Katta ut av sekken

Hans Rustad

Artikkelen til Andrew Neather, taleskriver for Tony Blair, Jack Straw og David Blunkett, om at masseinnvandring til Storbritannia ikke skjedde av seg selv, men var et bevisst valg for å forandre den britiske nasjonens karakter, vil gi gjenlyd i lang tid fremover.

Det som har fremstått som uforståelig – hvordan en Arbeiderpartiregjering har tillatt en masseinnvandring som først og fremst har rammet partiets kjernevelgere – får nå en forklaring: man ønsket helt bevisst å endre landets karakter. Høyresiden skulle få gnudd nesen ettertrykkelig ned i søla, slik at de aldri skulle kunne reise seg mer. Masseinnvandringen ville gi Labour nye stemmer – hvilket viser seg å stemme, det ville videre endre samfunnets kultur, slik at de konservative verdier ikke lenger gjaldt som nasjonens.

Det Neather fremfører uten blygsel, er et program for avnasjonalisering. Det minner sterkt om hva professor Thomas Hylland Eriksen, Morgenbladet, Klassekampen, Aftenposten og den politiske eliten unntatt Frp, har forfektet i Norge: vi får et nytt fellesskap, Norge må kvitte seg med den gammeldagse nasjonalismen og bli moderne, dvs. flerkulturelt.

Den politikken som har vært ført i Storbritannia minner også sterkt om den som er ført i Norge. Hvis den har vært helt bevisst i Storbritannia, hvorfor ikke i Norge? Mange har advart mot konsekvensene, verdimessig, materielt, økonomisk, ut fra nasjonalt samhold, religiøst, ut fra den sosiale fred og samfunnskontrakten, uten å bli hørt.

Tvert imot har regjeringen foretatt seg ting som sett utenfra fortoner seg helt absurd. Forslagene om blasfemiparagraf og hijab i politiet er de klareste eksemplene. De tydet nettopp på en aktiv politikk for avnasjonalisering, slik Andrew Neather skisserer.

Selv skammer han seg ikke over politikken. Han mener den er riktig. Men statsrådene han arbeidet for, de hadde kvaler. De turde ikke fortelle velgerne hvilke premisser de la til grunn for masseinnvandringen.

I stedet svarte de med å brunbeise kritikerne.

Dette er et annet opprørende punkt: Først en bevisst politikk uten demokratisk forankring (her får vi bruk for Storbergets favorittord), som i neste omgang måtte skjules for velgerne (dvs. konspirasjon) og dernest en sosial og politisk utstøting av mennesker som våget å kritisere en ikke-bærekraftig politikk.

Politikken i Norge har fulgt samme mønster.

Det er det samme som å legge opp til delegitimering av demokratiet, og skape en tillitskløft mellom myndigheter og folk.

Andrew Neathers artikkel er tungtveiende fordi den kommer fra en insider og fordi den er skrevet i beste mening, dvs. ikke for å kompromittere en politikk, men som et beskrivende statement.

I den speilverden som det politisk korrekte samfunn er, forstår han ikke konsekvensen av det han skriver. Men det gjør mange andre. Melanie Phillips skriver om katta slapp ut av sekken:

The outrageous truth slips out: Labour cynically plotted to transform the entire make-up of Britain without telling us

By Melanie Phillips

So now the cat is well and truly out of the bag. For years, as the number of immigrants to Britain shot up apparently uncontrollably, the question was how exactly this had happened.

Was it through a fit of absent-mindedness or gross incompetence? Or was it not inadvertent at all, but deliberate?

The latter explanation seemed just too outrageous. After all, a deliberate policy of mass immigration would have amounted to nothing less than an attempt to change the very make-up of this country without telling the electorate.

There could not have been a more grave abuse of the entire democratic process. Now, however, we learn that this is exactly what did happen. The Labour government has been engaged upon a deliberate and secret policy of national cultural sabotage.

This astonishing revelation surfaced quite casually last weekend in a newspaper article by one Andrew Neather. He turns out to have been a speech writer for Tony Blair, Jack Straw and David Blunkett.

