Trenden er ubestridelig: Nordmenn flest bruker ikke kontanter, som nå utgjør bare 1,4 prosent av daglige transaksjoner i Norge, og dette er en dyr ordning. Likevel vedtok Stortinget at kunder i Norge skal ha rett til å betale med kontanter, og endringene i finansavtaleloven skal styrke retten til kontant betaling.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
