NHST, som eier Dagens Næringsliv og Morgenbladet, gikk 83,5 millioner kroner i minus i første kvartal etter at koronautbruddet førte til reklamefall.
I en pressemelding skriver NHST Media Group at konsernets publikasjoner opplevde økt trafikk på nett og økt salg av digitale abonnementer.
– Samtidig falt reklameinntektene og salget av andre kommersielle tjenester betydelig, skriver konsernet.
Konsernets driftsinntekter endte på 281,2 millioner kroner i første kvartal, ned 3,5 prosent sammenlignet med første kvartal 2019. Nedgangen skyldtes hovedsakelig en reduksjon i annonseinntektene på omtrent 10 millioner kroner. Før skatt endte resultatet i første kvartal på minus 83,5 millioner kroner.
– Vi skulle gjerne sett det annerledes. Det vi er fornøyde med, er at det underliggende resultatet, sammenlignet med samme periode i fjor, viser en forbedring på 10 millioner. Inntektene i første kvartal er sterkt preget av oljeprisen og koronakrisen, sier konsernsjef Hege Yli Melhus Ask til Medier24.