I et intervju med herremagasinet GQ setter Sydney Sweeney skapet på plass etter jeans-kontroversen i sommer.
Skuespiller Sydney Sweeney frontet i juli en kampanje for det amerikanske klesmerket American Eagle.
Kampanjen, som brukte ordspillet «Sydney Sweeney Has Great Jeans», ble anklaget for å fremme raseideologi og eugenikk fordi reklamen også lekte med ordet «genes» – altså gener. Det ble av flere tolket som en skjult hyllest til hvite, blonde og blåøyde idealer.
I et nytt intervju med GQ Magazine avfeier Sweeney det hele når hun blir konfrontert av journalist Katherine Stoeffel om den påstått «rasistiske» reklamen.
– Kritikken av innholdet [i reklamen] var, spesielt i dagens politiske klima, at hvite mennesker ikke burde tulle med genetisk suverenitet på den måten. Og siden du snakker om dette nå, ville jeg bare gi deg en mulighet til å snakke spesifikt om det, sier Stoeffel.
– Jeg tror at når jeg har et problem jeg vil snakke om, kommer folk til å få høre det, svarer Sweeney.
Sweeney forteller også at det var «surrealistisk» at både president Donald Trump og visepresident J.D. Vance forsvarte reklamen. Og at hun ikke er redd for at folk ikke vil se filmene hennes på grunn av hennes antatte meninger.
I etterkant av reklamekampanjen kom det frem at Sweeney selv er registrert republikaner. Tidligere har hun også fått kritikk fra venstresiden etter at hun arrangerte en «MAGA-bursdagsfest» for moren sin.
Se deler av intervjuet her:


