World Economic Forum utelot Twitter fra listen over plattformer de kommuniserer på, men tok Twitter inn igjen etter at det ble kommentert. I tillegg figurerer nå kinesiske plattformer som TikTok og Weibo. Sjefen for Tik Tok deltar på den årlige WEF-konferansen i Davos neste måned. Det skjer etter at statsansatte i USA ikke lenger får bruke TikTok av hensyn til sikkerheten.

Through its founder Klaus Schwab and partner organizations, the WEF has a very cozy relationship with the Chinese government. Davos recently revealed that their China office now has 40 full time staffers. Moreover, every year in Beijing, the WEF hosts its “Annual Meeting of the New Champions,” which facilitates partnerships between international businesses and the Chinese Community Party. In 2018, the CCP awarded Klaus Schwab with its China Reform Friendship Medal, a medal for non-Chinese people who do the CCP’s bidding overseas.

At Twitter var fjernet fra listen er uttrykk for den samme boikottlinje som store selskaper har inntatt overfor Twitter etter at Musk overtok. Det finnes det gode grunner for.

Den globale eliten har vendt seg mot Elon Musk etter at han brøt med sensurregimet som det viser seg var styrt av FBI, CIA og andre føderale etater. Det er grunnen til at regimemediene ikke omtaler Twitter Files. Deres egen kollaborasjon med CIA, FBI og justisdepartementet blir avslørt.

Musk utsettes for en voldsom hatkampanje. Han er nå plassert i «Trump»-kategorien, en fiende som skal knuses. Men denne maktkonstellasjon har frekkhetens nådegave og forsøker å fremstille det som at det er Musk som truer ytringsfriheten. Han er blitt en rightwinger. Da krever det ingen nærmere begrunnelse for at han må fjernes.

Det nye regimet har utarbeidet en rekke betegnelser for mennesker som skal fjernes: hvite menn, (Biden klager i en ny bok over at Secret Service-agentene som passer på ham består av hvite menn fra Sørstatene) og en flora av begrep innen kjønn og identitet, BIPOC, CIS, og alfabetsuppen av LGBTQ+. Begrepene er en måte å skaffe seg hegemoni på og de som utfordrer det får merke konsekvensene. Alle midler er tillatt.

Siden Musk er brennmerket smitter det også over på bilen han har produsert. Den ny woke-ideologien er nådeløs. Den krever «renhet».

Former magazine editor John Blumenthal shared his concerns through the Los Angeles Times over owning a Tesla as a liberal after Elon Musk’s purchase of Twitter.

Wednesday’s piece titled «I bought a Tesla to help the environment. Now, I’m embarrassed to drive it,»

Musk har forvandlet Twitter til en lekegrind for høyreorienterte, les: nynazister. Det er samme toner som NRK Dagsnytt formidler. Tove Bjørgaas anlegger en alvorlig mine og sier hun er bekymret på selskapets vegne.

He insisted that this apprehension was motivated by Musk’s aim to turn Twitter into an «unsupervised playground for neo-Nazis and other random hatemongers and wackadoodle QAnon followers.»

Dette «partiet» har brukt sin mediemakt til å definere sine fiender. Trump-folket ble tatt på 6. januar-kroken og spreller som en fisk. Sensuren har sørget for at de ikke slipper til i regimemedier. Hvis de skulle erobre en bastion som Twitter truer det deres hegemoni. Derfor er Twitter Files så farlig.

Det mest effektive våpenet de har er nazi-kortet.

«When I bought the car, I had no real opinion on Musk’s somewhat clouded political beliefs. Now that Musk has apparently swung to the far right — banning journalists from Twitter while reinstating neo-Nazis — I’m horrified to be associated with his brand whenever I drive anywhere,» Blumenthal wrote. «I don’t know whether to sell, but I do know that I’m just not as comfortable driving it anymore.»

Blumenthal vurderer å selge sin Tesla. Han vil ikke bare kjøre karbonfritt, han vil flagge de riktige meningene. Men dette er et helt annet regnskap. For de politisk korrekte går de over i hverandre. Men Musk entré får såkalt liberale til å avsløre seg. De er blitt like rettroende som kommunister.

«It’s a beautifully designed car with no carbon emission, and initially, I was proud of owning it and being seen driving a vehicle that displayed my concern for the environment. But I’m a liberal, and if Musk’s politics don’t change radically for the better, driving a Tesla will become, at least for me, as hypocritical and untenable as driving a gas guzzler was,» Blumenthal concluded.

Klimakampen har vært establishment-venstres viktigste sak etter at de ga ytringsfriheten på båten. Den hadde samme uimotståelige kraft som kampen for et rettferdig samfunn.

Nå avsløres deres hykleri. Eliten merker ikke kaoset på amerikanske flyplasser. De har privatfly. Dette er de samme menneskene som snakker karbonutslipp på inn- og utpust.

Joe Biden som spiller golf på St.Croix samtidig som amerikanere fryser ihjel er et meget sterkt politisk budskap. Regimemedier som ikke vil omtale det, avslører seg selv.

Alt avsløres som humbug.

Det gjør også Blumenthal som får høre: Hvis du virkelig er opptatt av å gjøre noe for klimaet så er svaret: Ta bussen.

Men det er ikke det Blumenthal vil, han vil dydsposere. Det er også ved å bli avslørt.

«Sorry your plan to buy away your climate guilt with a vehicle that displays your concern for the environment didn’t work out! But if you really want to stick it to Elon try riding the bus,» New York Magazine writer Alissa Walker wrote.

 

https://www.foxnews.com/media/la-times-op-ed-writer-embarrassed-drive-environment-saving-tesla-musk

https://dossier.substack.com/p/world-economic-forum-cancels-twitter

 

Kjøp «Den døende borgeren» av Victor Davis Hanson som papirbok her og som ebok her!

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.