Tavle

Også Aftenposten har den uvanen at de uten varsel fjerner hele kommentarfelter heller enn å moderere bort det innholdet de mener er uakseptabelt, nå sist i artikkelen om kampanjen Daily Express har igangsatt mot ytterligere EU-innvandring til Storbritannia.

Igjen, enhver får vurdere om denne slettingen er et konstruktivt bidrag til den offentlige samtalen. Hvordan føles det å se ens saklige innlegg havne rett i – unnskyld uttrykket – dass, fordi noen andre har gått over streken? Og hvor mange er det egentlig som gjør det?

(Lenkene nedenfor er som regel blitt avkortet til det ugjenkjennelige, og avsnitt er falt ut.)

 

* * *

 

Geparden • for 5 timer siden − Husker jeg leste en artıkkel ı Tımes ı maı: Innvandrerne vılle være ı flertall ı 2066 ı England med dagens ınnvandrıngstempo. I Norge har jo NRK estımert at ınnvandrerne vıl være ı flertall en gang rundt 2040-tallet hvıs jeg ıkke husker feıl. At vı skal fımnansıere ınnvandrerne med velferdkutt for egen befolknıng fınner vı uakseptabelt, ı og med at det er noen styrtrıke arbeıdsgıvere som tjener seg enda rıkere med bruk av dumpet ıunnvandrerarbeıdskraft. Innvandrerne er en skjult rıkdomsoverförıng fra vanlıge folk tıl noen styrtrıke! Hva koster ınnvandrerne oss. Skyhöye bolıgutgıfter. Kjempelange helseköer og elendıg helsetılbud, samt hele oljeformuen – 4200 mıllıarder kroner ı fremtıdıge pensjonskostnader og velferdsyteler. Stoltenberg, Arbeıderpartıet og Höyre har löyet og fört bak lyset Norges befolknıng. De skulle jo blı rıke av ınnvandrerne, en nödvendıg ressurs og arbeıdskraft. Hvor mange ınnvandrere utförer nödvendıg samfunnsmessıg arbeıd ı Norge? Neppe flere enn 100 000. Stıll Stoltenberg, Arbeıderpartıledelsen og Höyre for rıksrett. De har svındlet Norges befolknıng for hele oljeformuen. Det er sannheten ı saken. Og snart er ınnvandrerne ı flertall ı Norge. Dette er rent landssvık og ıntet annet etter det jeg kan se, en oppgıvelse av landets og befolknıngens suverenıtet tıl utlendınger!! Quıslınger!!

hallohallo • for 5 timer siden − Dette innlegget var visstnok for sterkt for Aftenposten og ble fjernet. Hvorfor? (Optimistisk så prøver jeg igjen.)
I EU vurderes forslag til ny lovgivning; 
- Medlemslandene 
skal pålegges forbud for å uttale seg negativt om bl.a. 
innvandringsproblemene. Befolkningen skal med andre ord sensureres!
- Samtidig varsler betydningsfulle russere (Vladimir Bukovski, som har 
sittet i russisk arbeidsleier for å forsvare mennnskkerettigheter) om 
utviklingen av EU unionen som de mener nå går i samme rettning som det 
tidligere Sovjetunionen. Vi vet alle hvordan det gikk! 
http://www.document.no/2013/10…
http://www.youtube.com/watch?v…

Emil_7777 • for 5 timer siden − Kred til Aftenposten for at dere i det hele tatt informerer om hva som skjer ellers i Europa. 
MEN, dere faller dessverre litt i «tabloid-fella » selv. 
Artikkelen innledes med bruk av hersketeknikk:
»Den britiske tabloidavisen Daily Express vekker avsky.. «
Å formulere seg slik gir inntrykk av at det er en generell avsky i Storbritannia. Dette er trolig helt feil, og en slik generalisering har dere ikke belegg for å bruke.
Kanskje er 75% ? av befolkningen der borte helt enig med avisa.

Olaola • for 5 timer siden − Globalismen=lapskaus, lagd av rester, som er utgått på dato!

hallohallo • for 6 timer siden − I EU vurderes forslag til ny lovgivning; 
- Medlemslandene skal pålegges forbud for å uttale seg negativt om bl.a. innvandringsproblemene. Befolkningen skal med andre ord sensureres!
- Samtidig varsler betydningsfulle russere (Vladimir Bukovski, som har sittet i russisk arbeidsleier for å forsvare mennnskkerettigheter) om utviklingen av EU unionen som de mener nå går i samme rettning som det tidligere Sovjetunionen. Vi vet alle hvordan det gikk! 
http://www.document.no/2013/10…
http://www.youtube.com/watch?v…

samheia • for 6 timer siden − Problemet er at då ikke noe skjer og ikke personer hørt .
Kommer det til slut ting som dette og om man skal ga etter og tro på prosenten er det mange i England som tykker at tilstanden er ikke akseptabelt.

Snoppy • for 6 timer siden − Aldri forstått dette med at de fleste medier propaganderer for økt innvandring og opptrer som ivrig heiagjeng for asylindustrien. På dette området virker det som om de mener at det norske folk må «oppdras», og de gjør sitt beste i å fortie og dumforklare folkeviljen.

hugo10 • for 6 timer siden − Ingen skal si att dette ville være utenkelig i norge,hvis økonomien vår plutselig snudde til det negative,arbeidsledigheten tok ett karaftbyks og det fortsatte og komme inn arbeidsøkere far resten av europa og afrika,som vil få viss sosial stønad uansett. Da vil det syde og boble i de som står uten jobb og vi vil nok få akkurat den samme reaksjonen som de har i england. Så ikke kast stein i ett glasshus og tro man er så mye bedre. Uansett nasjon,så er det ett resultat av att politikere ikke tør og ta håndfaste og nødvendige beslutninger som kan gjøre de uglesett rundt om i europa !

lars himler • for 6 timer siden − Det må være lov å protestere mot å få en kjemperegning.

Katrine • for 6 timer siden − Dette er ikke en kampanje i mot EU innvandring, men en kampanje i mot Sigøynere / Rom-folk som nå snart er over 200000 i England. Les også : http://www.express.co.uk/news/…

wiggofrantzen • for 6 timer siden − Sverige, England og deler av Frangkrike har betydelige problemer og utfordringer. Andelen fattige blant egen befolkning øker. Og Norge følger i fotsporene. Det velferdssamfunnet som ble bygget sten for sten i ti-årene efter krigen forvitres. Det trygge og gode Norge forsvinner. Kriminalitet, frykt, sosial ustabilitet, økende sosiale forskjeller og utstøtelse av arbeidslivet kommer til å tilta. Når gikk det galt og hvem har ansvaret?

Charly Wang • for 6 timer siden − Oslomarka begynner å bli ødelagt av søppel og rot. Gjelder ikke lover for alle som oppholder seg i Norge? Hvis jeg hadde behandlet mitt barn på samme måte og kastet 5 kg søppel i skogen hadde jeg blitt straffet.

SetaSininen • for 6 timer siden − En slik avis som taler folkets røst skulle vi hatt her i landet også!

