Libanon og Israel har ved amerikansk mellomkomst inngått første del av en fredsavtale mellom de to land. Den libanesiske hæren skal avvæpne Hizbollah og Israel vil bare følge opp og gjøre sin del når det skjer. Hvis de skulle lykkes betyr det slutten for Hizbollahs rolle som ikke-statlig maktfaktor i Libanon. Iran vil miste sitt viktigste kort.

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.