Det er et historisk faktum at den jødiske stat­en Israel har gjen­vunnet sin uav­hengig­het og feirer selv­stendig­hets­dagen slik man gjør det i Norge og av akkurat samme grunn. Det er likevel en forskjell vil bør legge merke til. Når vi i Norge feirer 17. mai, er det ingen som noe sted bruker bistands­midler for å lage et offisielt tv-program hvor det reises krav om at Norges selv­stendig­het må avsluttes.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.