Petter Nordal • for 7 timer siden − Skulle ønsket at de hadde lagt med statistikk om hvor mange av rumenerne og bulgarerne som faktisk får seg jobb. Om man kunne bevise at f.eks 20% har urent mel i posen, 70% er her for å tigge/jobbe svart (dødvekt for samfunnet) og bare < -10% har jobbutsikter/jobb i landet ville det bli tatt på alvor istedenfor alle peker og roper: Rasist!

Crazysheep Petter Nordal • for 6 timer siden − 
Tviler på at så mange som 10 % av sigøynerne kommer for å få seg en jobb, du er heldig hvis du ser et så høyt tall som 1%.

LarsEven • for 7 timer siden − 
Sverige er et eksempel på et land hvor innvandrere fortrenger ungdom på arbeidsmarkedet i enda større grad. 25% av svensker mellom 16 og 25 år er arbeidsledige samtidig som flommen av asylsøkere og østeuropeere fortsetter. Istedet kommer svensk ungdom til Norge i desperasjon. 
At folk til slutt blir lei denne galskapen og setter igang kampanjer har jeg full forståelse for.

Astraios LarsEven • for 6 timer siden − 
Verre enn som så. I Sverige har man kneblet ytringsfriheten hvor en snever elite kveler samfunnet med politisk korrekthet og bruker rasismekortet som hersketeknikk. Noe gikk fryktelig galt i Sverige for ca. 20 år siden.

LarsEven Astraios • for 6 timer siden − 
Et av de få svenske nettavisene hvor en kan lese om alt hva de politisk korrekte nekter å si noe særlig om er http://avpixlat.info/
Legg merke til at det ikke er «.se». Det sier mye om dagens Sverige når nettavisa sier om seg selv at «Avpixlat har varken säte, IT-infrastruktur eller redaktion belägna inom Sveriges gränser.»
 
 

Geir Bjerkland • for 7 timer siden − 
Må være lov å si at nok er nok…

smokewater • for 7 timer siden − 
Hva er sjansen for at denne tråden overlever 24 timer?

brancobilly • for 7 timer siden − 
Fortell sannheten så blir du stemplet som rasist!

lars himler brancobilly • for 6 timer siden − 
Jeg har vært «rasist» i mange år. Så dette vet jeg en del om!

Valsin brancobilly • for 6 timer siden − 
Sannheten er at du er en rasist. Når du er rasist er sannhet forvekslet med personlige vrangforestillinger.

Knoppen14 brancobilly • for 7 timer siden − 
Stempel!

Devolution • for 7 timer siden − 
En tanke. Hvis England vil ha færre asylsøkere, kanskje de skal slutte med koloniseringen sin og bombingen av fattige land. De skaper millioner av flyktninger med krigene sine.

AliforNorge • for 7 timer siden − 
http://www.aftenposten.no/nyhe…

AliforNorge • for 8 timer siden − 
50% av alle som bor i London er innvandrere iht Aftenposten
hvem er det egentlig som skal bo i England ? Bulgarere, Indere, Rumenere, Spanjoler eller etniske Engelske borgere ?
focusen AliforNorge • for 6 timer siden − 
Hva er engelskmenn etter dine definisjoner? 
London er den store motoren i økonomien, grunnen er nettopp åpenheten til verden. Sammenligner man pundet med euroen, er nord England Hellas og London Tyskland

lars himler AliforNorge • for 6 timer siden − 
Svaret gir seg åpenbart selv.

Disqusor • for 8 timer siden − 
Dette handler om prosenter og selv journalisterkan regne. Historiens dom blir at vi setter Hagen på sokkel

AliforNorge • for 8 timer siden − 
Bra av Daily Express !
Forventer at norske journalister følger etter og skriver for sine lesere og ikke sine redaktører

RandiDawkins4ever • for 8 timer siden − 
Problemet er jo at journalistene som skriver om disse sakene i Norge aldri har opplevd å være arbeidsløs ungdom. Hvordan noe kan undre seg over hvorfor det er stor motstand mot at man skal ta inn en hel rekke innvandrere når man ikke klarer å tilby jobber til sitt eget folk, er jo helt utrolig. Det er jo ikke rart at politikere og PK journalistene ikke klarer å ta dette inn over seg. Det handler da ikke om rassisme, om vi virkelig ville hjulpet Bulgaria og Romania hadde vi brukt penger på tiltak i disse landene. Det er den eneste måten å øke velstanden der borte.

undres_over_mangt • for 8 timer siden − 
På tide at det blir mulig å diskutere realismen i innvandringen uten at noen trekker frem rasismekortet.

klusst undres_over_mangt • for 8 timer siden − 
Jeg tror det er sånn «in your dreams»… , men du har helt rett. Det kunne vært nyttig.

JM undres_over_mangt • for 8 timer siden − 
Nå er det sjeldent jeg egnetlig ser det kortet dras frem, men vil påstå at majoriteteten av de som starter de diskusjonene som ender sånn, har lagt lista på den høyden selv.. null problem å diskutere slike emner seriøst, hvis man bare gidder å oppføre seg sånn nogenlunde sivilisert..

headdi • for 8 timer siden − 
Unnskyld meg, men har Klassekampen endret navn til Aftenposten?

Regnvær • for 9 timer siden − 
Sitter å lurer litt.
Jeg er overhodet ikke rasist, men lurer på dette:
Er det ikke slik at folk oppfører seg dårligere når de er på ferie enn de gjør hjemme? 
Slik er det hvertfall når vi nordmenn er ute å reiser.
Nordmenn på ferie i Ayanapa og sånne steder oppfører seg jo så elendig som det er mulig å gjøre.
Eller for å ta et annet eksempel:
De fleste oppfører seg noe annerledes når de er tar en tur med danskebåten, enn de ville gjort i kantina på jobben.
Og når jeg sier «annerledes» så mener jeg selvsagt «ræva».
Og videre er det jo gjerne slik at alle hater turister. Uansett hvor de kommer fra – eller reiser til. 
Folk hater ikke turister på grunn av «rase» men fordi alle steder har sine gjengse normer, og reiser man dit uten å hverken kjenne eller bry seg om om lokale skikker og sedvaner, blir man ikke videre populær. 
Dette gjelder universelt.
Vi i Vestfold for eksempel, hater jo Oslo-folk som kommer på ferie om sommeren. Virkelig. Vi tåler ikke trynet på dere.
Uten at dette har noe med «rasisme» å gjøre.
Men det er jo et opplest og vedtatt faktum at Oslo-folk er og blir PAKK. 
Kan det derfor være slik at det ikke er «rasisme» men derimot «anti-turisme» holdninger som gjør seg gjeldene i lokal-befolkningene verden over?
Sammenfattet med at det selvsagt forekommer mye dårlig oppførsel blandt folk som ikke har til hensikt å slå røtter på det stedet de oppholder seg?
På samme måte som på Danske-båten?
Hva tror dere?

hortseniker Regnvær • for 9 timer siden − 
ha ha ha, du har faktisk helt rett! Vestfolding selv, og ja, vi HATER snobben som kommer fra Oslo/Bærum – de som tror de eier alt de rører ved. Utlendinger er faktisk hyggeligere. 
Jeg foreslår derfor at Vestfoldavisene nå går sammen i et opprop mot Oslo-folk, i alle fall i fellesferien…

Regnvær hortseniker • for 9 timer siden − 
YES YES YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
STJERNE-IDE!!!
Tenk så deilig å slippe de forbannede Oslo-folka om sommeren. Gud for en lykke det hadde vært! Kjør på med Kampanjen!
OSLO-FOLK HAR INGEN ADGANG TIL VESTFOLD OM SOMMEREN – ELLER TIL GEILO OM VINTEREN.

