Undertegnede har vært kunde av Sbanken (tidligere Skandiabanken) i rundt 15 år. En glimrende bank som ga meg full kontroll over eget forbruk, og med dyktige folk i ledelsen. Men alt som er bra må ødelegges. Derfor er Sbanken nå blitt kjøpt opp av verstingen DNB, noe som skaper store problemer for tidligere trofaste kunder.

Tidligere i år fikk vi blant annet beskjed om at nettbanken skulle forsvinne. Etter en rekke forsøk fikk jeg kontakt med et faktisk menneske som jobbet for DNB, for å uttrykke min misnøye.

Hun forsøkte å trøste meg med at dette absolutt ikke var noe problem, for de skulle lage en meget god APP! Jeg er en personlig app-hater, og foretrekker å overføre store beløp ved hjelp av min laptop. Mobiltelefonen hadde jeg kastet i nærmeste søppelbøtte, hvis det ikke var slik at jeg er avhengig av dette makkverket for å kunne koble meg opp til nettbank, skatteetat, helsevesen og alt annet man er avhengig av.

Vi har sakte men sikkert blitt slaver av mobiltelefonen. Min eneste måte å protestere på er at jeg nekter å ta telefonen hvis den ringer. Noe frihet må man beholde.

Selvsagt kunne jeg bytte bank. Men dette vil kreve mye tid jeg ikke har orket foreløpig. For jeg abonnerer på diverse TV-kanaler, en rekke medier og har faste overføringer som går av seg selv. Dette vet selvsagt DNB, derfor tråkker de på oss kunder.

Jeg forsøkte å forklare for denne hyggelige representanten for DNB at vi som faktisk har penger, vi som er deres beste kunder, som regel ikke er vokst opp med å glo på en hersens app på mobilen. Hun uttrykte sympati, men det var det. Hvordan oppleves dette for folk som er 70-80 år gamle?

Så leser jeg om Karoline Elgesem, som har ventet tre måneder på flytting av fondskonto fra Sbanken til Nordnet. Hun aner ikke hva som skjer med de 115.000 kronene som er fryst mellom plattformene.

– I en periode med enorme renter på boliglån og høy inflasjon så tuller du ikke med sparepengene til kundene dine, sier Karoline Elgesem til E24.

E24 har tidligere skrevet om Kjetil Svenheim som har ventet over to måneder på flytting. Slik blir vi presset ned i den nye føydalismen, mens DNB-sjef Kjerstin Braathen sier at folk må lære å lide. Men selv Braathen valgte en annen bank enn den hun selv leder, helt til dette ble avslørt.

DNB-sjef Braathen i Davos: Folk må lære å lide

Når Elgesem sjekker kontoene sine, så er de 115.000 kronene helt forsvunnet. Hun får ingen hjelp fra mafiaen i DNB.

– Akkurat nå står saldoen i null hos Sbanken og i null hos Nordnet, så pengene er helt utilgjengelige for meg. Jeg aner ikke hva som stemmer, eller om jeg får tilbake pengene mine i det hele tatt. Det er provoserende at de forvalter pengene til folk på denne måten, sier Elgesem.

– Du mister all tiltro til DNB som konsern og til Sbanken som selskap.

At Sbanken/DNB forteller henne at pengene fortsatt befinner seg i markedet er helt idiotisk, siden Elgesem ikke kan hverken endre sin investering eller ta ut penger hun trenger for å finansiere den sviktende og rådyre staten, som egentlig drømmer om å avskaffe eiendomsretten i ren WEF-stil:

You will own nothing, and you will be happy!

The Great Reset: Demokratiets undergang?

Det er vanlige folk med vanlige inntekter som rammes hardest, og selvsagt eldre folk som ikke liker å overføre store beløp ved hjelp av en usikker tommel. Å miste tilgang til over 100.000 kroner på en sparekonto er nokså alvorlig i den økonomiske krisen myndigheten har skapt for oss, med viten og vilje.

– Meningen med fondskontoer er langsiktig sparing, men også at du kan ta ut pengene på 3–4 virkedager. Du har et alvorlig problem dersom du har lagt alle eggene dine i én kurv nå. Jeg skjønner ikke at det går an å rote så mye med kundenes penger, sier hun, og legger til:

– Det hadde gått fint at flyttingen tok så lang tid dersom pengene hadde vært tilgjengelig i mellomtiden. Nå har jeg over 100.000 kroner som jeg ikke vet hvor er. For alt jeg vet kan det hende de har kastet pengene på sjøen.

Banker som DNB krever full dokumentasjon av alt for at vi kundene skal få et boliglån eller et kredittkort. Selv sperrer de kundene ute for helt vesentlig informasjon.

Så fort jeg orker og finner energi og ledig tid, så skal jeg melde meg ut fra DNB-tyranniet. Anbefaler samtidig alle andre til å gjøre det samme.

Kjøp «Hvordan myndighetene bløffet oss» av Robert Malone!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.