Vi får hele tiden høre at alle har rett til å elske den man vil, særlig i «pride-måneden», men når en statsråd kysser en ekspedisjons­sjef i departementet, slippes moralismen løs. Det ville sannsynligvis stilt seg annerledes hvis statsråden hadde kysset en annen mann. Normkritikk er blitt norm, men hykleriet består. Man kan bryte Guds moral, men ikke maktelitens, da ligger steinene klare. Velbekomme.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.