Klovn etter klovn kom inn på scenen, til hysterisk jubel av tilskuerne, som trolig stort sett besto av homofile. Det var som å se fotballfans juble vilt for at San Marino taper 10-0.

Selvsagt var det på grunn av Israel jeg valgte å se sendingen i dag, noe jeg kanskje har gjort to-tre ganger de siste tredve årene (sist gang på ordre fra småunger, som ga f… i Eurovision, men som brukte det som middel for å få lov til å unngå den forhatte leggetiden).

Man ville jo se om europeere virkelig støtter dette jødehatet.

Nederland var som kjent utestengt fra finalen.

De evige guttungene Marcus & Martinus startet showet, de representerte Sverige. Vel, låta var ikke noe særlig, men disse gutta fortjener allikevel respekt for å ha lykkes så godt i en tøff bransje, selv om det ikke faller i min smak.

Eden Golan var sjette artist på scenen. Hamas-fans som Marthe Valle og alle andre artister som har bedt om boikott av Israel må nok være skuffet, for hun ble møtt med jubel og hyllest fra salen. Det er visstnok Kroatia som er favoritt, men dette var en flott fremføring av en 20 år gammel kvinne som kun har bodd i Israel i to år.

Som om hun har noe som helst ansvar for hva som skjer i Midtøsten? Hamas-fans er per definisjon gale og onde, så jeg bestemmer meg for å stemme på Israel og Golan.

Idiotiet gjenoppstår med Litauen, med en artist som har et sølvplaster på nesa som en del av imagen. Herregud, det var som å se Robbie Fowler på 90-tallet, men Fowler presterte faktisk noe.

Spanias innslag var litt morsomt, siden sangeren, en ukjent dame på 56 år, hadde sjarmert spanjolene med sin låt Zorra. Dette betyr ifølge kommentatoren til NRK bitch. Men til tross for en presis og sexy kvinnelig trommeslager på scenen, så forsto hun at hun måtte flørte med tilhengere, og hadde to homoerotiske dansere på scenen.

Låta var ikke blant de verste, men nivået generelt er ubeskrivelig lavt.

Den irske «ikke-binære» artisten Bambie Thug var ikke villig til å ofre noe av sin egen økonomi, så hun stilte til start. Bambie bruker pronomene «they/them», men hun ser da ut som at hun er født som en kvinne. I dagens sinnssyke verden er det vanskelig å avgjøre, siden all slik informasjon stort sett slettes fra internett.

Ren lidelse å høre på og se på. Bambie Thug er et symbol på Europas totale forfall.

Latvia imponerte med en låt som nærmet seg middelmådig. Det var heller ikke noe idiotisk homoshow på scenen. Dessuten fikk vi høre at artisten var Norges-venn!

Jeg orker ikke å notere navnene på alle, det finner dere lett ut av selv. Dropper også å kommentere Hellas’ forsøk på å kombinere gresk musikk med hiphop og techno. Herregud…De får sikkert mange stemmer…?

Britenes låt er så ekkel og grusom at jeg hoppet over.

Den norske representanten Gåte leverte bra, det er en av de beste låtene i årets konkurranse. Proffe musikere, flott vokal, ingen woke-promo, men å synge på norsk gjør det nok vanskelig å vinne.

Italia får skryt av meg for å stille med kun kvinner på scenen. Woke har ikke rammet Italia like hardt som resten av Vest-Europa. Låta var vel nokså ubetydelig.

Serbias artist får ros for å stille opp barbent på scenen. Glem høyhælte sko, barbeint er mest sexy! Så kom det finske kaoset, jeg gidder ikke kommentere dette sludderet.

Portugals Iolanda kan i det minste synge, men låta er gørr kjedelig. Uansett øvre halvdel i dette sirkuset. Er dette slutt snart? tenker jeg. Men Armenia ga meg litt energi, og håper i skrivende stund at den sjarmerende unge kvinnen får mange stemmer.

En 17-åring fra Australia fulgte opp, hun representerer Kypros og holdt humøret mitt flytende. Ungdom er, tross alt, fremtiden.

Så kom det en mann fra Sveits i skjørt, jeg hoppet over etter kort tid.

Kroatia hadde dog en brukbar låt, og de er også ansett som favoritter.

Orker ikke si noe mer om musikken, bortsett fra en liten ting. Før stemmeavgivningen fikk vi se ABBA fremføre Waterloo i Eurovision i 1974. Tragedien er komplett, hele Europa har forfalt, når man sammenligner ABBA med dagens artister.

De såkalte fagjuryene viste liten vilje til å gi poeng til Israel. De tilhører jo denne woke-gjengen i stor grad. Også det norske bidraget gjorde det svært dårlig.

Hva slags fag denne juryen kan er ukjent for meg, men det kan neppe være musikk. Det håpløse bidraget til Nemo fra Sveits fikk en rekke 12-ere. Men den norske juryen ga faktisk 8 poeng til Israel. Tyskland ga også samme poengsum til Eden Golans opptreden.

Mannen i skjørt, Nemo fra Sveits, var akkurat det fagjuryene ville ha. Den latterlige låta fikk 22 tolvere, og ledet overlegent før folkets avstemning. Han ble fulgt av Frankrike, men de lå langt etter. Selv galskapen til Bambie fra Irland fikk mange stemmer fra disse såkalte fagfolkene.

Norge lå nest sist med 12 poeng. Israel lå på 12. plass med 52 poeng. Sveits ledet klart med 365 poeng.

Gåte fikk bare 4 poeng fra folkets stemmer, og endte opp på sisteplass, en ren fiasko.

Israel fikk hele 323 poeng fra folket! De tok dermed ledelsen, men det skulle vel et mirakel til for at de skulle vinne.

Ukraina tok ledelsen etter å få 307 poeng. Kroatia fikk 337 poeng og havnet rett på topp.

Vel, det endte med at Sveits vant, og kommentatoren var veldig fornøyd med at den første« ikke-binære» vant Eurovision.

Fagjuryene sviktet Israel og kanskje Kroatie. Hvis folket i Europa hadde bestemt, så hadde Kroatia vunnet og Israel på andre plass. Det er også kjent at Hamas-tilhengere har promotert å stemme på Kroatia for å unngå en israelsk seier. Men Israel hadde ikke vunnet uansett, selv om de fikk langt flere stemmer fra folket en Sveits. Det endte med en femteplass.

Heldigvis er sirkuset over nå. Men sirkuset fortsetter i våre barnehager, skoler og regimemedier.

På den måten kan man si at Eurovision er et perfekt symbol på Europas tilstand anno 2024.

Document er blitt 20 år – kjøp vårt nye tidsskrift!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.