I begynnelsen av desember sendte jeg et åpent brev til 138 politikere om Islam Net. Brevet var sendt til alle partiene på Stortinget, samt individuelle politikere.

Jeg mottok ett svar, som var bedre enn forventet. Personen skrev at han og hans parti skulle ta opp de spørsmålsstillingene som drøftes, antagelig i form av en artikkel i pressen. Det er en stund siden, men håpet er at de følger opp.

Innlegget til Tore Kristiansen i forrige uke om nok en stormoske på Furuset, fikk meg til å ta opp saken igjen.

Vi står hjelpeløse på sidelinjen med tårer i øynene og gråter for vårt land.

Les også:

Rektor på Furuset skole: – Skal Furuset bli et muslimsk senter? – Document

Åpent brev til politikere: Hvorfor stopper dere ikke den farlige virksomheten til Islam Net?

Jeg er skribent for Document.no, og basert i USA. Det må presiseres at ingen i avisen vet at jeg tar kontakt med dere i forbindelse med Islam Net. Dette er noe jeg gjør på egen hånd. Men hvis redaksjonen tillater det, ønsker jeg at de publiserer brevet. Eventuelle tilsvar vil brukes i senere innlegg.

Mitt mål er å sette søkelyset på Islam Nets radikale prosjekt, som ikke har noen plass i vårt en gang så fredelige og vakre land. Det var nesten samtlige av dere enig i for bare et år siden. Hva har skjedd?

Hvorfor er det stille fra dere som var så opprørt over kjøpet for et år siden?

Det er så mye å ta tak i når det gjelder Islam Nets kjøp av Oslo-eiendommen og reaksjonene i ettertid. Jeg vil prøve å gjøre min forespørsel så kort som mulig.

Det første spørsmålet jeg ønsker svar på, er hvor har det blitt av sjokket og raseriet som kom etter at Filter Nyheter skrev om saken. Hva har skjedd siden den gangen? Byrådsleder Raymond Johansen gikk hardt ut mot kjøpet, og det opprørte ham. Han ville ta kontakt med justisministeren om saken. Har han gjort det?

Rødt-politiker Eivor Evenrud mente det var livsfarlig:

– Enten har de rundlurt folk de har samlet inn penger fra til å finansiere en moské, eller så lyver de til mediene om at det ikke kommer noen moské (nå vet vi at det kommer moské).

– Det er livsfarlig. Å lokke til seg ungdom med koselige aktiviteter som biljard og dataspill er en oppskrift på radikalisering, sa Evenrud:

– Jeg forventer at et flertall av politikerne i Oslo vil ta grep for å stoppe etableringen av et sånt sted.

FrPs innvandringspolitiske talsmann, Jon Helgheim, var krystallklar på hva som må gjøres. – Dette er en ytterliggående organisasjon. Vi kan ikke sitte stille og se på at de får utvide og etablere seg. Disse må bekjempes, sier han.

Høyre-politiker Mahmoud Farahmand fryktet at Islam Net har andre tanker for sine «ungdomsaktiviteter» enn hva resten av samfunnet har:

– Ytterligere radikalisering. Det er ikke norske verdier som står i sentrum. Man bruker demokrati og ytringsfrihet til å redusere likestilling og snakke ned homofiles rettigheter. Det er sårbare unge som finner løsningene i slike organisasjoner. Det bør bekymre oss alle, sier Farahmand.

Ingen har tatt grep for å stoppe etableringen av et sånt sted, og igjen spør jeg: Hvorfor er det nå stille fra samtlige av dere?

Islam Net er like ytterliggående og farlig for det norske samfunnet som de var i 2021 – og alle årene før da.

Jeg legger til informasjon i slutten av brevet som taler for seg selv. Innleggene på Document handler for det meste om hatpredikantene som fortsatt samarbeider med Islam Net. Noen av verdens mest notoriske jihadister ingen av dere ville ønsket i deres hjem eller nær barna deres. Likevel vil dere tillate at Islam Net indoktrinerer muslimske og etnisk norske barn og ungdommer, i en ideologi som aldri burde fått fotfeste i Norge.

Informasjon fra The Middle East Media Research Institute (MEMRI) er også lagt til. Jihad-overvåkerne MEMRI, som er basert i Washington D.C., gjør jobben med å holde øye med Islam Net og hatpredikantene i Norge. Noe som hovedstrømsmedier som mottar millioner ikke gjør. Bildet er fra deres gravende journalisme om hatpredikantene og Islam Net.

MEMRI: Islamist leaders led by Dr. Zakir Naik who have endorsed the Norwegian group Islam Net.

Foto: The Middle East Media Research Institute/MEMRI

Ønsker dere et Norge som ligner på bildet av etnisk norske Silje? Ønsker dere dette for deres døtre og sønner?

Det var denne unge vevre jenta som fikk meg til å få opp øynene for Islam Net, og jeg har ikke glemt henne siden jeg leste om henne i Aftenposten. Hun kunne vært min niese i Norge, som også heter Silje. Aftenposten skrev om Siljes konverteringseremoni som om det var en event å feire. Som resten av journalistene i Norge løper de det radikale islams ærend.

Jeg tenker ofte på Silje og håper hun har det bra. Jeg spør igjen: Er det dette dere ønsker for deres sønner og døtre? For det er dette dere vil få hvis dere ikke stopper lslam Net.

Jeg håper at jeg vil få tilbakemelding på mitt brev og forklaring på hvorfor Islam Net har fått grønt lys til å ferdigstille prosjektet som alle ønsket stoppet. Hadde en ytterliggående høyreekstrem organisasjon fått lov til å bygge et aktivitetssenter for barn og ungdom i Norge?

Til slutt legger jeg til en uhøytidelig undersøkelse fra Nettavisen som viser at 88 % av befolkningen ønsker å stoppe Islam Net. Som alltid er meningene til kvinnen og mannen i gata langt fra politikere og dem som har makten til å stoppe dette. Jeg er på samme side som mannen i gata, og det er derfor jeg ønsker svar fra dere.

Skjermbilde: Nettavisen

Jeg stilte også direkte spørsmål til Fahad Qureshi i brevet, som jeg utelater her. Jeg håper jeg en gang får anledning til å spørre ham ut direkte.

Silje i bildet fra Aftenposten fikk meg til å se skriften på veggen, våre ledere vil tydeligvis aldri se den. RIP Norway.

Jeg la til mye tilleggsinformasjon i brevet til politikerne, selv om det antageligvis ble ignorert. Men som denne videoen viser, og som har vært publisert på Document før, kan vi ikke ignorere problemet. Fahad Qureshi er like radikal som han var for syv år siden, han er bare så veldig god til å skjule det.

Mens de bøyer seg i bønn, bøyer vi oss i støvet. – Elisabeth Rooney.

Kjøp Susanne Wiesingers bok «Kulturkamp i klasserommet» her!  Du kan også kjøpe e-boken her.

Kjøp Jean Raspails roman «De helliges leir» her!  Du kan også kjøpe den som e-bok her.

Kjøp bøker fra Document Forlag!