Henning Evensen • for 9 timer siden − 
Helt ærlig, hva er galt med at en nasjon eventuelt gjør en offentlig uttalelse som f.eks: beklager, vi har ikke kapasitet til å ta i mot og intergrere flere innvandrere? Ser jo naturligvis at som tabloid forsidesak er dette litt over streken, men det forandrer ikke meningen. Jeg kan ikke se hvorfor det er feil å ønske/ytre at man ikke vil ha /trenger flere innvandrere når det ikke er jobb/mat til alle.

Henning Evensen Henning Evensen • for 9 timer siden − 
La hvem som vil komme inn til landet som arbeidssøker, sett en maxtid f.eks 6 mnd, på å gjøre et forsøk på finne arbeid, et sted å bo. Har man ikke dette i orden så har du fått din mulighet.

Ken Henning Evensen • for 8 timer siden − 
Norge har nettop dette for arbeidsinnvandring fra EU.. 3 måneder

vinylgroover Ken • for 7 timer siden − 
Det må jevnes ut ja. Målet med EU som sådan er at lønns- og kostnadsnivået skal være identisk i hele Europa. Tenkende mennesker skjønner dog at dette nivået nødvendigvis vil være mye lavere enn det vest-europeere er vant med fra før, men det nevnes ikke av noen; den enkelte europeer klamrer seg til et håp om at hele euro-sonen skal bugne av rikdom, men innerst inne skjønner de jo at dette ikke vil skje. 
Det «gamle kontinentet» er allerede forholdsvis utarmet hva ressurser angår, nytt av året er at man også utarmer hverandres menneskelige ressurser gjennom denne såkalte europeiske jobb-mobiliteten.

Rakkern vinylgroover • for 6 timer siden − 
Vesten likner mer og mer på en nostalgisk 50-tallsbil. Søt og sikkert god og kanskje innovativ den gang, men greier ikke å følge dagens dynamiske verden.
Europa er tufta på etterkrigseuropas nære fortid, ikke den asylindustrien og folkevandringer vi ser i dag.
Vi som husker begynnelsen av sirkuset husker det blei sagt at dette bare var midlertidig. Når «de farlige forholdene» i hjemlandet var over skulle de reise hjem igjen. Vi som måtte høre på fjaset visste det var løgn da og vi veit det nå.

thov • for 9 timer siden − 
Jeg ble ganske forskrekket da jeg leste denne overskriften i
går: “Politiet: Ingen ran i Oslo i natt” http://www.osloby.no/nyheter/k…
At en natt i Oslo uten ran har blitt en sensasjon som mediene
skriver om, er vel det beste bevis på at noe har gått galt også her i landet. Et annet tall som burde vekke oppsikt er at vi allerede har 40 drap i Norge hittil i år. I Kripos oversikt som strekker seg fra 1998 var det verste året 2004 med 44 drapsoffere, hvis dette fortsetter slik, slår vi dette drapstallet uten tvil, siden vi bare er i begynnelsen av november. Hva har skjedd?

SteinarGrastveit thov • for 8 timer siden − 
Morsom du, Snakk om krisemaksimering. Sjekk heller statistikken over tid for aa finne ut hvordan trenden er:
http://www.aftenposten.no/nyhe…

thov SteinarGrastveit • for 8 timer siden − 
Kanskje man burde lese hele artikelen, hvor det står «Vi har et oversiktlig samfunn, der mange risikomomenter er fjernet. 
Norge, og særlig Oslo, har dessuten en veldig god akuttmedisin, som 
bidrar til at særlig mange knivstikkingsepisoder ikke ender opp som 
drap. Politiet har også vist seg å være svært effektive.» Videre står det også at «De lave drapstallene i Norge ville ha vært enda lavere uten innvandring.
En del av drapene utføres av personer med innvandrerbakgrunn.»

I minst 14 av de 40 drapene hittil i år er innvanderere, utlendinger eller norske med innvandrerbakgrunn bakgrunn involvert.

SteinarGrastveit thov • for 7 timer siden − 
Jeg har da lest hele artikkelen. Poenget mitt er at du i ditt foerste innlegg insinuerer at det blir flere drap i Norge, mens trenden over aar viser at det blit faerre drap. I aar er, saavidt vi vet, et unntak. Selv om vi selvfoelgelig skal vaere paa vakt er det ingen grunn til aa tro at vi er i ferd med aa gaa inn i en fremtid med flere og flere drap. Om man ikke er paranoid da..Det er lite i disse kommentarfeltene som reflekterer at Norge er et av landene med faaerrest drap i verden og det er en nedadgaaende drapstrend…

thov SteinarGrastveit • for 7 timer siden − 
Hvem er egentlig «vi» som vet at i år er det et unntak? En slik påstand burde bevises.

jostein SteinarGrastveit • for 8 timer siden − 
Så vi skal bare leve med 100 ran i måneden?

SteinarGrastveit jostein • for 7 timer siden − 
sa jeg noe om ran?

naiv thov • for 9 timer siden − 
9 år med sosialisme

Polinkorr naiv • for 7 timer siden − 
Og dette for å skjule virkeligheten best mulig:
http://www.document.no/2010/06…

per57 • for 9 timer siden − 
Gjelder ikke ytringsfriheten, hva med folkeavstemming i Storbritania. Det er vel innlysende hva resultatet hadde blitt.

dudhereismycar • for 10 timer siden − 
Det er helt horribelt å se hvordan alle som er kritiske til innvandring øyeblikkelig blir definert som rasister..
Hvordan kan det være slik at i den virkelige verden kan enn være venn med en afrikaner, jobbe med en inder, og være kjæreste med en thai, men fordi man ikke vil ha åpne grenser så er man rasist.. Bare fordi man selv tilhører en majoritet??
Folk nyanserte og problemstillingene rundt innvandring og utlendinger har aldri vært så mange eller varierte som de er nå… Det er så synd at mye av pressen kun fokuserer på de aller ytterste ekstremistene for å selge…

Devolution dudhereismycar • for 7 timer siden − 
Er det noen som har kalt deg rasist? Det er helt greit om man vil stange grensene. Men man gjør ikke det, vet ikke hvorfor.. Eliten jobber for å globalisere verden, de vil ikke stenge grensene. Dessuten om England vil ha færre flyktninger, kanskje de skal slutte å bombe andre land, de skaper millioner av flyktninger med krigene sine.

dudhereismycar Devolution • for 6 timer siden − 
Fordi and som Serbia, Syria, Afganistan (før 2011) og Sudan klarte ikke skape egne flykninger?
Det eneste landet som ble værre av bombingene de siste 20 årene er Irak…
og ja.. jeg er blittt kalt rasist.. Å kaste ut en med mørk hudfarge av uansett grunn fra uansett plass fører som regel til at man får kastet r-ordet etter seg

klusst dudhereismycar • for 8 timer siden − 
De jeg kjenner – som sterkest gir uttrykk for et ønske om å begrense innvandringen, er faktisk utlendinger selv og har en annen hudfarge enn blekrosa/hvit. – Man kan jo spørre seg hvordan det kan ha seg hvis det utelukkende er rasister som ønsker å bremse innvandringen. Utstrakt selvforakt – eller noen nyanserte synspunkter, slik du er inne på?

