Mens Norges Bondelag og bondesamvirkene Nortura, Tine og Felleskjøpet har valgt å ha en egen pride-logo i sosiale medier, har Norsk Bonde- og Småbrukarlag valgt å droppe det.
– Vi kommer ikke til å endre logoen vår, fordi vi mener logoen skal være slik den er, sier Tor Jacob Solberg, leder i Norsk Bonde- og Småbrukarlag, til Nationen.
Solberg understreker imidlertid at organisasjonen støtter pride.
– Vi skal profilere støtten vår til pride på nettsiden vår, fordi vi er en organisasjon som tar pride på alvor, sier Solberg.
Han forteller at det har vært delte meninger innad i organisasjonen rundt valget.
– Men det har ikke vært noen store diskusjoner rundt det. Vi har tatt oss tid til å vurdere det, og vi gikk for å beholde logoen som den er. Det skal den være til enhver tid.
Når pride-paraden går av stabelen i Oslo i slutten av måneden, vil Bonde- og Småbrukarlaget være representert, forteller Solberg, som selv er på ferie når paraden arrangeres.