Trenden er ubestridelig: Nordmenn flest bruker ikke kontanter, som nå utgjør bare 1,4 prosent av daglige transaksjoner i Norge, og dette er en dyr ordning. Likevel vedtok Stortinget at kunder i Norge skal ha rett til å betale med kontanter, og endringene i finans­avtale­loven skal styrke retten til kontant betaling.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.