Polinkorr klusst • for 8 timer siden − 
Mange integrerte arbeidende innvandrere innser nok at ytterligere innvandring ødelegger mulighetene til en ordnet fremtid også for dem og deres etterkommere, og det er fint at de tør si det- i motsetning til mange i rødgrøten med rosa briller og lite virkelighetskontakt.Fulle sosiale ordninger fra dag 1 for folk som kommer fritt flytende er økonomisk selvmord. 5 års karantene på slikt og 10 år for statsborgerskap og maks 6 mndr behandlingstid for asylsøkere- deretter ingen ankemulighet og ingen «rettigheter» uansett barn eller andre forhold.Vi må få slutt på trenering og spekulasjoner i at «tilhørighet» oppstår om man lyver og motsetter seg vedtak lenge nok. Det bør ikke være belønning i enden av slik optreden.

Norwegia Psycho • for 12 timer siden − 
Det er på tide store aviser skriver om dette problemet som rammer hele Europa. De fleste Briter ser og føler de samme problemene som Norge pga EØS avtalen. Norge fylles opp av polakker og øst-europeere, som i kortere perioder finner arbeid. Bedrifter kjøres konkurs, men lønnstakere er sikret lønn gjennom garantier fra Staten. Sosial dumping og elendig ufaglært arbeidskraft og byggefeil som koster milliarder å rette opp, livsfarlige sjåfører og semitrailere..osb 
EU og EØS medlemskap betyr at man kan søke arbeid og komme inn under andre lands ordninger, som fks norsk ledighetstrygd, sosialstøtte (som er mer enn høytlønnede tjener i Polen), kontantstøtte, barnetrygd, etc….Bare det å komme til Norge betyr at man er sikret en bedre økonomi uansett hva som skjer….
Hvem har funnet på dette…? Hvorfor har EU- systemet og ordningene blitt slik…? Næringslivet, kapitalen og mennesker med makt vil ha billig arbeidskaraft som de kan utnytte. I følge grunnleggende teori, innføringskurs på BI og NHH, så vil man ifølge frikonkuransemodellen med fri bevegelse av arbeid og kapital, oppleve vekst og utjevning av priser og kostnader…..I videregående kurser lærer man teori om ufullstendige markeder, markedssvikt og negative eksterne effekter…Disse videregående emnene er tydeligvis ikke tatt i betraktning når EU og systemet har blitt utformet.
Parrallelt med EU innvandring, koloniinnvandring, så sliter UK med asyltilstrømming, og de samme mult.ikulturelle problemene som Norge. Nyhetene er fulle av ransepisoder, islamister, ter.rror trusler, voldtekter, drap som er relatert til våre nye landsmenn: Dette er uakseptabelt, og kommer på toppen av problemene med annen innvandring. 
UK vil slite med tilsvarende problemer for evig tid. Ikke bare pga EU-innvandring, men pga landene de har okkupert og anektert de siste 200 årene. I et par hundre år har Britene utnyttet disse koloniene. Nå er tiden kommet for at mennesker fra koloniene utnytter Storbritannia, fordi de er lovmessige og juridiske briter…..
Dette er ikke et bærekraftig system, hverken for Storbritannia; Norge eller andre EU land. Eu vil garantert oppløses innen en 20-30 års periode.

Regnvær Norwegia Psycho • for 8 timer siden − 
Du Psycho.
Du må prøve å huske at mange av de som kommer hit er bedre folk enn Nordmenn.
Norske jenter for eksempel, er blitt så lause og horete at de må begynne å vaksinere dem mot kjønnsvorter.
Tenk på det. Fy for en skam over landet at den kvinnelige del av befolkningen er så lettpulte at man faktisk må v a k s i n e r e dem mot kjønnsvorter fordi de ikke klarer å holde beina samlet.
Personlig synes jeg det er flaut å være Nordmann.
Og som om ikke det var nok, drepes det 15000 ufødte barn gjennom abort her til lands.
Hvert år. Og det har blitt drept 450 000 ufødte babyer gjennom abort siden 1973. Det vil altså si at det rusler opp mot 400 000 tusen kvinnelige baby-mordere rundt her til lands. Som om det ikke var ille nok at de er løsaktige luddere.
Så ikke vær så negativ til innvandring. Mange av dem som kommer hit, er mye bedre enn den etnisk norske dr*tten vi har her fra før.

Regnvær Norwegia Psycho • for 9 timer siden − 
Du Psycho.
Du må prøve å huske at mange av de som kommer hit er bedre folk enn Nordmenn.
Norske jenter for eksempel, er blitt så lause og horete at de må begynne å vaksinere dem mot kjønnsvorter.
Tenk på det. Fy for en skam over landet at den kvinnelige del av befolkningen er så lettpulte at man faktisk må v a k s i n e r e dem mot kjønnsvorter fordi de ikke klarer å holde beina samlet.
Personlig synes jeg det er flaut å være Nordmann.
Og som om ikke det var nok, drepes det 15000 ufødte barn gjennom abort her til lands.
Hvert år. Og det har blitt drept 450 000 ufødte babyer gjennom abort siden 1973. Det vil altså si at det rusler opp mot 400 000 tusen kvinnelige baby-mordere rundt her til lands. Som om det ikke var ille nok at de er løsaktige luddere.
Så ikke vær så negativ til innvandring. Mange av dem som kommer hit, er mye bedre enn den etnisk norske dr*tten vi har her fra før.

wegard Regnvær • for 9 timer siden − 
Håper virkelig at 1) du ikke har/får barn, og 2) det ikke finnes noen som synes du er en person det er verdt å lytte til.

Enrique Antonio Santoveña Fern Norwegia Psycho • for 9 timer siden − 
Nostradamus dixit?

orsone Norwegia Psycho • for 9 timer siden − 
Litt av en profeti.

Astraios Norwegia Psycho • for 9 timer siden − 
Uten polakker stopper Norge – siden nordmenn knapt kan slå i en spiker eller bruke en sag. Tenk på hvem som bygger våre hus.

Ærlig_talt Astraios • for 9 timer siden − 
Nå synes jeg du skal snakke for deg selv. Det er faktisk mange meget dyktige norske fagarbeidere, mens mange av de som kommer fra østeuropa totalt mangler kompetanse og utdannelse som bygningsarbeidere.
Om du ikke vet opp og ned på en hammer, betyr ikke det at alle andre nordmenn er som deg

wegard Astraios • for 9 timer siden − 
Det der om at «uten innvandring stopper Norge» har vel blitt avslørt som en rødgrønn løgn..? Dessuten må det vel finnes en mellomting mellom den norske modellen med fulle rettigheter fra dag én og den utnyttingen som Dubai og Qatar driver med..