And it was he who wrote a landmark speech in September 2000 by the then immigration minister, Barbara Roche, that called for a loosening of immigration controls. But the true scope and purpose of this new policy was actively concealed.

In its 1997 election manifesto, Labour promised ‘firm control over immigration’ and in 2005 it promised a ‘crackdown on abuse’. In 2001, its manifesto merely said that the immigration rules needed to reflect changes to the economy to meet skills shortages.

But all this concealed a monumental shift of policy. For Neather wrote that until ‘at least February last year’, when a new points-based system was introduced to limit foreign workers in response to increasing uproar, the purpose of the policy Roche ushered in was to open up the UK to mass immigration.

This has been achieved. Some 2.3million migrants have been added to the population since 2001. Since 1997, the number of work permits has quadrupled to 120,000 a year.

Unless policies change, over the next 25 years some seven million more will be added to Britain’s population, a rate of growth three times as fast as took place in the Eighties.

Such an increase is simply unsustainable. Britain is already one of the most overcrowded countries in Europe. But now look at the real reason why this policy was introduced, and in secret. The Government’s ‘driving political purpose’, wrote Neather, was ‘to make the UK truly multicultural’.

It was therefore a politically motivated attempt by ministers to transform the fundamental make-up and identity of this country. It was done to destroy the right of the British people to live in a society defined by a common history, religion, law, language and traditions.

It was done to destroy for ever what it means to be culturally British and to put another ‘multicultural’ identity in its place. And it was done without telling or asking the British people whether they wanted their country and their culture to be transformed in this way.

Spitefully, one motivation by Labour ministers was ‘to rub the Right’s nose in diversity and render their arguments out of date’.

Even Neather found that particular element of gratuitous Left-wing bullying to be ‘a manoeuvre too far’.

Yet apart from this, Neather sees nothing wrong in the policy he has described. Indeed, the reason for his astonishing candour is he thinks it’s something to boast about. Mass immigration, he wrote, had provided the ‘foreign nannies, cleaners and gardeners’ without whom London could hardly function.

What elitist arrogance! As if most people employ nannies, cleaners and gardeners. And what ignorance. The argument that Britain is better off with this level of immigration has been conclusively shown to be economically illiterate.

Neather gave the impression that most immigrants are Eastern Europeans. But these form fewer than a quarter of all immigrants.

And the fact is that, despite his blithe assertions to the contrary, schools in areas of very high immigration find it desperately difficult to cope with so many children who don’t even have basic English. Other services, such as health or housing, are similarly being overwhelmed by the sheer weight of numbers.

But the most shattering revelation was that this policy of mass immigration was not introduced to produce nannies or cleaners for the likes of Neather. It was to destroy Britain’s identity and transform it into a multicultural society where British attributes would have no greater status than any other country’s.

A measure of immigration is indeed good for a country. But this policy was not to enhance British culture and society by broadening the mix. It was to destroy its defining character altogether.

It also conveniently guaranteed an increasingly Labour-voting electorate since, as a recent survey by the Electoral Commission has revealed, some 90 per cent of black people and three-quarters of Asians vote Labour.

In Neather’s hermetically sealed bubble, the benefits of mass immigration were so overwhelming he couldn’t understand why ministers had been so nervous about it.

They were, he wrote, reluctant to discuss what increased immigration would mean, above all to Labour’s core white working class vote. So they deliberately kept it secret.

They knew that if they told the truth about what they were doing, voters would rise up in protest. So they kept it out of their election manifestos.

It was indeed a conspiracy to deceive the electorate into voting for them. And yet it is these very people who have the gall to puff themselves up in self-righteous astonishment at the rise of the BNP.

No wonder Jack Straw was so shifty on last week’s Question Time when he was asked whether it was the Government’s failure to halt immigration which lay behind increasing support for the BNP.

Now we know it was no such failure of policy. It was deliberate. For the government of which Straw is such a long- standing member had secretly plotted to flood the country with immigrants to change its very character and identity.

This more than any other reason is why Nick Griffin has gained so much support. According to a YouGov poll taken after Question Time, no fewer than 22 per cent of British voters would ‘seriously consider’ voting for the BNP.

That nearly one quarter of British people might vote for a neo-Nazi party with views inimical to democracy, human rights and common decency is truly appalling.

