Er det riktig å tenke på nazistenes massakrer den 7. oktober? Jeg mener det er riktig å gjøre det, fordi Hamas selv ønsket å fremkalle minnet om Shoah. Og de ønsket å demonstrere at staten Israel ikke lenger er en garanti for jødenes overlevelse. At deres stat er en luftspeiling, at den ikke vil redde dem.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