AreSolberg Astraios • for 9 timer siden − 
Det skyldes jo at norske håndverkere er presset ut av østeuropeere uten kompetanse som jobber svart for en brøkdel av det man trenger for å overleve i Norge.
dudhereismycar AreSolberg • for 6 timer siden − 
Norske håndtverkere blir presset ut fordi de krever unaturlig høy lønn for jobben sin… Det er faktisk ikke bare håndtverkere som har dette problemet… men de aller fleste bransjer… 
Nordmenn er ikke villige til å betale den skyhøye prisen man får på alle tjenester og varer, når man ønsker å ha så høy lønn for alle yrkesgrupper

AreSolberg dudhereismycar • for 5 timer siden − 
Problemet er at dette har blitt en spiral som er vanskelig å stoppe uten overgriperne politiske beslutninger. Det sier seg selv at ikke én enkelt arbeidstaker eller én yrkesgruppe kan gå foran og dumpe lønnen sin 40-50%, mens resten av samfunnet fortsetter som før. Det er faktisk ekstremt dyrt å leve i dette landet og lønningene følger prisnivået. Uten omfattende og samordnede sosioøkonomiske endringer vil spiralen bare fortsette.

rudolf78 Norwegia Psycho • for 10 timer siden − 
Så problemet er velferdsstaten.
Hva er egentlig sosial dumping, er det utlendinger som får jobb til en lønn de anser for å være bra?
Kan ikke kundene få avgjøre om arbeidet er godt nok?
Sosialdemokrater/sosialister har funnet opp velferdsstaten.
Miljøvernere, forbrukere ol. vil ha billig(lite ressurskrevende) varer/tjenester.
Hvis man faktisk tillater fri flyt av kapital ol. hva er det som vil hindre at næringslivet, kapitalen og mennesker med makt, får konkuranse, akkurat som arbeidstagere?
Velferdssta er et ikke bærekraftig system.

etnisknorsk rudolf78 • for 8 timer siden − 
»Sosiale ordninger lokker ukvalifiserte innvandrere
Norge har seg selv å takke for at innvandrerne har lavere yrkesdeltakelse enn i 
andre europeiske land, sier Ruud Kopmans, en av Europas ledende forskere på integrering.»
http://www.utrop.no/Nyheter/In…

Gunnar Giil • for 13 timer siden − 
Katta er ute av sekken. Etter dette vil det bli lettere. På tide! Kanskje det ikke blir nødvendig med et tiggerforbud likevel?

JST • for 14 timer siden − 
Det er egentlig en reaksjon på den stadige sterkere internasjonaliseringen vi opplever. Norge og UK er ganske likt. Vi lever i en øy i det europeiske samfunnet og klarer ikke helt å fatte at det er store forskjeller i levestandard i de europeiske landene og det er helt naturlig at folk flytter dit hvor det er størst sjanse for å få bedre økonomiske vilkår. 
Siden de er medlem av EU er de forpliktet til å gi borgere av EU arbeidstillatelse slik som vi i Norge(EØS avtalen,) en av grunnreglene i EU fri flyt av arbeidskraft. 
UK er forresten litt forskjellig fra Norge siden de fortsatt sliter med sitt empire hvor folk fra commonwalth-landene, lettere kan få arbeids- og oppholdstillatelse enn andre land utenfor EU. 
Det som må gjøres for å unngå slike oppslag er å bedre levestandarden i de land som er økonomisk har dårligst levestandard og på sikt vil det skje.. Det Daily Express mener er at UK skal melde seg ut av EU noe som ikke vil skje selv om Cameron prøver å reforhandle. EU er sterkere enn UK så egentlig er det ikke mye å forhandle om siden UK, etter min mening, har mer å tape enn EU om UK melder seg ut. I tillegg vil de slite med innvandringen fra Commonwealth landene..

jostein JST • for 8 timer siden − 
Unngå slike oppslag? Unngå sannheten. Det bare såvidt toucher. Det er katastrofe på de britiske øyer. Vent og se.

perberge • for 14 timer siden − 
Som denne artikelen viser er document.no mere framtidas leverandør enn tanta og resten av den «etablerte presse»

mjolly • for 14 timer siden − 

THE Daily Express crusade to stop a new surge of European immigration has already enlisted the support of tens of thousands of people. In a staggering show of unity, almost 20,000 have now signed our petition calling on the Government to keep controls on Bulgarian and Romanian workers coming here.
..
Our poll showed 98 per cent of readers were opposed to this but he bet that if an opinion poll asked all British people «Should we open the doors unconditionally to 29 million people from Romania and Bulgaria?» 80 per cent would say no.
http://www.express.co.uk/news/…

RadikalAtheist • for 14 timer siden − 
Ganske skremmende den ekstreme innvandringa som skjer i europa for tiden. Mtp. hva som skjedde under andre verdenskrig og det er jo ikke tvil om at er det noe man har lært av historien så er det at den gjentar seg..

oh_my_good • for 14 timer siden − 
Tror vi kan si oss enige her i Norge og, fed up av meningsløs innvandring av folk som ikke har mulighet til integrering, bør ikke vekke avsky, snarere tvert imot.

etnisknorsk oh_my_good • for 8 timer siden − 
»– Religion kan hemme integrering
De nordiske landene er blant verdens mest sekulære i verden. Ny rapport hevder at innvandreres religiøse praksis kan bli møtt med skepsis og medføre marginalisering, ifølge forskning.no»
http://www.utrop.no/Nyheter/In…

perberge • for 14 timer siden − 
Att Tanta er ei EU blekke er vel ikke uventa gitt aftenpostens historikk mht nazismens opptog i sin tid. Historia gjentar seg.

Josik • for 14 timer siden − 
En gang i tiden fantes det journalister som hadde et kritisk blikk til det meste, gjorde selvstendige analyser, og som presenterte artikler som ga den intelligente leser noe å tenke på.
Dagens journalister virker å være mer opptatt av å fremstille den vanlige leser, og innbygger for den saks skyld, som en idiot som ikke forstår hva som er politisk korrekt.
Denne arrogansen og forakten for vanlige folks hverdagslige utfordringer gir seg naturligvis utslag i opplagstall. Man gidder ikke å kjøpe eller lese aviser som konstant driver politisk propaganda for rendyrket sosialisme når man selv ikke nødvendigvis er helt overbevist om sosialismens fortreffelighet.
Ovennevnte artikkel er sammen med Aftenpostens klima-alarmisme glimrende eksempler på hvor degenerert Aftenposten faktisk har blitt under nåværende sjefsredaktørs ledelse.
Kan vi håpe på en bedre avis under neste sjefsredaktør?
Behovet er skrikende.

Polinkorr Josik • for 7 timer siden − 
Det kan man nok se langt etter når man leser disse retnngslinjene for «fri» og «uavhengig» presse:
http://www.document.no/2010/06…

Politiet Josik • for 8 timer siden − 
Da etterlyser du samme kritiske holdning i Daily Express også, regner jeg med?

Johnny Fuglestad • for 15 timer siden − 
Noen må jo få lov å si det mange mener.