The core reason is that for years they have watched as their country’s landscape has been transformed out of all recognition – and that politicians from all mainstream parties have told them first that it isn’t happening and second, that they are racist bigots to object even if it is.

Now the political picture has been transformed overnight by the unguarded candour of Andrew Neather’s eye-opening superciliousness. For now we know that Labour politicians actually caused this to happen – and did so out of total contempt for their own core voters.

As Neather sneered, the jobs filled by immigrant workers ‘certainly wouldn’t be taken by unemployed BNP voters from Barking or Burnley – fascist au pair, anyone?’

So that’s how New Labour views the white working class, supposedly the very people it is in politics to champion. Who can wonder that its core vote is now decamping in such large numbers to the BNP when Labour treats them like this?

Condemned out of its own mouth, it is New Labour that is responsible for the rise of the BNP – by an act of unalloyed treachery to the entire nation.

Melanie Phillips i Daily Mail: The outrageous truth slips out: Labour cynically plotted to transform the entire make-up of Britain without telling us


UK: Hemmelig plan bak Labours masseinnvandring?

Andrew Neathers opprinnelige artikkel i Evening Standard: Don’t listen to the whingers – London needs immigrants

Andrew Neathers påfølgende artikkel: How I became the story and why the Right is wrong

Melanie Phillips tilsvar i the Spectator: Trying to stuff the cat back into the bag

Leserkommentarer på Document er gjenstand for moderering, som ikke skjer kontinuerlig og under enhver omstendighet ikke om natten. Vi ønsker en respektfull tone uten personangrep, sleivete språk eller flammende retorikk. Vis særlig nøkternhet når temaet er følsomt. Begrenset redigering av skjemmende detaljer kan finne sted. Skriv til kontakt@document.no dersom du ikke forstår hvorfor en kommentar uteblir.

  • eirik2.pip.verisignlabs.com

    Det kan anbefales å lese denne Andrew Neathers artikkel hvor avsløringene kom:
    http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23760073-dont-listen-to-the-whingers—london-needs-immigrants.do

    Den er et fullblods forsvar for multikulti, og freidigheten, ovenfra-og-ned holdningen og forakten overfor dem som må leve med konsekvensene er frapperende. Smak på disse utsagnene:

    The results in London, and especially for middle-class Londoners, have been highly positive. It’s not simply a question of foreign nannies, cleaners and gardeners – although frankly it’s hard to see how the capital could function without them. … My family’s east European former nannies, for example, are model migrants

    Nei, hvordan skulle vel Labours velgere ha klart seg uten utenlandske barnepiker og gartnere? Og hvordan skulle man vel ha skaffet renholdspersonal – det var jo bare 1 million arbeidsledige i England på den tiden den nye politikken ble satt i verk?

    Their place certainly wouldn’t be taken by unemployed BNP voters from Barking or Burnley – fascist au pair, anyone?

    Unnskyld? Hvem er det som har tatt fra dem enhver utsikt til en jobb? Hvem har drevet dem i armene til BNP?

    A large part of London’s attraction is its cosmopolitan nature … My children have half- or wholly Spanish, Italian, Swiss, Austrian, Croatian, Bulgarian, Congolese, Chinese and Turkish classmates.

    …og altså ikke en eneste “north african” eller “asian youth”, som den populære omskrivningen er. Hvorfor har ikke Neather valgt en slik skole, mon tro?

    Rosinen i pølsa kommer imidlertid når Neather i en oppfølgningsartikkel forsøker å ro vekk hele saken om sine avsløringer:
    http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23760648-how-i-became-the-story-and-why-the-right-is-wrong.do

    Først presterer han å bekrefte alle sentrale punkter i sin første artikkel. Og deretter topper han med å plassere skylden for hemmeligholdelsen og villedningen av velgerne på ingen ringere enn…

    Rather, my sense was that the nervousness came primarily from No 10.

    According to my notes of one meeting in mid-July 2000, held at the PIU’s offices in Admiralty Arch, there was a debate about whether the report should be published by the PIU or by the Home Office: the PIU didn’t think the Prime Minister wanted his “prints” on it.

