne til disse skolene? De er jo alle multikulturelle skoler som er så berikende for samfunnet. Vi husker ennå Jonas Gahr Støres uttalelse til Akers Avis i fjor:

«Mennesker som vokser opp uten mangfold får et varig handikap når de skal ut og møte en mangfoldig verden i ettertid, sier Jonas Gahr Støre.»

Burde ikke tiltakene vært rettet mot de monokulturelle og såkalte «blendahvite» skolene på Oslos vestkant hvor barna, ifølge Jonas Gahr Støre som er leder av Arbeiderpartiets integrasjonsutvalg, blir påført varige handikap?

http://www.document.no/2010/10/roser_furuset-mangfoldet/

www.osloskolen.no