Børre Tafsemester Bjerkland • for 15 timer siden − 
Begynner å like Daily Express merker jeg 🙂

Josik • for 15 timer siden − 
En gang i tiden fantes det journalister som hadde et kritisk blikk til det meste, gjorde selvstendige analyser, og som presenterte artikler som ga den intelligente leser noe å tenke på.
Dagens journalister virker å være mer opptatt av å fremstille den vanlige leser, og innbygger for den saks skyld, som en idiot som ikke forstår hva som er politisk korrekt.
Denne arrogansen og forakten for vanlige folks hverdagslige utfordringer gir seg naturligvis utslag i opplagstall. Man gidder ikke å kjøpe eller lese aviser som konstant driver politisk propaganda for rendyrket sosialisme når man selv ikke nødvendigvis er helt overbevist om sosialismens fortreffelighet.
Ovennevnte artikkel er sammen med Aftenpostens klima-alarmisme, glimrende eksempler på hvor degenerert Aftenposten faktisk har blitt under Hilde Haugsgjerds ledelse.
Kan vi håpe på en bedre avis under neste sjefsredaktør?
Behovet er skrikende.

Josik • for 15 timer siden − 
Jeg er ikke helt oppdatert på moderne raseforskning, dersom den i det hele tatt eksisterer. Men jeg lever i den tro at «Bulgarere og Rumenere» ikke uten videre kan defineres som en egen rase. Begrepet «rasisme» blir dermed litt underlig i denne sammenheng.
Bakgrunnen for denne motstanden mot å få sitt nabolag invadert av fremmede, uskolerte, fattige og fientlig innstilte mennesker kan nok ha sin begrunnelse i helt andre faktorer enn raseteorier.
En gang i tiden kaltes det for «krig» når et land eller et område ble forsøkt innvadert. I dag kalles det for «rasisme» når man uttrykker uvilje mot å bli innvadert. Her aner jeg politisk korrekt sosialisme mer enn realpolitisk orientering ved det å stemple meningsmotstandere som «rasister».

Eirik Josik • for 8 timer siden − 
Det veldig lite forskere som har forsket på om arten menneske kan deles inn i raser. Den lille forskningen som finnes deler arten inn i 3 raser. Hvilke lande, religion, kjønn eller seksuell orientering har ingen ting med rase å gjøre.

Bjørn Erik Opheim Josik • for 15 timer siden − 
Du velger altså å sette bulgarere og rumenere i anførselstegn, men ikke ordet «raseforskning» eller «rase» den saks skyld. Morsomt, får en vel si. 😉 Er vel bare deg og amerikanere om det. Men jeg skal la deg få more deg med det så lenge du kan. (Om 20 år er det kanskje forbudt og du vil bli satt i fengsel for hat og trusler. Hvis du kjenner din Mengel-historie, vet du hva ordet rase virkelig betyr/konnoterer.)

oh_my_good Bjørn Erik Opheim • for 7 timer siden − 
du burde kanskje gjøre noe forskning på deg selv, hvorfor du har blitt som du har blitt

Finn Sveen Bjørn Erik Opheim • for 11 timer siden − 
Om 20 år vil du bli satt i fengsel for å ha meninger som avviker fra det politisk korrekte?
Sammen med amerikanere, øyensynlig. Da kan jeg bare si, good luck with that.

perberge Bjørn Erik Opheim • for 14 timer siden − 
Er du fornøyd med sensuren som råder og ønsker deg enda mer? 
Føler du deg vel ved tanken på å sensurere bort alt som ikke stemmer med maktelitas` fortolkning av samfunnets staus? 
Støtter du derved sensur av de meninger og fakta som kolliderer med dine personlige meninger? 
Er det noen som minner meg om Mengel og hans likesinnede er det vel du, Du med din herske taktikk overfor dem som tenker annerledes enn deg sjæl.

DoktorS • for 16 timer siden − 
Hva er dette for slags artikkel? Det skrives en artikkel om at en avis skriver et eller annet – er det slik at det er innvandring fra Romania og Bulgaria til UK og at folk fra disse landene får jobb der?
Dette bare føyer seg inn i rekken av kvasi-journalistikk fra Aftenposten, der man bare sitter bak kontorpulten og prøver å lage artikler ut fra det enhver selv klarer å finne på nettet. 
Lavmål.

Finn Sveen DoktorS • for 10 timer siden − 
Morsomt hvordan Aftenposten kaller avisen «tabloid». For det er jo nettopp hva Aftenposten er, men på den andre siden av den politiske skillelinjen.

Aage_8 • for 16 timer siden − 
Avisen setter bare ord på hva folk flest føler: At innvandring – og åpne grenser – har kommet fullstendig ut av kontroll. Se på Oslo – der voldtekter og ran er dagligdags. Er det ikke på tide med politikere og aviser som kan snakke vanlige folks sak også?
Hvem er det forresten avisen «vekker avsky» hos? Annet er de selvsagte organene og partiene som liksom skal være moralske besserwissere.
Det som «vekker avsky» er at Aftenposten skriver at dette «vekker avsky».
Det gjør det ikke. Express framstår bare som et talerør for folk flest. Og er det ikke dem avisene er ment for?

Mark Realitas Aage_8 • for 12 timer siden − 
Det er forøvirg svært å festlig å se at folk starter å gjennomskue mediene. Det eneste de trenger å gjøre et å ta en titt på kommentarfeltene under hver enkelt artikkel. 
»Ja, men det er jo kun høyreekstreme som kommenterer»
Javel…Men hvor er motvekten? De liberale velformulerte motstanderne? Venstresidens meningspoliti? Grasrota til meningsminister Stoltenberg?
De er ikke der. Pressen har vært, og er en venstrevridd maktkraft som svelger sine fortalte meninger rått av venstresiden. Folket, eller kveget som Valen kaller det, spiser som regel rått det som pressen serverer til de. De vet ikke bedre, og har ingen form for kanal som kan utvide horisonten for de. Pressen har, og er fortsatt en flaut avhengig organisasjon (pressestøtte). Hvordan kan en avis erklære seg uavhengig med privat, politisk eier som hovedaksjonær og primære subsidiær?
Den gang norske journalister var objektive, var den gangen før norge endelig fikk ufargede og sannferdige mediesaker, uten spor av politiske overbevisninger og tydelige målinger på grunn eav den enkeltes journalists manglende integritet.