    From Tony Blair, the man who took us to war in Iraq on a lie – and who later fired the faithful Roche on a whim, months before she lost her seat thanks to the war – I don’t find that particularly surprising.

    Som det heter: Say no more.

  • capercaillie.myopenid.com

    Er ikke dette ganske tilsvarende Hylland Eriksens våte drømmer? (når han først snakker om “hvite flekker”)

    “Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger” (..) -THE

    (“Hvit flekk”? Er dette en symbolikk for det norske, vestlige, lyshudete – hvite? Det blendahvite? En flekk som må vaskes vekk? Jeg håper da inderlig ikke det..?)

    Målet med noe sånt er jo nettopp å fjerne det som gjør det mulig å definere det norske og være noe annet enn en generisk fisk i havet. Ingen torsk, ingen flyndre, ingen hai – alle er bare fisk. Når alle fisk er fisk, så er ingen mer fisk enn andre fisk.

    I intervjuet med Åkesson og hun damen fra C. på SVT kom jo også den regla; “men hva i all verden er det å være svensk – det er jo så uklart og ullent! Hva er det Åkesson vil bevare?!”. Mona Sahlins kjente sitat husker vi og; “Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.”

    Dette samme våset finner man igjen her og, f.eks. under Aftenposten-debatten på Litteraturhuset i mai i år; “Hva er norske verdier?” (video). De som er kritiske latterliggjøres fort med at det som er “norsk” bare er tullete stereotype ting ala å gå på ski og spise lutefisk – ting som ikke binder noe fellesskapsfølelse.

    Dekonstruer og bryt ned individet slik at det ikke skiller seg ut lenger eller føler at det har noe makt. Så bygger du det opp igjen med de verdiene du har lyst til at det skal ha for at din ideologi skal fungere, og at individet skal bli avhengig av disse verdiene for å forholde seg til ting i hverdagen. Da klarer det heller ikke å se hvordan det kan fungere uten disse verdiene.

    (Analogi: mennesket er ondt/fortapt, og kan kun være godt/reddes med Guds/Jesu hjelp)

  • Xebeche

    Kanskje er det så enkelt som at det nasjonale (“norske, svenske, britiske, etc. verdier”) tilskrives «høyresiden», mens det internasjonale, utadvendte, opplyste, fremtidsrettede, etc. tilskrives «venstresiden». Slik at man får etablert et prisme, nesten en hel ontologi (!), alene i kraft av den oppdelingen. Derfra vil det følge at «høyreside» representerer smålighet, egoisme og dumhet, mens «venstreside» like automatisk symboliserer generøsitet, fellesskap og fornuft.

    Det er lett å se hvilken komfort og forutsigelighet – visshet om å gjøre det riktige – en slik oppdeling tilbyr. Som capercaillie sier er analogien til frelses-tanken slående; bare at de som frelses er «venstresiden» selv først og fremst. Humanismen som sekulær religion.

    Denne religionen går gjerne under betegnelsen “progressiv” og menigheten er “liberal”. Men bare på en apriorisk – kategorisk måte; ikke målt mot konkrete handlinger. Den sideløpende negasjonen av kristendommen, for eksempel, er jo ikke «progressiv» men «regressiv»; de vil ikke stå på skuldrene av den, dvs. “gå et skritt videre”, men fjerne den – og stå på skuldrene av det som kom før kristendommen, så å si.

    Argumentasjonen til europeiske multikulturalister i vekker assosiasjoner til stamme-tenkning. Det er konkurrenten til nasjons-begrepet, som de demonsierer for alt det er verdt (men som de egentlige multikulturelle samfunn – immigrasjons-republikkene – holder høyt). Nasjonen er så å si rasistisk i seg selv. Det er i så fall å gå stikk motsatt vei i forhold til forbildet. “Nasjonen” gjør nettopp forskjellige utgangspunkt sekundære til fordel for et felles samfunnsprosjekt. I den optikken er det meningsløst å snakke om “hvite flekker”, “majoritet versus minoritet”, osv. Nasjonen som fellesprosjekt transcenderer det stamme-tankegangen består av. THE kommer ikke unna at den “majoriteten” han mener skal dekonstrueres er et produkt av det prismet han ser verden gjennom; den “løsningen” han foreskriver må nødvendigvis føre lenger og lenger bort fra det oppstilte målet, som er nasjons-fellesskapet (det transcendente).

