Det er et historisk faktum at den jødiske staten Israel har gjenvunnet sin uavhengighet og feirer selvstendighetsdagen slik man gjør det i Norge og av akkurat samme grunn. Det er likevel en forskjell vil bør legge merke til. Når vi i Norge feirer 17. mai, er det ingen som noe sted bruker bistandsmidler for å lage et offisielt tv-program hvor det reises krav om at Norges selvstendighet må avsluttes.
Logg inn for å lese videre (abonnenter).
Støtt Norges viktigste uavhengige medium!
Bli abonnentPluss-artikler blir åpnet 48 timer etter publisering. Artikler som er eldre enn to år er forbeholdt abonnenter.
