USA nærmer seg en politisk kløft mellom nord- og sørstatene som bringer tankene hen på borgerkrigen (1861–1865). Nå står sørstatene på frihetens side, mens nordstatene velter seg i autoritære drømmer. Det er nå treffende å kalle Republikanerne et konservativt og tradisjonalistisk parti og Demokratene et sosialistisk og kommunistisk parti.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
