Sakset/Fra hofta

White House press secretary Jen Psaki holder sin første pressebrief onsdag 20. januar.  Foto: AP Photo/Evan Vucci.

Big-tech prøver å få Biden til å fremstå som populær, og benytter seg av uredelig manipulasjon og sensur. Nå ble YouTube på pinlig vis tatt med buksene nede.

Det er forbløffende lite entusiasme omkring den nye presidenten i USA.

Det er så sin sak at så få stilte opp fysisk på hans møter under valgkampen, det kan delvis forklares med koronasituasjonen. Men også hans tv-taler har hatt påfallende lave seertall. Den nye presidenten fremstår som en gjesp, både i form og innhold.

Han virker å ha energi og kraft som en vaskeklut.

Bidens tiltredelsestale hadde oppsiktsvekkende lave seertall i alle kanaler. Faktisk hadde Trumps avskjedstale gjennomgående flere ganger så høye tall. Det er et signal om at noe er galt med den nye presidentens appell i sin befolkning.

Da Biden-administrasjonen holdt sin første pressebrief i Det hvite hus, stilte talsperson Jen Psaki opp og orienterte de fremmøtte pressefolkene om presidentens planer fremover. Denne typen pressebriefinger var vanlige også under Trump-administrasjonen.

Jen Psaki fremstår for øvrig som en sympatisk og rutinert person i rollen.

Men noe var temmelig annerledes denne gangen. For borte var det meste av kritiske spørsmål fra de store mediene. Nå kom det i stedet stort sett vennlige, tannløse spørsmål fra salen, som for eksempel om valg av interiørfarger i presidentflyet, om oppussing og rengjøring av Det hvite hus osv. Det hadde preg av parodi. Pressen opptrådte som logrende pudler.

CNN og andre venstrevridde medier kan komme til å slite tungt, om dette skal være malen for deres politiske journalistikk fremover. For hvem kan ha interesse av å sitte og høre på slikt?

Pressebriefen ble vist blant annet på YouTube, og der har seerne anledning til å si sin mening ved å trykke tommel opp (like) eller tommel ned (dislike).

Responsen lot ikke vente på seg. Publikum opplevde seansen som så lite imponerende at det haglet med dislikes. Faktisk ble det gitt mer enn fem ganger så mange dislikes som likes. Den type forholdstall tyder på massiv misnøye og minimal begeistring for det som ble servert.

Da fant åpenbart de selvoppnevnte sensorene i YouTube at tiden var inne for å trå til. De så at Demokratene nok en gang trengte hjelp.

Så hva gjør YouTube for å bistå sine venner i nød? Jo, de sletter ganske enkelt ca. 70 prosent av alle dislikes fra misfornøyde seere, slik at tallet kommer på nivå med antallet likes.

Dessverre for YouTube klarte oppmerksomme seere å fange hendelsen ved å ta skjermbilde av antallet dislikes på ulike tidspunkter, før og etter at YouTube «grep inn». Dette ble lagt ut i sosiale medier, som på Gab:

Skjermbilde av det avslørende innlegget på Gab, med antallet klikk på to ulike tidspunkter. Her ser man hvordan tallet på dislikes er gått ned fra ca. ti tusen til noe over tre tusen. 

Saken ble omtalt av The gateway pundit , som skriver:

What a surprise! The far-left tech giants jumped in to save the Biden regime on their very first day in office.

Det er ikke lagt frem noen forklaring fra YouTube om at de korrigerte for hackerangrep eller tilsvarende. Det er derfor all grunn til å tro at dette var bevisst manipulasjon for å pynte på sannheten i favør av Biden. Noe som er blitt en vane for både msm og big tech.

Slettingen ble kommentert av mange oppgitte seere i kommentarfeltet på YouTube, men muligens sørger kanalen for å slette disse kommentarene forløpende også. Alt for å «forsvare demokratiet», som disse mediene absurd nok hevder at deres totalitære  sensurvirksomhet skal bidra til.

Selvfølgelig er dette pinlig for både YouTube og Biden-administrasjonen. Slikt sier mye om etikken hos de krefter som bidrar i kulissene for Demokratene.

Det vitner også om vilje og evne til å benytte juks med tall som politisk verktøy.

 

Kjøp Asle Tojes siste bok her! 

Kjøp Prosessen mot Israel fra Document Forlag!

 

Vi setter stor pris på din støtte: