Kommentar

Byråd for miljø og samferdsel i Oslo kommune, Lan Marie Nguyen Berg,  offentligjør hvem som skal levere de nye trikkene til Oslo. Hun ankom selv i bil. 11. juni  2018. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix

I et debattinnlegg i jatilbilenioslo.no klager en beboer fra Ammerud i Oslo sin nød, etter at Barna i byrådet har fjernet en drøss parkeringsplasser i bydelen med 27.000 innbyggere godt utenfor bykjernen, og med mange tusen innbyggere som er avhengige av bilen. Beboeren skriver:

Det har i vinter blitt satt opp parkeringforbudskilter i øvre del av Ammerudhellinga og Lilloseterveien. Vi må nå bruke timesvis hver dag for å finne parkering. Dette føles helt meningsløst og er svært slitsomt. Selv har jeg bodd her i fem år og aldri har vi hatt dette problemet før. I fjor ble det laget sykkelveier på Ammerud og vi mistet da rundt 100 gateparkeringer. Å sette opp P-forbud i ett av Oslos mest befolkede områder uten alternativer, føles som total ansvarsfraskrivelse fra kommunens side. Vi har sendt hundrevis av mailer og ringt. Vi blir bare ignorert.

Jeg har selv bodd på Ammerud i over ti år, så jeg kjenner godt til bydelen som er preget av noen av Oslos største boligblokker, men også lavblokker, atriumhus og eneboliger. Bydelen ble anlagt rundt 1960 da bil-tettheten var lagt mindre, derfor er det dårlig med parkeringshus. Og som i drabantbyer flest, finnes det mange arbeiderklasse-husstander med relativt svak økonomi og som derfor ikke har råd eller mulighet til å kjøpe seg flott ny elbil på impuls, eller plass i parkeringshus. Den gamle Toyota‘n må pent bare holde noen år til. Gateparkering er altså helt nødvendig, og har aldri vært til hindrer for syklistene der oppe. Men nå er det nye tider i Oslo, med hyperarrogante grønne, fanatikere ved roret, som vil tukte alle som ikke er som dem.

Styring gjennom maksimum sabotasje

De som tror Barna i byrådet anlegger sykkelstier overalt for å hjelpe syklistene frem, har svelget en pakke full av grønt bullshit. Sannheten er at de røde sykkelstiene anlegges overalt for å fjerne parkeringsplasser. That‘s it. Om syklister bruker dem eller ikke er totalt likegyldig for klorofyllkommunistene. De hater bilen, og den skal vekk. Så enkelt er det. Derfor styres ikke Oslo etter spørsmålet «hvordan kan vi gjøre mest mulig godt, og ta hensyn til flest mulig byen?», men heller etter «hvordan kan vi gjøre mest mulig faenskap mot de som ikke stemmer sosialistisk her i byen?»  Og snøfnuggene på Grünerløkka elsker det.

Hele poenget med en sykkel, er imidlertid at den kommer seg frem overalt. Selv i skauen! Jeg har selv syklet til jobben i 3 år, og man trenger ikke «tilrettelegging» for det. Det er bare å sykle forsiktig. Og som ikke det var nok: Alle i Oslo bor allerede mindre enn 200 meter fra en trygg sykkelvei – bedre kjent som et «fortau».  Det er der syklister hører hjemme hvis trafikken er farlig eller tett. På fortauet er det trygt, særlig for barn som har ingenting i de smale, røde sykkelfeltene å gjøre ved siden av busser og lastebiler. Sykkel-moralismen setter folk i fare, og legevakta kan fortelle en hel del om det.

