Nikole Hannah-Jones er initiativtager til New York Times-satsningen 1619-prosjektet, som «tar sikte på å omforme landets historie ved å plassere konsekvensene av slaveri og bidragene fra svarte amerikanere i sentrum av USAs nasjonale fortelling.»

Lanseringen i 2019 markerte at det var 400 år siden den første slaven ankom koloniene, og dette anses av Hannah-Jones & co som den viktigste hendelsen i USAs historie.

Nå går hun ut med støtte til den avsatte guvernøren i Virginia, Terry McAuliffe (D), som tapte valget blant annet fordi han uttalte at foreldre ikke hadde noe med hva barna lærte på skolen.

Bakgrunnen var opplæring av skolebarn i kritisk raseteori.

Les også: Benekter at barn lærer kritisk raseteori på skolen, tatt i løgn

I et intervju med NBCs «Meet the Press» sa Hannah-Jones følgende:

I don’t really understand this idea that parents should decide what’s being taught. I’m not a professional educator. I don’t have a degree in social studies or science. We send our children to school because we want them to be taught by people who have expertise in the subject area. And that is not my job.

When the governor or the candidate said he didn’t think parents should be deciding what’s being taught in school, he was panned for that, but that’s just the fact. This is why we send our children to school and don’t homeschool, because these are the professional educators who have the expertise to teach social studies, to teach history, to teach science, to teach literature.

I  think we should leave that to the educators. Yes, we should have some say, but school is not about simply confirming our worldview. Schools should teach us to question. They should teach us how to think, not what to think.

Problemet er vel nettopp at foreldrene protesterte fordi barna IKKE lærte å tenke selv, men ble fortalt at de var rasister på grunn av sin hudfarge. CRT er det motsatte av å tenke selv, og et perfekt eksempel på at barn lærer hva de skal tenke, ikke hvordan de skal tenke.

Men for Hannah-Jones flyter kritisk raseteori i blodårene, så derfor forstår hun virkelig ikke foreldrenes bekymringer. De er, tross alt, bare domestic terrorists.

Hun ønsker dessuten ikke at barna skal lære historie. Hennes mål er å omskrive historien, slik at den passer hennes agenda. Verktøyet er 1619-prosjektet, som hun med suksess har spredd ut i det amerikanske skoleverket.

Blant annet måtte New York Times gå ut med modifikasjoner for at 1619-prosjektet påsto at den amerikanske revolusjonen var forårsaket av slaveriet.

Now the Times admits: Her obsession bested her reason.

The 1619 Project was based on the idea that slavery was “one primary reason the colonists fought the American Revolution,” but the Times is now hedging on that assertion.

In the paper’s correction, editors changed the wording of Hannah-Jones’ leading article in the series to say that “some of” the colonists fought the American Revolution to defend slavery.

Breitbart

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.