Cass-rapporten har vekket sterke reaksjoner. Den opplæringen skolen framover skal gi om kjønn og identitet, bør ses i lys av avsløringene i Cass-rapporten om såkalt kjønnsbekreftende behandling.

Dette skriver læreren Miriam Hetland Jørgensen i et debattinnlegg i Stavanger Aftenblad. Document har omtalt Cass-rapporten (Cass Review) flere ganger.

Enkelte politikere har den siste tiden ytret bekymring rundt undervisningen om kjønn, med fokus på Rosa kompetanse. Denne formidlingen er likevel høyst aktuell også i skolens lærebøker, uavhengig av Foreningen FRI. Skeive interesseorganisasjoner har helt klart innflytelse i skolen, men dette er et resultat av politiske beslutninger – som har gitt postmoderne kjønnsteori innpass i lovverk og læreplan.

Jørgensen mener det har skjedd en radikal endring i skolens undervisning om kjønn i nye lærebøker og ny læreplan. Skolen legger opp til en ny virkelighetsforståelse om kjønn og identitet, og innfører begrep som «født i feil kropp» fra tredjeklasse (for 8 år gamle elever).

Barn som får lov til å endre kjønnsidentitet kan få psykiske skader

Hun gir noen eksempler på hva småbarna våre lærer på skolen, som f.eks: «Det er kun én som definerer ditt kjønn, og det er deg selv.» Elevene blir bedt om å reflektere rundt eget kjønn og å undre seg over hvordan det er å føle seg som gutt eller jente, ingen av delene, eller begge deler.

De enkleste ting forvanskes, som i boken Arena 5 i samfunnsfag.

«Hva er din kjønnsidentitet? Lett eller vanskelig å svare på?»

Resultatet er at barna eksponeres for kjønnsforvirring, mener Jørgensen. De blir dessuten utsatt for ren propaganda, og får kun høre om lykkelige transpersoner. De som angrer, men som fortsatt forblir sterile resten av livet, de blir det neppe fortalt om.

Det er også tvilsomt at små barneskoleelever får vite at et sted mellom 80 og 90 prosent av de som lider av mentale kjønnsproblemer før puberteten faktisk anerkjenner sin egen kropp etter puberteten. Rundt 80 prosent av disse er homofile. De innser at det ikke er noe galt med deres egen kropp, de er bare blant de menneskene som forelsker seg i andre med samme kjønn.

Derfor er det en ren skandale at aktivister som Foreningen Fri får undervise (indoktrinere) barna våre.

Læremidler bærer sterkt preg av en ukritisk og lite nyansert tilnærming til den komplekse tematikken rundt kjønnsidentitet.

Det er ikke irrelevant hvem som får påvirkningskraft på elevene gjennom å presentere sitt syn på kjønn og kjønnsbekreftende behandling i nyere læremidler.

Bare ordene «kjønnsbekreftende behandling» viser at aktivistene har vunnet.

Barna får høre at «Kjønn er følelsen inni deg» av Marthe Holmedal Øvrum, leder i Rosa kompetanse. Transmannen og den selverklærte aktivisten Luca Dalen Espseth promoterer hormonbehandling til 10 års gamle elever:

«For noen er det nødvendig å få litt medisinsk hjelp. Jeg har fått testosteron av legen min siden jeg ikke produserer det selv. Testosteronet gjorde at jeg gikk gjennom en pubertet som gjorde meg mer maskulin, det likte jeg veldig godt.»

Selvsagt produserer hun ikke nok testosteron selv, siden hun tross alt er en kvinne med mentale utfordringer. Men det ser ut til at denne transinstruktøren ikke vet at også kvinner produserer små mengder testosteron, mellom 5-10 prosent sammenlignet med menn.

Esben Esther Pirelli Benestad fremstår som et heroisk forbilde for disse aktivistene, til tross for at han ble fratatt sin legelisens på grunn av antivitenskapelig behandling av kjønnsforvirrede barn.

Underlig nok har Benestad også fått innpass i skolene, gjennom NRK-videoer hvor sju kjønn blir presentert.

Lærere anbefales å benytte Benestad i undervisningen, samt Emma Ellingsen, en gutt som identifiserer seg som jente. Jaggu får de ikke slengt inn det latterlige ordet «hen» også.

«Søk på nettet

  • Finn ut hvem Espen Esther Pirelli Benestad er. Skriv 5 faktasetninger om hen.
  • Finn ut hvem Emma Ellingsen er. Skriv 5 faktasetninger om henne.»

Med tidligere statsråder som LGBTQ-aktivisten Anette Trettebergstuen, og manglende evne og vilje til politisk motstand, er det soleklart at kjønnsgalskapen er et politisk ansvar. Elevene sviktes på så mange måter, politikerne har skylden for de fleste problemene, som vold i skolen, lærernes manglende autoritet og en rekke andre ting som fører til en elendig utdannelse får våre barn.

Elever har rett på en opplæring som fremmer vitenskapelig tenkemåte. Gjennom opplæringen skal elevene lære å tenke kritisk, slik at de kan ta gode, informerte valg senere i livet.

Denne såkalte inkluderingen fører i bunn og grunn til en massiv ekskludering av alle som bare er helt normale. Jørgensen kjenner igjen dette.

Skolen er forpliktet til å ivareta alle elever. Jeg frykter imidlertid at skolens opplæring rundt denne tematikken kan resultere i det motsatte.

Hun avslutter med en klassisk J’Accuse…!

Politikerne er ikke fratatt ansvar i denne sammenheng. Dette er nemlig et resultat av vedtak de selv har gjort.

Kjøp «Normløst» av Kjell Skartveit her!


Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.