I en pressemelding meddeler selskapet Sigma2 AS at anskaffelseskonkurransen for Norges neste superdatamaskin er avsluttet. Hewlett-Packard Norge AS (HPE) vant konkurransen og blir leverandør på kontrakten som har en verdi på hele 225 millioner kroner. Dette blir Norges kraftigste superdatamaskin noensinne og vil gi et signifikant løft til nasjonal KI-forskning og innovasjon.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
