Helt siden tidlig 1900-tall har den modernistiske arkitekturen hatt et teknologisk formpreg, som i sin saklighet og rasjonalitet ble oppfattet som ensbetydende med fremskritt. Men denne arkitekturens estetikk har utgått på dato. Man kan jo ikke tegne vakre bygg når skjønnheten er blitt stemplet som suspekt og reaksjonær.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.