De var heldige i gamle dager. Da fantes det ordentlige forbilder. I år 2024 er det ikke Askeladden som får prinsessen og halve kongeriket, men Per og Pål. Dette fôres våre barn med. Slik blir dumheten et forbilde og det gjennom­snitt­lige et mål i seg selv. Kan barna tolke dette på annen måte enn at meningen med livet er å være en drittsekk?

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.