    Man kan spørre seg om dette skyldes en egentlig “feil” i tenkningen. Det er helt klart en “feil” hvis målet virkelig er liberalt, men ikke hvis målet er anti-liberalt. Spørsmålet er bare om en monrakisk kultur virkelig kan drømme om republikk.

    Hvis målet var liberalt ville metoden også vært det. Som de sosialistiske eksperimentene har vist må middelet og målet være det samme, for middelet er det som blir stående. Man kommer ikke til en liberal tilstand via en autoritær fremgangsmåte.

    Bruken av diagnoser og alle former for offentlig gapestokk og anerkjennelsen av ekstremistiske meningsbærere fremfor liberale (som blir demonisert) peker tydeligst i retning av det autoritære prosjektet. Ikke minst godt illustrert av henvisningene til “de gode tjenerne” man har fått tilgang til. Erik Solheims joggetur i Afrika, på en avsperret motorvei med politiescorte, passer inn i mønsteret av en egentlig “supremacy”-tankegang. Blokkeringen av innvandrerpolitikere i SV for litt siden hører med til det bildet. Når alle brikkene ligger på plass vil man få en ganske eksakt gjengivelse av det skrebbildet «venstresiden» kaller «høyresiden». Det «vesntresiden» “bekjemper” er strengt tatt det som «venstresiden» i praksis er.

    Det hender at denne speilingen er så sterk at «venstresiden» blir konfrontert med den. Da sier den ting som at «en høyrebølge bryter frem i Europa». Og ingen vet jo det bedre enn dem, ettersom det de kaller «høyreside» – stammetenkning, “supremacy”, anti nasjonalt fellesskap – er nettopp deres egen politikk i utfoldelse.

    Liberale stemmer har ikke en sjanse under sånne forhold. Dermed flytter velgerkorpset seg over mot yttersidene. På sett og vis kan man vel si BNP består av mennesker som har identifisert seg med demoniseringen. Uten noen sammenligning forøvrig gjorde hip hop-bevegelsen i USAs fattige bydeler det samme med N-ordet i sin tid. Det gjør ikke BNP til noen uskyldig sak i det hele tatt, tvert imot; partiet synliggjør snarere det autoritære sinnelaget dets medlemmer er blitt kondisjonert med. Tragisk, dvs. “like fatalt som uunngåelig”.

  • Fjordman

    Andrew Neather sier bare det samme som personer som meg har sagt i mange år nå: Dette er en bevisst plan støttet av landets egne myndigheter for å knuse den hvite flertallsbefolkningen, og dette skjer nå i ALLE vestlige land uten unntak. Multikulturalismen og hetsen mot innbilt “hvit rasisme” er bare et røykteppe for å lamme all debatt mens man gjennomfører enorme omveltninger mot den hvite befolkningens vilje. Dette samarbeider vestlige eliter over landegrensene med å gjennomføre. Alt jeg sier her kan dokumenteres.

    Selv blant de som kommenterer på Document blir jeg av og til uglesett når jeg hevder at EU har langsiktige planer om å islamisere Europa og å ekspandere til å inkludere det muslimske Nord-Afrika og Midtøsten. Dette er ikke en “konspirasjonsteori”, det er meget godt dokumentert. Nåværende britisk utenriksminister David Miliband har sagt rett ut offentlig at EU skal ekspandere til å inkludere muslimsk Nord-Afrika, og en britisk avis avslørte at EU har konkrete planer om å importere 50 millioner (!) afrikanere som “arbeidskraft” til Europa på et tidspunkter der europeiske byer fra Athen via Berlin og Malmø til London, Paris og Amsterdam er i ferd med å bryte sammen utelukkende på grunn av innvandring. Dette kan ikke beskrives som noe annet enn pur, destillert ondskap. EU er ikke en organisasjon for “fred”, det er planetens største kriminelle enhet som driver etnisk og kulturell krigføring mot urbefolkningen på et helt kontinent.