rudolf78 Mark Realitas • for 9 timer siden − 
Jeg er høyreekstrem, og er for fri innvabdring/-handel ol.?
Mark Realitas Aage_8 • for 12 timer siden − 
Vel. Jeg har et forsalg til en løsning på dette problemet. Den som måtte mene dette ikke vil føre til en reduksjon av disse, bes begrunne dette godt:
1. Bygg, sentraliser og innfør lukkede asylmottak. Gjør derfor saksbehandling for spørsmål om opphold hurtig, og returner uberettigede søkere på så kort tid som mulig. Alternativt ved dagens ventetider gis det tilbud om dekt utreise.
2. Dobbel ubetinget fengselsstraff i forhold til dagens straffenivå for all voldskriminalitet av en viss alvorlighetsgrad (domfellelse). Som personran, grovt ran og overfallsvoldtekt.
3. Ved gjentatte domsforhold (lik alvorlighetsgrad) dobles fengselsstraff for forholdet sammenlignet med forrige dom.
4. Alle nye statsborgere DNA-testes ved innvilget statsborgerskap og oppholdstillatelse. Dette samkjøres med øvrige land i EU. Domsfellelser av en viss alvorlighetsgrad medfører ugyldig søknadsgrunnlag for statsborgerskap.
5. Ved domfellelse (av en viss alvorlighetsgrad) innen 5 år etter innvilget statsborgerskap, blir oppholdstillatelse og/eller statsborgerskap trukket. Dette påtvinger en en bevisstgjøring hos den enkelte.
6. Iverksett hurtigbygging av fengsel for utlendinger og asylsøkere (ved åpne mottak). Standard bør tilstrebes å ligge på gjennomsnittlig europeisk nivå. Fengsel bør ikke lønne seg og skal oppfattes som en straff.
7. Ved stabilisering av opprinnelsesland og ingen fare for forfølgelse innen 5 år etter ankomst til Norge, gis det frist på 6 mnd for retur til hjemlandet. De mest ressurssterke ankommer Norge, mens de mest svake kom seg aldri noe sted. Statsbygging kan ikke gjøres av de svakeste.
8. Gjør det økonomisk ugunstig å innvandre til Norge.
9. Innfør drastiske kutt i innvandring, og punktene over blir mindre aktuelle med tiden. 
Det hjelper IKKE millioner i nød rundt om i verden når noen titusen ressurssterke kommer til Norge og flere titalls millioner ressurssvake blir igjen fordi de aldri hadde muligheten. 
Den beste hjelpen finnes ikke i Norge, den kommer fra Norge (med flere) og gis til landet eller regionen de stammer fra.

boonkaan Aage_8 • for 13 timer siden − 
Sverigistan är värre än Norge iallafall.

twin peak • for 16 timer siden − 
Vi må helt klart stoppe innvandringen av ufaglært arbeidskraft , musikanter og tiggere…
Det er ikke de vi trenger. Her ender de bare opp som fattigfolk, og det kan de like godt være i sitt hjemland.
Her ender bare opp som kriminelle og svartarbeidere og er med på å ødelegge arbeidsmarkedet.

Det vi trenger er faglært arbeidskraft som kan settes i produktivt arbeid fra første dag.

mjolly twin peak • for 16 timer siden − 
Vi trenger ikke faglært arbeidskraft heller, det skviser bare norske arbeidere ut av arbeidsmarkedet.

twin peak mjolly • for 16 timer siden − 
Dummeste jeg har hørt… 
Du har tydeligvis ikke mye arbeidserfaring.

mjolly twin peak • for 16 timer siden − 
Det stemmer hehe. Men det er fakta uansett, og dessuten er det umenneskelig å drive braindraining av fattigere land, de trenger faglært arbeidskraft der og. Ikke lønner det seg samfunnsøkonomisk heller.

Houjieh • for 16 timer siden − 
Det sier seg vel selv at å ta i mot folk som ikke har mulighet til å jobbe er en dårlig ide. 
Tar man i mot folk som kan jobbe og tilpasse seg vertslandet så minsker man sosiale stigma og prejudice fordi folk ser at disse menneskene også er folk. De jobber og lever hederlige liv.
Tar man bare i mot folk som ikke kan jobbe har det helt motsatt effekt. Vil tro jeg ikke trenger å utdype mer for at dere skal skjønne.

underlig Houjieh • for 15 timer siden − 
Tar en i mot folk som får jobber som arbeidsledige i vertslandet kunne fått, så er det fremdeles et stort problem .
1 million arbeidsledige unge briter tilsier at storbritania ikke trenger fler arbeidsinnvandring eller velferdsflyktninger.
Det samme gjelder for Norge også.

mjolly • for 16 timer siden − 
Dette vekker bare konstruert avsky hos noen få journalister. Blir masseoppsigelser i Aftenposten om man ikke innfører samme redaksjonelle linje som Daily Express, ingen gidder betale for aviser som ønsker å la fremmede ta over landet.

kjellll • for 16 timer siden − 
»- Det er absolutt sikkert at de sosiale spenningene vil stige»
For mye innvandring fører til sosiale spenninger….

Limbeck • for 16 timer siden − 
I det lange løp tror jeg invandring er posetivt. Jo mere kulturene blandes jo mere øker toleransen.

Maskefjes Limbeck • for 6 timer siden − 
Dette må være ironisk ment!

twin peak Limbeck • for 16 timer siden − 
Hvilke land kan du trekke frem som eksempel på vellykket integrering av flere kulturer..?

kawakavian twin peak • for 15 timer siden − 
USA

naiv kawakavian • for 9 timer siden − 
Spørs indianerne er enige med deg om det.

dudhereismycar kawakavian • for 10 timer siden − 
Les min kommentar lengre ned:
Indianerne er nok ikke enig med deg… USA er nemlig ikke bygd på harmoni mellom innbyggerne og innvandrere, men det som nesten er den komplette utryddelsen av den originale kulturen..
USA er det beste eksempelet på at ukontrollert innvandring kan føre til døden for kulturen til de originale innbyggerne

Xvikingen kawakavian • for 14 timer siden − 
USA er ikke et sosialistisk land som tilbyr velferd til alle og enhver, ikke har de råd til det heller.
Mulig de hadde hatt mer velferd og en mer velstående middelklasse, hvis ikke det var for den enorme ulovlige innvandringen, som kun gagner bedriftseiere som kan si opp ansatte med en anstendig lønn for deretter å bytte dem ut med innvandrere som er fornøyd med noen smuler.

Limbeck twin peak • for 16 timer siden − 
Tja. Nelson Mandela og Sør Afrika. Usa. Kommer an på hva du mener med vellykket integrering men det er ihvertfall ikke mislykket.

Spaceman_Spiff Limbeck • for 16 timer siden − 
Hehe, nei… Det skaper mer mistillit i samfunnet, faktisk. Robert Putnam har noe interessant forskning på det, og han er multikulturalist selv, hvis jeg ikke husker feil..

Limbeck Spaceman_Spiff • for 16 timer siden − 
Kortsiktig gjør det det. Men allerede ser jeg at barn trives mere sammen med andre farger og andre språk enn voksne noen gang har gjort.

Spaceman_Spiff Limbeck • for 16 timer siden − 
Robert Putnam forsket på amerikanske forhold primært, og resultatet var nedslående… Hvis det er kortsiktig, så lurer jeg på hvordan du kan få noe langsiktig ut av dine observasjoner.

Limbeck Spaceman_Spiff • for 16 timer siden − 
Nå vet jeg ikke om forskningen til han Putnam men slik jeg ser det så har USA gått fra å bruke negere som slaver og å stjele og drepe alt de fant av indianere til å intregrere begge i samfunnet. 
Verden er på vei i riktig retning men som vanlig må mesteparten av befolkningen dras baklengs i riktig retning

Rawls54 • for 16 timer siden − 
Synd at mange ikke forstår at det er velferdsstaten som ødelegger i Europa, ikke innvandring!

Christian Teigen Rawls54 • for 7 timer siden − 
Tror du har et poeng. Det multikulturelle USA fungerte netopp fordi man ikke fikk noe gratis når man kom, uansett om man kom fra Norge eller Korea, men man hadde frihet, og måtte klare seg selv, knallhardt arbeid, respekt, moral, viljestyrke osv. Etterhvert som velferdsstaten har blitt større og større der borte, så ser vi jo hvordan det har gått. Det er vel mange ting som spiller inn så klart, men du er inne på noe ja.