Oslo er totalt uegnet som sykkelby:

Oslo blir aldri en sykkelby som Amsterdam: Det er for bratt, vått, kaldt og for langt, og all verdens bortkastede milliarder kan ikke gjøre noe med det. Åpenbart. De som kunne sykle, syklet lenge før de grønne fanatikerne tok over Oslo. De som ikke sykler synes ikke været blir bedre eller bakkene kortere fordi asfalten er rød…og bussen er uansett langt tryggere, varmere og raskere. Derfor er et sykkelveinett til 13 milliarder en økonomisk skandale basert på hippie-utopier, og saltforurensingen som følger med ren miljøkriminalitet. Og salt-ødeleggelsen av Oslo bli verre og verre hvis sykkelprosjektet får forsette. Den fortvilte beboeren på Ammerud fortsetter:

De skulle fjerne skiltene den 15. april for da skulle den “forsvarlige vinterdriften” opphøre og bilene kunne returnere. Det er nå den 23. april og det er fortsatt ingen parkering tilgjengelig for beboerne her, fordi de ikke vil fjerne skiltene og vi blir bare ignorert. Vi blir også snakket ned til av mdg-støttespillere. Kan Nyhetsavisen Ja til bilen i Oslo hjelpe oss? Vi blir kvelt av byrådets krig mot bilen.

Det enste som kan hjelpe dere er voksne velgerne som får nok av Grønne Khmer

Dette tar ikke slutt før velgerne slutter å støtte Bilfri By-galskapen, og tvinger Oslo Høyre til å avslutte sin rolle som MdG‘s nyttige bitch. Dessverre ser vi at Oslovelgere går i stikk motsatt retning, og blir stadig mer røde, radikale og slemme mot andre mennesker som ikke er som dem. For sosialister blir det nemlig ALDRI bra nok. Blir det vel? Uansett hva du gjør, ofrer eller betaler, så blir det bare aldri bra. Det utløser bare nye sprø krav. Litt som Tante Sofie i Kardemomme By – eller den evig-indignerte Prussiluskan som plager Pippi, fordi Pippi ikke er som Prussiluskan.

Tidligere nøyde sosialister seg med å spre hat og misunnelse mot alle de hevdet var rike. «Han har mer enn deg! La oss gå løs på ham i flokk!»  har vært valgløftet deres i 100 år. Det blir ikke gode samfunn av sånt, men denslags appellerer jo til noen. Men nå har sosialistene lagt til sjælgodhet, moral og mobbing i den politiske plattformen, og da er det ikke rart at ordskiftet hardner til. For fjerningen av parkeringsplasser overalt er ikke eneste utslag av «Styring Etter Sabotasjemetoden»:

Bompengesjokket sosialistene har innført handler heller ikke om å gjøre byen bedre, mer rettferdig, renere eller å oppfylle noen høytflygende klimakrav som ingen andre i verden bryr seg om. Det er bare ordpynt. Dette handler om å tvinge folk til å følge deres politikk, og ødelegge for alle som ikke er enige. Sabotere hverdagen mest mulig for flest mulig. Ramme folk der det svir mest, og glise bredt og arrogant av andres følelser og fortvilelse over å ikke finne parkeringsplass. «Det er bare en omstillingsprosess» sier de i grønn maktrus. Sånn går det når du gir sosialister makt. Det blir aldri nok av det heller.

Derfor får ikke Ammerud-boerne hverken svar eller parkeringsplassene tilbake. Det er nemlig ikke gode mennesker som styrer Oslo. De er rett og slett ganske ondskapsfulle…som unger ofte er når de ikke har voksne til å holde seg i øra.

Hvis sosialistene vinner byrådet fire år til, kan du bare selge bilen din. Ingen steder er trygge:

Vinner sosialistene Oslo for fire nye år (og mye tyder på det, takket være Oslo Høyre) vil de røde sykkelfeltene vil fortsette å sprette opp på de mest utenkelige og ulogiske stedene. Ikke fordi det skal sykle noen der, men fordi de grønne gærningene ønsker å lage så mye faenskap for andre mennesker som bare mulig. Akkurat som mobberne på skolen. De er ofte populære de også, og føkk dem det går ut over. Det viktigste er jo å vise hvem som bestemmer.

 

 

Hvis du synes dette var noen pauli ord i rett til og vil at Kent Andersen skal fortsette å skrive, bør du kanskje vurdere å støtte oss:

 

Støtt Document

Du kan enkelt sette opp et fast, månedlig trekk med bankkort:

Eller du kan velge et enkeltbeløp:

kr

Du kan også overføre direkte til vårt kontonummer 1503.02.49981

Vårt Vipps nummer er 13629

For Paypal og SMS se vår Støtt Oss-side.

 

Kjøp T-skjorten «for en bilfri & varmere by» her