Skjermdump fra Google.

Uten varsel har Google justert sine algoritmer for billedsøk, så det kommer opp flere fargede personer. Slik bevisst manipulering av virkeligheten preger nå også områder som reklame og underholdning.

Googles nye, virkelighetsfordreiende praksis kan man selv sjekke ved å søke for eksempel på «white couples».

Man forventer da å få bilder av nettopp white couples, hvite par. I stedet kommer det opp en miks med sterke innslag av fargede personer, hvilket man slett ikke har søkt på. «White couples» er ikke til å misforstå, heller ikke for Google.

Fria Tider beretter om saken:

Google har i tysthet ändrat sina algoritmer så att fler bilder på icke-vita kommer upp när man söker på bilder, rapporterar Bloomberg.

Fria Tider skriver videre, og det fremheves spesifikt at det er «tredje verden-personer» man nå skal møtes med, uansett hva man måtte søke på:

Den nya manipulationen riktar in sig på sökningar på temat skönhet. Användare som söker på sådant som «vacker hud» och «professionell frisyr», «kvinna» eller «lycklig familj» ska få upp fler bilder på icke-vita tredje världen-personer.

Google selv prøver ikke å skjule denne manipuleringen man holder på med, tvert imot presenterer de det med en form for stolthet. De gjør noe viktig og stort:

«Vi har börjat lansera en förbättring av Google Bilder för att främja en större mångfald av hudtoner så att fler kan få relevanta och användbara resultat», uppger en taleskvinna från Google i ett uttalande.

Dette manipulerte virkelighetsbildet serveres altså som en «forbedring». Googles representant har mer på hjertet, og lar leserne forstå at dette bare er starten på den nye tid som komme skal:

«Vi är i de tidiga faserna av detta arbete och fortsätter att experimentera för att erbjuda större mångfald i resultaten.»

Også kamerateknikken skal spille på lag for å fremme «mangfoldet»:

Google meddelar samtidigt att man utvecklar sin kamerateknik för att främja «mångfald». Enligt den kulturmarxistiska nätjätten har kameratekniken tidigare varit rasistisk.

Det kommenteres ikke fra Google at en dette skjer på bekostning av den virkeligheten folk faktisk ønsker å få presentert, og som kundene spesifikt ber om i sine søk. En manipulert virkelighet er en bedre virkelighet, slik Google ser det.

Denne tendensen med å fremstille et ikke-eksisterende univers av «mangfold» i enhver sammenheng, er noe også norske tv-seere trolig begynner å få langt opp i halsen nå.

Hver eneste dag spyr norske tv-kanaler ut reklamefilm etter reklamefilm med fargede personer i alle tenkelige roller. Det skal  formidles et bilde av at «typisk norske familier» inneholder fargede personer. Alle par bør bestå av minst én farget person. Rollen som «den smarte» spilles systematisk av en farget, mens den «dumme» er hvit.

I tillegg er det tydelig at flest mulig programledere og andre frontfigurer i tv-ruten heretter skal være fargede. Spesielt hvite menn vil få et stadig trangere nåløye for å få slike jobber. Da bør man antagelig ha andre, sterke politisk korrekte kort å spille ut, eventuelt gode familierelasjoner i det aktuelle tv-selskapet.

Et slikt oppkonstruert tulle-univers blir stadig mer påtrengende for det publikum man henvender seg til. Dette er ikke noe folk har bedt om, det er noe man får trykket ned i halsen av kyniske besserwissere med en agenda.

Det ser ikke ut til å bekymre verken tv-kanalene, reklamefolkene eller de betalende annonsørene at det de driver med, er å servere folk ren løgn. Og folk som systematisk utsettes for åpenbart bedrag, vil gjerne få nok før eller senere.

Det er grenser for hva slags vrøvl selv høflige nordmenn i by og bygd orker å fordøye i lengden.

Les også:

Stakkars IKEA, snubler i «mangfoldet» uansett hva de gjør

 

Verdt å lese i høst:

Kjøp Alf R. Jacobsens politiske bombe «Stalins svøpe: KGB, AP og kommunismens medløpere» her!

Bestill også:

Lær alt om klimasaken og hysteriet rundt den. Kjøp Kents bok her!

Kjøp «Et vaklende Europa» av Carl Schiøtz Wibye her!

Bli medlem, og få tilgang til alt vårt stoff straks det publiseres:


Vi trenger DIN støtte! Gi et bidrag til Document i dag:

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene som vi skriver om. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar 🙂