Det endeløse sludderet fortsetter. Joe Biden hiver seg selvsagt på toget til klimaidiotiets parallelle univers. Han sier nå at halvparten av nye biler i USA skal være «nullutslippsbiler».

Det samme sies også i Europa. Norge står i fremste rekke, som vil være ledende i bevegelsen for å redde verden.

Det hadde kanskje vært en god idé å finne opp fysiske lover som gjorde noe slikt mulig? Eller i det minste vise til planer som sa at dette er mulig om to, fem eller femti år? Men slikt er vel unødvendig for folk som ikke klarer å stenge en grense, men som påstår at de kan forandre hele atmosfæren. Snart skal de vel redde hele galaksen.

El-biler er ikke noe som dukker opp av seg selv, og utslippene er ikke så voldsomt mye lavere enn bensin- eller dieselbiler hvis man ser det i kjøretøyets levetid. Dette har mange ganger blitt omtalt, men fakta er uinteressant for folk som foretrekker slavearbeid fremfor lukten av bensin.

Grunnen til at vi i Norge har kjøpt el-biler i enormt antall er fordi de er subsidierte. Eller for å si det mer korrekt: Fordi el-biler ikke påføres skatt, og i mange år slapp helt unna bompenger og parkeringsavgift.

El-biler til 5,3 mrd i året har vi råd til, men ikke beredskapslager for korn til 40 mill

Detaljer som den fysiske virkelighet er for kjedelig for våre politiske «ledere». De har jo tross alt problemer med å forstå at det er noe som heter mann og kvinne, og at det er reelle, biologiske forskjeller mellom disse to kjønnene.

NTB legger det ut som en gladsak, og klarer selvsagt å legge inn et sleivspark til den store fienden, Donald Trump:

President Joe Biden kunngjør torsdag nye utslippsmål for biler. Innen 2030 skal halvparten av alle nye biler være nullutslippsbiler.

Bidens plan innebærer en innstramming etter at foregående president Donald Trump løsnet på en rekke miljøkrav og reguleringer.

Ifølge en kunngjøring fra Det hvite hus undertegner Biden presidentordren om utslippsmål torsdag. Nullutslippskjøretøyer omfatter både elektriske biler og hybridbiler.

De tre store bilprodusentene i USA, Ford, General Motors og Stellantis (Chrysler), støtter initiativet, og det samme gjør bilarbeiderforbundet United Auto Workers (UAW).

Selv om storsuksessen Tesla er et amerikansk produkt, ligger USA etter når det gjelder elektriske biler. Mens 10 prosent av bilene som selges i Europa er elektriske, er mindre enn 2 prosent elektriske i USA, ifølge det internasjonale energibyrået IEA.

Hvis noen kjenner til en nullutslippsbil, så betaler jeg en million kroner glatt. Ta kontakt, jeg er en villig kjøper! Det eneste kravet er at bilen faktisk kan flytte seg fra A til B. Uansett vær.

Kjøp Asle Tojes siste bok her! 

Kjøp Halvor Foslis bok her!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene som vi skriver om. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar 🙂