35 mennesker ble drept da Israel bombet et mål i Rafah natt til mandag, sier Hamas. Et Hamas-anlegg, sier Israel. Men NRK bruker begrepet «palestinske myndigheter», hvilket vanligvis er begrepet om myndighetene på Vestbredden. Norske medier setter Hamas over Israel og hvitvasker dem som «helsemyndigheter».

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.