Den kritiske TV2-dokumentaren «Sultbløffen» mottok Den store journalistprisen på Nordiske Mediedager i går kveld. Dokumentaren avslørte at både BBC og FN ved Jan Egeland, direktør ved Norsk Utenrikspolitisk Institutt – den gangen visegeneralsekretær i FN – sto bak feilinformasjon om at Niger sto på randen av en sultkatastrofe. TV2-redaksjonen, som består av journalist Per Christian […]
For å lese denne artikkelen nå, må du bli medlem eller logge inn hvis du allerede er medlem. Artikkelen blir forøvrig frigitt 12 timer etter publisering.