Vedvarende innvandring, de mange utenfor arbeids­marked­et og det store for­bruk­et av sosiale ytelser i Norge utgjør et samfunns­økonomisk verdi­tap på 700–800 milli­ard­er kroner i året. Det koster skatte­betaler­ne enorme beløp. Skatte­kommisjon­en skraper knapt over­flaten i denne problem­atikk­en. Omfordelings­politikk­en skaffer stemmer, men er ikke bære­kraftig.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.