Vedvarende innvandring, de mange utenfor arbeidsmarkedet og det store forbruket av sosiale ytelser i Norge, utgjør et samfunnsøkonomisk verditap på 700–800 milliarder kroner årlig. Det koster skattebetalerne enorme beløp. Skattekommisjonen skraper knapt overflaten i denne problematikken. Omfordelingspolitikken skaffer stemmer, men er ikke bærekraftig.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
