Aldri har USA opplevd så mange nesten-ulykker, omdirigeringer og nødlandinger som i de siste to årene. I hvert fall ikke i nyere tid, da flysikkerheten skal være bedre enn noen gang. Mye av problemene skyldes flyselskapenes fokus på mangfold, likestilling og inkludering.

Tirsdag skrev Document om Boeings Max-fly som er i hardt vær.

Denne uken måtte United Airlines omdirigere to fly på grunn av alvorlige problemer. Begge flyene var Boeings 737-800, et type fly som er brukt over hele verden, spesielt for korte distanser.

I går ble et United-fly som skulle til Houston omdirigert til Atlanta på grunn av et mekanisk problem. Ifølge flyselskapet var det 131 passasjerer og seks besetningsmedlemmer om bord.

United har enda ikke uttalt seg om årsaken til det tekniske problemet, men Luftfartsdirektoratet (FAA) som undersøker hendelsen, har bekreftet at mannskapet rapporterte om et mulig problem med motoren.

Søndag måtte et United-fly omdirigeres til Denver på grunn av en knust frontrute, ifølge FAA. Flyet landet trygt, og passasjerene ble satt på et annet fly for å fortsette turen.

For bare tre uker siden måtte et United Airlines-fly nødlande på Tampa internasjonale lufthavn på grunn av at en varsellampe på en av dørene lyste. Denne gangen var flyet av typen Airbus A319.

Vi kommer tilbake med flere saker om flyindustrien i USA. Aldri har vi opplevd så  mange nesten-ulykker, omdirigeringer og nødlandinger som vi har gjort de siste to årene.

I hvert fall ikke i nyere tid, da flysikkerheten skal være bedre enn noen gang. Mye av problemene skyldes woke flyselskaper som hyrer arbeidere basert på hudfarge og kjønn, et direkte resultat av Biden-administrasjonens fokus på mangfold, likestilling og inkludering.

Identitetspolitikk kan være årsaken til en økning i nestenulykker med passasjerfly i USA

Da jeg var yngre hadde jeg flyskrekk. Det har blitt bedre med årene, men jeg liker ikke å fly. Derfor bestemte jeg allerede i fjor at jeg ikke ville fly innenlands i USA . I april skal jeg kanskje treffe familie i New York og planen er å ta tog eller kjøre dit.

Den dagen jeg vet at piloter, mekanikere, de som bygger flyene og de som jobber for flykontrolltjenesten er ansatt fordi de er kvalifiserte til jobben kan det hende jeg setter meg på et fly her i USA.

Men kanskje ikke. Det går jo alltid et tog.

Candice Owens er livredd for kvinnelige piloter og woke flyselskap som satser på DEI.

Tidligere sjef for Boeing: – Jeg ville aldri fly med et 737 Max-fly


Kjøp «Hvordan myndighetene bløffet oss» av Robert Malone her!»

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.