Flerkulturelle skuespillere i Norge ønsker seg nå et publikum som ikke bare består av hvite.

Skuespillerne krever at teatrene «sikrer mangfold i alle ledd», skriver Vårt Land.

Vårt Land skrev nylig om det nye fenomenet i USA, «black out-forestillinger», som utelukkende er for svarte.

«Fenomenet har enno ikkje gjort seg gjeldande i Noreg, men aktualiserer eit langvarig problem i teaterbransjen: Både skodespelarar og publikum har i hovudsak vore kvite», skriver Vårt Land.

Den kristne dagsavisen mener det er et problem at selv om det har vært satset på «skodespelarar med ikkje-europeisk familiebakgrunn», var det i 2020 fortsatt mindre enn fem prosent svarte skuespillere på norske teaterscener.

«Der det ikkje finst mangfaldsmidlar, finst det ikkje folk med minoritetsbakgrunn. Det viser at vi framleis har ein lang veg å gå. Alle veit at mangfald er viktig, men det er ingen som har lyst til å flytte på seg, seier Nosizwe Baqwa, skodespelar og dramatikar.»

Redaktøren i Utrop: – Er du norsk statsborger, så er du nordmann

For tiden spiller Baqwa i Camara Lundestad Joofs stykke De må føde oss eller pule oss for å elske oss på Den Nationale Scene i Bergen. Stykket handler om rasisme, og Baqwa synes derfor på en måte at det er greit at publikum består av hvite mennesker.

«Vi spelar for eit kvitt majoritetspublikum. Sjølvsagt hadde det vore dritfeitt å spele stykket i eit rom fullt av svarte folk. Samtidig er det viktig at kvite menneske opplever det vi fortel om strukturell rasisme og personlege konsekvensar av rasisme som menneske med mangfaldsbakgrunn må bere på kroppen», sier hun til Vårt Land.

Samantha Gurah, som har foreldre fra Ghana, mener at mangfold på scenen er viktig også for mangfoldet blant publikum.

«Når publikum ser folk på scena som liknar på dei sjølve, vil også mangfaldet i teatersalen auke. Betre mangfald på scena fører til at fleirkulturelle publikummarar kjenner seg inkluderte.»

Gurah mener, sammen med flere andre flerkulturelle skuespillere, at teatrene må gjøre sin del for å få mer mangfold både på scene og i sal.

«Eg vil tru det, mest fordi Noreg begynner å bli eit meir fleirkulturelt samfunn. Vi som er i andre generasjon, har også andre referansar og høve enn foreldra våre. Men teatera må også bidra til mangfald i fleire ledd, både i ensemble og i val av repertoar», avslutter skuespilleren.

 

Document Forlag utgir Mattias Desmet. Kjøp boken her!

Kjøp Paul Grøtvedts bok!

 

Kjøp Jean Raspails roman «De helliges leir»!  Du kan også kjøpe den som e-bok.

 

Kjøp «Mesteren og Margarita»!

 

Kjøp Susanne Wiesingers bok «Kulturkamp i klasserommet»!  Du kan også kjøpe den som e-bok.

 

Kjøp e-boken av Kent Andersen her!

Kjøp «Usikker vitenskap» av Steven E. Koonin som papirbok og som e-bok.

Kjøp «Den døende borgeren» av Victor Davis Hanson som papirbok eller som e-bok!

Kjøp «Den islamske fascismen» av Hamed Abdel-Samad fra Document Forlag.

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.