Nytt

I hostorien om Dagbladets nedstigning til helvete er fredagens oppslag om glamourjentene en milepæl. Tidligere var sex-annonsene «ausgeklammert», adskilt fra resten av avisen. Nå har den kommersielle sex-kulturen invadert resten av avisen, og kommentarene til Egeland, Elvik fremstår som gubbete og selvhøytidelige. I neste runde kibbes de ut.

Jeg mistenker det er herr redaktøren og Jens P. som har funnet ut at fremtiden ligger hos ungdommen, den cafe latte-drikkende, Quart-besøkende, nomade-kulturen, som liker å eksperimentere, med sex, gadgets og klær. Eller er det inne i hodet til disse mennene det koker? Er det deres fantasier om å nasse på de unge? som slår igjennom. Særlig modig eller fremadstormende er det ikke.

Dagbladet er i ferd med å bli den første avis der stoff og annonser flyter over i hverandre. Inngår en syntese på et høyere plan. Slik også med de fire-fem sidene med bilsex-bilder av Aylar og hennes stall. Når ble pupper og bilskum trykkverdig i Dagbladet? Det er ikke så mye bildene i seg selv, som den lurvete settingen. Hva er de egentlig ute etter? Dagbladet etterlater et inntrykk av at alt ser til salgs. I denne prosessen gir de glipp på noen helt vesentlige grenser i forhold til journalistisk integritet og objektet. Det er rent ut sagt horeri.