    De som leser det jeg skriver vet at jeg ikke akkurat er spesielt glad i islam, men muslimer er i utgangspunktet et sekundært problem. Hovedproblemet er den demografiske krigføringen vestlige eliter driver mot sin egen befolkning der de allierer seg med andre folkegrupper for å knekke den hvite flertallsbefolkningen. Dette er faktisk så unikt i verdenshistorisk sammenheng at det knapt finnes et egnet vokabular for å beskrive det som skjer nå. At noen driver etnisk rensing eller folkemord på andre folkegrupper er dessverre ikke noe nytt. Mennesket kan være et brutalt dyr. At noen driver etnisk rensing på sitt eget folk er så unikt at det knapt finnes et ord for det. Hva skal det kalles at hvite vestlige eliter bevisst fortrenger hvite vestlige mennesker fra sine hjemland? Ettersom vi har uttrykket selvmord kan det kanskje kalles selvfolkemord?

    Dersom mine analyser etterhvert viser seg å være i hovedsak korrekte er det kanskje på tide at folk også tar en titt på mine konklusjoner og anbefalninger. Jeg har sagt gjentatte ganger at hele EU som organisasjon må bort, punktum. Det samme kan sies om Europarådet, som nå ledes av Norges tidligere statsminister Thorbjørn Jagland. Vi må umiddelbart gjenopprette reell nasjonal kontroll med våre grenser og trekke oss fra FNs konvensjon for flyktninger. All innvandring – og da mener jeg virkelig ALL innvandring i absolutt enhver form – må umiddelbart opphøre. Ettersom dette sannsynligvis vil medføre protester fra FN skal vi benytte anledningen til at alle vestlige land trekker seg ut av FN og boikotter denne islamifiserte og gjennomkorrupte anti-vestlige organisasjonen. Vi må målbevisst forandre dagens mediestruktur ettersom anti-hvite og anti-vestlige marxister har tilnærmet monopol på mediene. Vi må sørge for at våre barn lærer stolthet over sin sivilisasjon i skolebøkene, ikke hat slik de nå indoktrineres med.

    Sist, men ikke minst må multikulturalismen klassifiseres som en farlig, totalitær hatideologi som støtter etnisk rensing av hundrevis av millioner av mennesker, europeere. Denne ideologien bør klassifiseres ved siden av nazismen og behandles deretter. Vi trenger en periode med avmultikulturalisering slik vi hadde en periode med avnazifisering etter andre verdenskrig. Tilhengere av multikulturalisme må fjernes fra alle sentrale posisjoner over hele den vestlige verden.

    Til de som synes dette høres “ekstremt” ut vil jeg si følgende: Det er tilhengerne av multikulturalisme, ikke motstanderne, som er de egentlige ekstremistene. Er det ikke ekstremt å fortrenge den innfødte befolkningen på et helt kontinent, slik vi blir utsatt for nå? Ikke en eneste gang har jeg noensinne sagt hverken på norsk eller engelsk at vi skal ta over andre land og fortrenge befolkningen der. Det eneste jeg har sagt er at vi har plikt til å motsette oss at våre etterkommere skal reduseres til et forfulgt mindretall i sitt eget land, slik de med sikkerhet vil bli dersom dagens masseinnvandring/kolonisering av fremmede folkeslag fortsetter stort lenger. Hvor ekstremt er det egentlig å ville at dine barnebarn skal vokse opp i et fritt land som de kan kalle sitt?

    Når ble det bestemt at vi er nazister og fascister for å ønske det selvfølgelige? Faktum er at selvoppholdelsesdrift, det å kjempe for sin egen fortsatte fysiske eksistens, er det mest grunnleggende instinktet i alle levende vesener helt ned til planter og bakterier. At mennesker av europeisk herkomst nå behandles som onde for å ønske seg det selvfølgelige beviser at ved siden av jøder er vi per i dag planetens mest demoniserte og dehumaniserte folkegruppe. Jeg er overbevist om at det jeg skisserte ovenfor vil bli gjennomført i løpet av de kommende tiårene. Dersom dette mot formodning ikke skulle skje spiller det strengt tatt ingen rolle, for da vil hele vår sivilisasjon og vårt folk være ødelagt for alltid.

    http://www.msnbc.msn.com/id/33400752/ns/technology_and_science-science

    Plants can recognize rivals and fight, study says
    Greenery grows more roots to absorb resources when next to ‘strangers’

  • ØS

    LARS GULE!!!
    HVOR ER DU???

