I løpet av de siste dagene har lokale Ap-representanter kommet med uttalelser om Israel som tipper over i antisemittisme. Først ut er Ole Ingvald Hansen, lokalpolitiker i Hammerfest, som i diverse innlegg på sosiale medier hevder at Israel går både Nazi-Tyskland og IS en høy gang hva angår brutalitet.

norway-ap-1

Så har vi fylkesleder i AUF Vest-Agder, Kai Steffen Østensen, som har vært på studietur til Vestbredden med Fellesutvalget for Palestina og funnet ut at israelerne både bygger en ny utgave av Berlinmuren og dessuten oppfører seg mot palestinerne slik nazistene behandlet jødene under annen verdenskrig:

Sannheten er at jødene som en gang ble renset ut av det nazistiske samfunnet, i dag står flere av dem bak den moderne verdens største etniske rensing.

Dette gjør israelerne visstnok fordi Det gamle testamentet påbyr dem det:

ANNONSE

Jeg har sett ondskapen i øyet og jeg har sett hvordan staten Israel bruker det gamle testament til å politisk, administrativt og militært kolonisere det som en gang var et hellig sted. Nå er det landet Helvete på jord for flere millioner. Jeg kan si det, fordi jeg har sett det, og fordi jeg er pro-Palestina.

Med andre ord har Fredrik Skavlan nå fått diverse rasistiske (for ikke å snakke om historieløse) sitater han kan konfrontere Jonas Gahr Støre med neste gang Arbeiderpartiets leder er gjest i studio.

ANNONSE
Liker du det du leser? Vipps noen kroner til Document på 13629