Anheuser-Busch InBev publiserte en ny video reklame for Bud Light på YouTube som antyder at gjenværende kunder er idioter. Noen kaller det man bashing – at de får mannfolka til å se ut som imbesiler. Vi tror ikke det er noen vei tilbake for Amerikas favoritt ølmerke.

Anheuser-Busch InBev publiserte en ny video reklame for Bud Light på YouTube denne uken og det ser ut til at den vil skremme bort the brave and bold som fortsatt drikker det som en gang var Amerikas favoritt-ølmerke.

For nå må du faktisk være ganske heroisk og ikke redd for å ta risiko når du drikker ølet. Det fikk tidligere amerikansk fotballstjerne Peyton Manning erfare i forrige uke da han forårsaket en klagestorm fra sine fans etter valget av drikke under en kamp på College World Series. Oppmerksomme seere så at han holdt en Bud Light i hånda.  De drukner fortsatt sin sorg i Coors Light.

Men å drikke Bud Light har også utilsiktet konsekvenser, noe denne fyren fra Renegade Racing fikk erfare. Han advare nå Bud Light-drikkere om å være forsiktig.

Det er heller ikke lurt å kle seg som en Bud Light-boks og kjøre i fylla, som denne mannen for en måned siden i Kansas, som feiret den mexikanske dagen Cinco de Mayo. Ølmerket, som en svart katt eller knust speil, bringer nå ulykke.

Man dressed as Bud Light can arrested for DUI.

De som drikker Bud Light er morons

Etter å ha sett reklamen kan vi si oss enig i kritikken, spesielt de som sier Bud Light antyder at gjenværende kunder er idioter. Noen kaller det man bashing – at de får mannfolka til å se ut som imbesiler. For oss ser de alle ut som idioter.

– Bud Light maligns their remaining customers implying they are idiots.

– Absolutely sick of AB at this point with the man bashing. You’re getting everything you deserve. Continue running a once great company into the dirt.

– The message of this commercial seems to be, «the people who still drink Bud Light are utter morons». It’s hard to argue with that.

En annen påpeker at Bud Light er utenlandsk, og nå har fornærmet alle sine fans.

– I liked the part when foreign-owned Bud Light insulted all its fans, then insulted all the people they wanted to be their fans, then nobody drank Bud Light ever again.

Bud Light | Easy to Summer

Anheuser-Busch InBev er belgisk, og AB InBev ble dannet ved at InBev kjøpte det amerikanske selskapet Anheuser-Busch. De er den største øl-distributøren i verden med over 600 merker.

Realiteten kan kanskje være at de ikke bryr seg, for Bud Light i USA er en dråpe i havet for dem.

I tillegg ser du ut til at InBev har samlet sammen alle clichéene vi har sett i ølreklamer gjennom årene i en ett minutts lang video. Ølet spruter overalt, menn bruker boksen til å kjøle panna og åpner ølboksen mens ølskummet flyter, og en kul type på skateboard skipper forbi mens han holder en 12-pack med Bud Light – og er bare noen av tropene.

De har også valgt sangen «Good Times», av Chic, fra 1968, som ble en disco-hit på 70-tallet. «All Summer Long» av Kid Rock hadde vært bedre. Men det hadde han nok ikke gått med på.

Les også:

Kid Rock dro fram rifla da ølprodusent innledet samarbeid med transe – Document

Vi tror ikke det er noen vei tilbake for Bud Light. Denne boikotten er annerledes enn noe vi har opplevd. Folk har fått nok. Jeg fortalte om vår lokale butikk og min mann som stikker innom der nesten daglig etter jobb.

Før InBev tok transen Dylan Mulvaney inn i varmen, var det alltid Bud Light og Budweiser som ble fortest revet ut fra kjøledisken, men nå er det Coors Light og Miller Lite som forsvinner og Bud står igjen alene. Ikke mange ser ut til å røre ølet som en gang var deres favoritt og det ser ikke ut til å endre seg.

Hva med Vossavann i stedet for Bud Light?

Jeg har også forsiktig påpekt at kanskje en av grunnene til at det er så lett å boikotte Bud Light for at det er som å drikke vann.

– Vår butikk selger Vossavann, kan du ikke kjøpe det i stedet?

Men mitt forslag blir møtt med – ha, ha så morsomt jeg glemte å le.

Da vannet fra Voss kom på banen i USA ble det en drikk for the bold and the beautiful. Det prøvde denne unge studenten å vise i en info reklame som han laget for et av hans skoleprosjekter.

Lavbudsjett-reklamen er opp der på InBev-nivå – om ikke bedre. Voss Water. Real water for real beer drinkers, kunne vært deres motto her i USA.

Voss Water Infomercial

Vi tar like godt med denne AI-genererte reklamen, som Joe i kommetarfeltet sier det er det creepiest han noen ganger har sett. Men kanskje den vil få demokratene til å drikke Bud Light, som de deplorable en gang drakk. Nå vet vi bedre, og det er ingen vei tilbake. Dere woke kan få ha det i fred.


Les også:

Krisetall for Bud Light-øl i USA etter trans-kampanje – Document

Countrylegenden Travis Tritt dropper alle Anheuser-Busch-produkter etter Bud Lights transkampanje – Document

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.