    Vær så snill! Kom og fortell meg at dette ikke er sant.

    Jeg ble, for å bruke ett slitt uttrykk, sjokkert da jeg leste dette.

    Hvordan kunne de?
    Det må være ett spørsmål for ettertidens historikere å gruble på.

    Hvordan kunne de gjøre dette mot sine egne naboer, venner, og familie?

  • Xebeche

    “Hovedproblemet er den demografiske krigføringen vestlige eliter driver mot sin egen befolkning der de allierer seg med andre folkegrupper for å knekke den hvite flertallsbefolkningen.”

    Jeg tror ikke andre folkegrupper har noen antipatier mot de etnisk innfødte, tvert imot. De “representantene” man utvelger, som åpenlyst har et anstrengt forhold til alt demokratisk og liberalt, viser at man må anstrenge seg for å mane frem et slikt bilde. En av overraskelsene opp til valget var jo nettopp hvor mange innvandrere som stemmer på Frp, for eksempel. Den medierte virkeligheten, hvor hensynet til dramatisering preger utvalget av “stemmer i offentligheten”, kan lett gi inntrykk av at en slik generell fiendtlighet eksisterer. Av samme grunn er det viktig å insistere på det motsatte. Ingen, hverken vestlige eller ikke-vestlige, må på noe tidspunkt internalisere demonsieringen av seg selv eller de andre; det er ren propaganda. Tvert imot må anstrengelsen bestå i å knytte liberale sterkere sammen på tvers av de oppdelingene visse andre er så besatt av. Document har vært bedre enn andre mediekanaler til å gi plass til ikke-vestlige stemmer som tilslutter seg det vi forbinder med Vesten; mennesker som ikke lever i svermeriske forestillinger om sin egen forteffelighet, men som har konkret erfaring med alternative samfunnsformer, som de er flyktet fra. Det liberale samfunnet overskrider kulturell bakgrunn. Det er derfor man kaller samfunn “vestlige”, også når de ligger i Asia, for eksempel.

    Å påstå at ikke-vestlige personer pr. definisjon er negativt innstilt til Vesten er ikke bare forløyet, det er å gå rent f a k t i s k anti-vestlige (i betydningen anti-liberale) krefters ærende.

  • buchanite.myopenid.com

    Det blir helt feil å knytte det vestlige opp mot det liberale. Man burde heller appellere til orden, tradisjon, familie og patriotisme ikke individuell frihet.

    Det liberale er roten til europas misére.

  • Xebeche

    Jeg regner USA for å være et eksempel på «liberalt». Der er orden, tradisjon, familie og patriotisme som kjent vesentlige ingredienser. Det er ingen konflikt mellom disse verdiene og det liberale og individuell frihet, tvert imot. Derimot er det total kolliasjon mellom alt dette og det autoritære. Du husker naturligvis at de autoritære styreformene brenner opp kunsten og litteraturen og henretter representantene for den gamle orden, tradisjoner og patriotisme, for å henvise til historiske eksempler. Autoritært styre er en vilje til makt som er absolutt og total, og som vil omforme det bestående gjennom ustrakt social engineering. Det autoritære er derfor roten til Europas misére, den gang som nå.

  • thorr

    Ja, nå vil jeg gjerne høre hva multi-ideologene og multi-politikerne har å si. Snakk om å være tatt med buksa nede. Alt dette snakket om “berikelse”, moralsk forpliktelse, økonomisk lønnsomt, for å sikre våre pensjoner osv er jo vist å være en løgn for UKs vedkommende. Istedenfor har Labour på uærligste vis valgt å bruke innvandrerne som et rent politisk våpen.

    Fjordman har forøvrig helt rett i at den virkelige fienden befinner seg på Løvebakken, ikke på Grønland eller i Afghanistan. Det er våre egne som er problemet og uten deres kollaborasjon ville ikke islam vært en særlig stor trussel.

