Norwegians konsernsjef Jacob Schram på pressekonferanse hos Norwegian i Oksenøyveien mandag. Foto: Terje Bendiksby / NTB

Innen 22. januar må Norwegian trolig bestemme hvor mange fly som er med videre om selskapet overlever konkursbeskyttelsen.

Norwegians advokater sto fredag foran domstolen i Irland som behandler konkursbeskyttelsen i flere av Norwegians irske datterselskaper. Selskapene eier blant annet alle de 140 flyene i Norwegian-systemet, skriver Dagens Næringsliv.

I domstolen kom det fram at selskapet jobber med en ny forretningsplan for selskapet, og planen skal beskrive i detalj hvordan Norwegian ser ut om rettsprosessen er vellykket og investorer vil skyte inn frisk kapital.

Det er Norwegians forvalter i prosessen, Kieran Wallace fra revisorgiganten KPMG, som skal legge fram forretningsplanen på et møte i domstolen 22. januar, melder Yahoo News.

Det betyr at Norwegian-ledelsen gir seg selv fem uker til å meisle ut hvilke fly de ønsker å ha med videre i «Nye» Norwegian og ut av pandemien, skriver DN.

Torsdag sa Norwegian-sjef Jacob Schram at de jobber med en beslutning om langdistanse:

– Det har vi startet med, og det er en del av løsningen for hvordan selskapet skal se ut etter konkursbeskyttelsen. Da vil vi se på kort- og langdistanse og hva som er med videre.

Vi selger bøker av Hege Storhaug! Både enkeltvis og som bokpakke til superpris.

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene som vi skriver om. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar 🙂