Postkasse på Oslo S den 30. mai 2024. Foto: Christian Skaug.

Blant samtidskulturens mest avskyelige fenomener er mennesker og organisasjoner som flagger hvor moralske de innbiller seg at de er. Nå har Posten Bring malt regnbuefarger på kjøretøy og postkasser for å demonstrere hvor inkluderende de er ved inngangen til «Pride-måneden» juni.

I en pressemelding torsdag gir selskapet seg selv en hyllest som er så pinlig at tærne krøller seg.

Regnbuefargene har fått plass på Posten Brings kjøretøy og materiell i flere norske byer – for å markere at konsernet står for mangfold, fellesskap og kjærlighet.

– Jeg er ekstremt stolt av å jobbe i Posten Bring, og våre 12.500 ansatte skal være trygge på at når de går inn døren her på jobb, så er de alle like mye verdt. Mangfold, fellesskap og kjærlighet er verdier vi står for og det skal kjennetegne vår kultur, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten Bring.

Dessverre har kjønnsideologiens militante fremmarsj vært ledsaget av et klart tap av både mangfold, fellesskap og kjærlighet. Særlig for sistnevntes vedkommende er ikke ordet bare tømt for mening, det har nærmest kommet til å bety det motsatte.

For om du skulle ha andre tanker om kjærlighet enn de erstatningene for tanker som LGBTetc-bevegelsen legger for dagen, er du hatefull – og du kan legitimt hates. Resultatet er at ordet kjærlighet i dag har fått en truende klang.

Den franske filosofen Alain Finkielkraut observerte i 2015 at ord som fellesskap og sameksistens ble brukt mye oftere enn før, men at hyppigheten i bruken av dem sammenfalt med et opphør av fenomenet som ordene opprinnelig ble brukt til å betegne. For hvilken «sameksistens» har man i et land som kjennetegnes av det han kaller disharmoni mellom væremåter, og som ikke kan håpe på noen bedre fremtid enn noenlunde fredelig segregasjon?

Akkurat disharmoni er det mange mennesker kjenner når det er sesong for de vulgære, overseksualiserte og ekshibisjonistiske opptogene i norske byer, der institusjoner i samfunnet mener seg programforpliktet til å stille smilende og feirende opp.

Men denne klamme kjærlighetsparodien er det altså Postens toppsjef Hans-Øyvind Ryen paraderer med. Man må spørre som komikeren Tom Walkers alter ego Jonathan Pie i en av hans uforglemmelige satirevideoer (som utrolig nok ennå ikke er tatt ned fra YouTube) idet han plukker opp en kaffekopp med regnbuefarger: Who does this help? I just want my f…ing coffee, mate. Stop demonstrating how f…ing worthy you are.

Stillbilde: Jonathan Pie / YouTube.

Pressemeldingen fra woke-selskapet ville selvsagt ikke ha vært komplett uten en markering av hvor klimavennlige man er:

Posten Bring AS er en ledende nordisk logistikkaktør som skal gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Våre mål er å gi de beste kundeopplevelsene med høy kvalitet og tillit. Vi skal være den mest attraktive arbeidsplassen, være ledende på innovasjon og bærekraft, og en drivkraft i omstillingen til et lavutslippssamfunn.

Assosiasjonen fra Posten Bring til Jesu lignelse om fariseeren i templet som skrøt av sin høye moral og takket Gud for at han ikke var så syndig som den skyldtyngede tolleren ved siden av seg, er umiddelbar for den som har fått del i denne biten av den kristne kulturen: Den som setter seg selv høyt, skal settes lavt.

Illustrasjon: Det Gamle Norge / Facebook.

Det er ikke så mange årene siden Posten hadde en estetisk valid logo med posthorn og kongekrone med kors på toppen. Posthornet er på et vis bevart i en banalt forenklet, speilet form, men korset kan jo ikke tåles i et land som har fått andre guder enn han med lignelsene.

Likevel er det et betydelig skritt fra det å kaste det gamle nasjonalsymbolet til det å innføre et nytt som er blitt dyttet ned i halsen på oss. Regnbueflagget er jo nå like offisielt som det norske flagget – i den grad at nyutnevnte statsråder paraderer på Slottsplassen med regnbueflagget i hånden.

På Instagram tar Posten Bring for sikkerhets skyld avstand fra alle de ekle, hatefulle deplorables der ute som de vet ikke synger med i regnbuekoret.

Pass kjeften din, ellers mister du jobben, familien og vennene. Deilig inkluderende, mangfoldig og kjærlig, ikke sant?

Til leverandørene av det nye Norge som skriver selvforherligende kommentarer: Produktet er defekt. Vi sender det i retur. Gi oss pengene tilbake and get lost.

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.