Onsdag 22. mai, én dag senere enn opprinnelig planlagt, vil Spanias regjering kunngjøre for det spanske parlamentet at den anerkjenner Palestina som stat, sa den spanske statsminister Pedro Sánchez lørdag. Uttalelsen kom under et politisk arrangement i regi av det spanske sosialistpartiet (PSOE) i Barcelona.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.