Limbeck Rawls54 • for 16 timer siden − 
Ødelegger?

Rawls54 Limbeck • for 16 timer siden − 
Ja, velferdsstaten skaper et svært uoversiktelig, byråkratisk system som gjør det vanskelig for mennesker å ta vare på seg selv. Innvandring er i seg selv positivt fordi man øker menneskelig ressurser i samfunnet. Problemet er at i land med omfattende offentlig velferd er innvandring synonymt med økt press på offentlig ytelser, og dette regnestykke kan ikke fungere. Det er dog ikke innvandringen som har skylden , det er velferdsstaten – et prosjekt som ikke er bærekraftig verken med mye eller ingen innvandring.

dudhereismycar Rawls54 • for 10 timer siden − 
velferdsstaten er nødvendig og uten den vil man falle til et samfunn hvor de aller fattigste dør i hopetall.. Men den må kontrolleres.. I Norge spesielt, og i deler av vest europa generelt holder velferdsstaten på å kvele samfunnet med noen av problemstillingene du nevner..

twin peak Rawls54 • for 16 timer siden − 
For å mene noe slikt må man enten være nihilst eller anarkist
 
 

boonkaan twin peak • for 13 timer siden − 
Eller så sover man.

Polinkorr • for 17 timer siden − 
Avisen har helt rett.Avskyen er nok ønsket av pk-pressen men jeg vil tippe at 90 % av britene er helt enig. Men orkesteret spiller og og de pk drar rasismekortet i ren panikk. Problemet er hverken rase eller fremmedhat, men ganske enkelt som avisen skriver- landet er fullt og overfylt av folk som ikke vil eller kan bidra og uten jobbmuligheter fordi jobber ikke finnes. Ren rasjonell tenkning å stoppe innvandring, der som her.

Finn Sveen Polinkorr • for 16 timer siden − 
Hvis du kan tro overskriften ser det ut til at enda flere enn 90% er enig.

Polinkorr Finn Sveen • for 7 timer siden − 
Det vil være å håpe synes jeg.

aguafiesta • for 17 timer siden − 
Feil å rette blikket mot innvandrere, tiggere eller hva de måtte være. Dørene står vid åpne for hvem som helst i hele Europa. Klandre dem som nekter å stenge dørene.

Spaceman_Spiff aguafiesta • for 16 timer siden − 
Det er sant… Og selv om ikke dørene står åpne for hele verden, så holder vi dørene på gløtt slik at de får beholde håpet og dermed betaler store summer for å risikere livene i menneskesmuglernes hender…

oslo1 • for 17 timer siden − 
»Vi trenger et korstog mot rasisme i pressen»
Mulig dette er et problem i UK, men ser ikke helt relevansen til norge….

Spaceman_Spiff • for 17 timer siden − 
Vekker avsky?? Det er knapt noen i UK annet enn de mest iherdige EU forkjemperne og multikulturalistene som ønsker å holde grensene åpne for dem. 
Jeg tror dette vekker mer jubel, selv om journalister som lever i en isolert symbiose med politikerne sikkert ikke forstår hvor skoen trykker fra folk som betaler for at de skal kunne tusle rundt med pressestøtte.

flinkebernt Spaceman_Spiff • for 17 timer siden − 
Det var en tullete tolkning av artikkelen må jeg si. Snakker du om «UK» eller Norge når du uttaler deg? Stemmer du FrP forresten? Eller noe enda mere mørkeblått? Bare sånn at vi har det klart tenker jeg.

Finn Sveen flinkebernt • for 16 timer siden − 
Hvis du visste hva du snakket om ville du være klar over at Frp knapt er blått.

twin peak flinkebernt • for 16 timer siden − 
Hvorfor er partitilhørighet så viktig ? Kan du ikke argumentere uavhengig av parti?

Revi • for 17 timer siden − 
Hvem er disse «folkene» som folk hater. Kall en spade for spade! 
Ingen hater innvandrer som bidra.

Phillip J. Fry Revi • for 15 timer siden − 
Ingen (vel, det vil alltid være noen. Disse er de rettmessige rasistene, i mine øyne) hadde vært så negative til innvandring om det hadde vært et positivt gode for samfunnet
Strengere krav til- og rask utsendelse av de som ikke har noen ting i Norge å gjøre hadde vært det aller beste for de som faktisk er her for å jobbe, eller trenger beskyttelse. Det er de vi burde ha fokus på, og støtte opp under. Ikke drive å mikke med kriminelle

Spaceman_Spiff Revi • for 17 timer siden − 
I det store og det hele, så er det vel ingen som hater noen i det hele tatt, men innvandrere som bidrar er ikke bare positivt det heller, desverre. Kort sagt, så er innvandring i utgangspunktet negativt annet enn i de tilfeller vi får tak i spesialister osv, men f.eks polske snekkere som innvandrer og på den måten «bidrar», bidrar også til at nordmenn skvises i yrket, med det resultat at færre og færre (med vettet i behold) søker seg til de fagene når de skal velge seg en fremtid.
Så man kan se isolert på innvandrerne og si at jobber de, så er det positivt, men regnestykket er ikke så enkelt.

twin peak Spaceman_Spiff • for 16 timer siden − 
Argumentasjonen din er selvfølgelig bare tull…
Hadde vi ikke hatt innvandrere i arbeid, er det tusener på tusener av stillinger som ikke hadde blitt fylt opp.
Vi er ikke mange nok i dette landet , med vårt krav til tjenester både private og offentlige , til å kun basere oss på «vår egen» arbeidskraft.
Vi skal prise oss lykkelige over de tusener på tusener av innvandrere som arbeider i Norge.
Hadde vi ikke hatt de, ville jobbene enten ikke blitt utført, eller så hadde vi manglet arbeidskraft på andre og viktigere områder.

LiViro twin peak • for 7 timer siden − 
Du sier at vi ikke er mange nok i dette landet… La oss si at land A har x innbyggere, og x > en million.
Kan du da si at landet ikke har mange nok innbyggere til å få unna oppgavene? Vil ikke det være helt avhengig av hvordan befolkningen organiserer seg?
La oss heller sette et tak på hvor mange som studerer politisk idehistorie og sosiologi, så kan de heller få et fornuftig yrke.

erererer twin peak • for 14 timer siden

Flere mennesker, behov for flere tjenester, behov for flere i jobb.
Færre mennesker, bortfall av noe av behovet for tjenestene, mindre behov for å fylle stillinger.

dejawolf twin peak • for 14 timer siden

polske snekkere som blir brukt på det groveste, og blir betalt langt under minstelønn, slik at de kan utkonkurrere norske snekkere?

Emeritus dejawolf • for 6 timer siden

Og hvor vil så du hente snekkere ifra ?? Disse polakkene har vel i all sannhet berget mange husbyggere i Norge fra å bli totalt ruinert av noen norske håndtverkere vel !!

Pål • for 17 timer siden Hva er alternativet ? Å la dagens utvikling fortsette ?

flinkebernt Pål • for 17 timer siden Er det da alternativet for avisens sin del eller noe annet du tenker på?