Senterpartiet (Sp) foreslår i sitt forslag til nytt partiprogram å ikke fornye de to eldste strømkablene til Danmark som snart pensjoneres. Levetiden på disse kablene går mest sannsynlig ut i 2026, skriver VG. – Mange bekymrer seg for strømprisene, og vi har ikke kontroll over hvordan utenlandskablene brukes. Norge kan ikke selv bestemme hvor mye […]

Logg inn for å lese videre (abonnenter).

Støtt Norges viktigste uavhengige medium!

Bli abonnent

Pluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.

Les også