Barnevernet kan ta barn uten gyldig grunn, uten å straffes, men når en bekymret forelder henter barna ut av et fosterhjem hvor de ikke har det bra, dukker politiet opp og vil fengsle vedkommende for «omsorgsunndragelse». I det aktuelle tilfellet tapte staten så det suste i Agder tingrett. Staten svarer med referatforbud, og gir seg ikke, men går til ny sak mot faren.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
