Imam Mohammed Amin Pandor snakker med journalister utenfor Batley Grammar School. Stillbilde: The Telegraph. Imamen sier til de unge mennene at man kommer lenger med ikke å bruke vold. Det er mer verdt hvis læreren blir sparket.

Fagforeningen til læreren som viste en Muhammed-karikatur til elevene, ga 35.000 kroner til en islamsk stiftelse som var den som outet lærerens fulle navn. Det var det samme som å tegne en blink på ryggen hans. Læreren måtte gå under jorden. Ingen har glemt skjebnen til den franske læreren Samuel Paty i Frankrike, som også viste en karikatur til klassen og mistet hodet, bokstavelig talt.

The union representing the teacher who allegedly showed a caricature of the Prophet Muhammad had donated money to the charity that went on to oust him.

The National Education Union’s (NEU) Kirklees branch, in West Yorkshire, which represents the Batley Grammar School teacher, had donated £3,000 to the charity Purpose of Life who went on to publish the teacher’s name online.

Stiftelsen Purpose of Life tar det ikke så alvorlig at de outet læreren. Mohammed Hussain sier at navnet var ute allerede. Dessuten: De ville bare at han skulle sparkes. Dét hadde skjedd hvis han hadde gjort satire om LQBT eller jøder, mener Hussain.

‘It was not our intention to cause any danger to him. In fact we asked for only peaceful protest. We don’t want people breaking the law. But we do feel that if this had been something that offended the LGBT community or something that was anti-Semitic, he would’ve been sacked on the spot.

‘His resignation should be forthcoming immediately. He has insulted two billion Muslims on the planet. We cannot stand for that. We have to make our voices heard on it.’

Saken er av stor prinsipiell betydning. Den islamske ummahen – fellesskapet – mener de har rett til å bestemme at ytringsfriheten og åndsfriheten må underordne seg islam. Da blir det ikke lov å si noe kritisk om islam hvis det er muslimske elever til stede.

Saken vil få presedens. Slik Samuel Patys skjebne har fått det i Frankrike. Nå trues lærere til å gå i dekning bare på rykter om at de er kritiske til islam.

Rykter er like farlige som fakta. Jenta som gikk hjem til faren sin og fortalte at Paty hadde vist tegninger som hånet profeten, hadde ikke vært til stede i timen, viste det seg. Hun diktet opp hva hun trodde hadde funnet sted.

Det samme skjedde under karikaturkrisen i Danmark. Imamene i Danmark synes ikke tegningene var krenkende og provserende nok. Da de dro på rundreise i Midtøsten for å piske opp stemningen, hadde de med seg tegninger som de selv hadde laget, bl.a. av en imam utstyrt med grisetryne.

Samme fremgangsmåte blir brukt mot læreren ved Batley Grammer School i West-Yorkshire: – La oss overdrive for å få det resultatet vi ønsker: at læreren sparkes. Da vil han ikke bli drept. Hvis skolen ikke tar til vettet, er det deres egen skyld.

Dette er voldsmannens veto anvendt på hele skolevesenet i Storbritannia. Selv lærerforeningen som læreren er medlem av, gir penger til islamistiske stiftelser og «betaler» med å oute ham.

Purpose of Life kaller læreren en sadist mot islam, skriver Union of Free Speech.
In their letter they said: ‘It should have been clear to the trustee who signed the letter – and indeed to any reasonable person – that merely naming the teacher could endanger his personal safety.

‘Naming him as a sadistic abuser of Islam, in the wake of the murder of Samuel Paty in Paris, was unforgivably reckless.’

Men foreningen er bekymret når det blir tydelig at Purpose of LIfe med overlegg spilte hasard med lærernes liv. De går etter større mål, som er å knesette islams makt i britiske skoler. Ett liv fra eller til spiller ingen rolle.

Skolen har nedsatt en «uavhengig» kommisjon som skal granske hva som skjedde, men allerede nå synes det klart at krenkende innhold ikke vil bli tillatt.

 

‘Muhammad cartoon row’ teacher’s own union gave £3,000 to Islamic charity that named him online and ‘endangered’ his life

 

Bestill Douglas Murrays bok «Europas underlige død» fra Document Forlag her!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene som vi skriver om. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar 🙂