I dag startet økningen av bompengene, og det blir enda dyrere å kjøre bil i Oslo – som om ikke folk hadde utgifter nok fra før. Det grønne byrådet sørger for at det blir like dyrt å passere bommene i byen som ved bygrensen. Dette gjør hovedstaden enda mindre attraktiv for bilavhengige barnefamilier, og færre vil ha lyst til å stikke innom Oslo på gjennomfart.

Innføringen av bomstasjoner overalt i byen, har gitt byrådet en mulighet for å straffe absolutt alle som har behov for bil i hverdagen. Frem til nå har det vært billigere å bevege seg i indre ring enn å passere bygrensen, men nå blir det slutt. Også elbiler må betale mer i bomringene fra i dag, og det er bare å forberede seg på mer:

Prisøkningen er den første av to takstøkninger, hvor planen er å øke landeveisrøveriet med 40 prosent – hovedsaklig for å bygge Fornebubanen til en nabokommunene. Oslo kommune lever på lån og er under stort økonomisk press. Likevel fortsetter byrådet sine kostbare samfunnseksperimenter, i stor grad for å stoppe klimakrisen ingen kan observere i Oslo, og skape en «bilfri by» med nullutslipp som aldri har blitt realisert noe sted.

Oslo er Norges største gjennomfartsåre, og de fleste opplever mer kø enn noensinne.

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.