Adidas tar en Bud Light og viser en mann som kvinnemodell for badedrakter på sin nettside. «Inkludering» av transpersoner er for lengst gått på bekostning av kvinner som føler seg skjøvet ut av menn med leppestift og mannlige kjønnsorgan og som aldri kan føde barn.

Det lønte seg ikke for Bud Light:

Transen Dylan Mulvaney reklamerte for Bud Light. Dette førte til et dramatisk fall i salgstallene for selskapet. «Go Woke – go broke» – som det heter:

Folk flest misliker at næringslivet driver med woke-aktivisme. Og når det er detaljhandelen som vil vise at de er til «for alle», føler storparten av kjøperne seg ekskludert. Dette viser de enkelt ved å boikotte produktene. Det er ingen balanse i reklamen lenger. I alle vesteuropeiske land sitter vi og ser på reklame som ikke lenger gjenspeiler virkeligheten.

Det er blitt helt surrealistisk, all den tid hvert eneste produkt forsøker å tilpasse seg et knøttlite marked som består en «moderne» familie med (som regel) en hvit kvinne, en svart mann og to brune barn. Etter 5–7 minutter med reklameinnslag hvor vi ser at hvite mennesker er mer eller mindre fraværende, undres man hvor den sentrale markedsføringsstrategien med gjenkjennelse og identifisering er blitt av.

I Storbritannia er det allerede en sjeldenhet å se en reklame med en hvit familie med foreldre av hvert sitt kjønn og uten synlige funksjonsnedsettelser. Den skjeve fremstillingen av landets befolkning blir lagt merke til. Den påfallende utviklingen er blitt noe folk snakker om. Fordi alle kan se det – hver dag.

Å la være å kjøpe noe er den eneste makten forbrukerne sitter igjen med. Den vestlige befolkningen tvinges av politikere og storindustri til å svelge kameler, men de kan ikke tvinge oss til å kjøpe forbruksvarer som dytter sine «gode verdier» ned i halsen oss.

Kvinner reagerer sterkt på at en mann benyttes til å selge en badedrakt for kvinner.

På Adidas’ nettside får dette plagget 1 stjerne (av fem mulige), med mange kommentarer fra kvinner som boikotter Adidas. Her er et knippe:

Vi håper at det går med Adidas som med Bud Light. Det har de fortjent.

Kvinner er lei av å bli skjøvet ut til fordel for menn som gjerne vil være kvinner, men med sin penis i behold. Hvor er vårt toalett hvor vi kan føle oss trygge? Her er et bilde tatt på en rasteplass på E18 for en uke siden:

Foto: Document.no

Document Forlag utgir Mattias Desmet. Kjøp boken her!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.