Ikke før var Follobanen åpnet etter tre måneders stengning, så måtte Blixtunnelen stenges. Årsaken var et tog som sperret sporet. Hvordan det kunne skje, var for komplisert til at Bane NOR kunne forklare det.

– Det ble stående mellom 13 og 15 minutter. Det er komplisert å forklare hva som gjorde at det ble stans, men det var en kombinasjon av signalfeil og teknisk feil på toget, sier pressevakt i Vy, Siv Egger Westin, til Nettavisen.

Rett før dette skjedde, hadde Bane NOR-sjef Gorm Frimannslund vært gjest i Dagsnytts morgensending og sagt at de hadde lagt problemene bak seg; nå var alt så meget bedre.

Av meldingen høres det ikke ut til at det blir en permanent stengning.

 

 

Skjøtene i høyspentanlegget på Follobanen var festet med tape

Bane NOR har brukt over 1,3 milliarder på konsulenter på Follobanen

Bane NOR-sjefen har ansvar for feilene på Follobanen – kan få tre millioner kroner hvis han sparkes

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.