  • Jan Hårstad

    @Xebeche: jeg tror det USA du beskriver gikk ut på dato for mange år siden,det eksisterer bare i din fantasi. USA er fullstendig i oppløsning og på vei mot en tredje-verden failed state. Alle etniske grupper i USA væpner seg nå febrilsk.

  • grace

    England: dette er fryktelig direkte.
    Men også befriende.

    Vi kjenner jo til Eurabia, men der pakkes hensikten litt mer inn.
    Men det står stygge ting om å “ta fatt i” oss europeeres dårlige innstilling til fremmede, eller at media faktisk må sensurere seg selv…
    Noen ex:

    http://www.siad.dk/pdf/euro.pdf

    England/eurabia/innvandring/multikulturalisme etc:
    Planen går ikke bare ut på å få hvite i mindretall.
    Den går dypest sett ut på å fjerne vår jødisk-kristne arv og individets betydning.
    Overfor et samfunn uten rebelske individualistiske individer er det lettere å utøve makt. En drøm for alle autoritære krefter. Enten det er stalinister, Bilderberg, Kristin eller Blair/Brown etc.

    Xebeche: ja – venstresiden har alltid presentert seg som “de snille”.
    Og ja, – det ER snilt m velferd etc. Det er fantastisk med et sikkerhetsnett når katastrofen inntreffer.
    Men velferd som en sakkosekk man nårsomhelst kan slenge seg ned i, altså for mye velferd, for gode støtteordninger, for mye stat som skal ordre opp etc: dette er ødeleggende for individet (og det er hele planen).

    For nød lærer faktisk naken kvinne å spinne. Motgang kan få frem krefter og kreativitet i oss. Ja – vi blir faktisk skapende, oppegående individer igjen.
    Og DET er noe venstresiden avskyr. For individer med mål og mening går ikke i flokk. De stemmer ikke rødt. De kan faktisk ikke kontrolleres. Og venstresiden må ha kontroll. De må ha lydige undersåtter.

    Så “de snille” er individets verste fiender. Uavh av hvilken sosiale status individet har.
    Vi er individer. Vi har haugevis av muligheter inni oss.
    Vi har en historisk bakgrunn som betoner individets betydning.
    Individuell frihet og moralske og etiske verdier er grunnleggende for et fritt samfunn.
    Individet er venstresidens store skrekk.

  • http://Suprafon Suprafon

    Det er en sensasjon at Neather går ut direkte på denne måten og blottlegger Labours innvandringspolitikk, som vi vet ligner på den svenske og den norske. Vi kan vel også si at denne innvandringspolitikken i stor grad er en allmenn vesteuropeisk politikk. Indirekte har jo folk som Gahr Støre og sosialdemokraten Pärson i Sverige m.fl. tidligere gitt uttrykk for det samme som Neather.

    Det som skjer, at at de styrende middelklasse-elitene i Europa, synes at det er blitt for dyrt å la den nasjonale abeiderklassen gjøre det materielt nødvendige arbeidet i sine respektive land. De er derfor kommet fram til at de nasjonale arbeiderklassene må eksproprieres og erstattes av folk som krever mindre lønn og mindre goder, og som samtidig kan sikre den politiske maktbasen for de samme middelklasse-elitene. Dette er den harde og sanne virkeligheten, og denne politikken kan drives gjennom fordi arbeidernes fagorganisasjoner helt domineres av middelklasse-elitenes håndtlangere, folk som ideologiske sogner til Braanen i Klassekampen og til redaksjonsledelsen i Aftenposten, Morgenbladet og det øvrige mediekostebinderiet i kongeriket.

    Artikkelen til Neather er en viktig indikasjon på at det er noe i den såkalte konspirasjonstankegangen som Fjordman og Jan Hårstad har pukket på i årevis. Men globaliseringen er en politikk som ikke er styrt sentralt, den er et betinget av den økonomiske utviklingen i verden. Det er økonomien som peker ut retningen for alle de mulige konspiratoriske sammenslutninger som følger opp og gjennomfører denne politikken. Jeg tror med andre ord ikke så mye på at dette en en politikk som med overlegg drøftes og vedtas i lukkede fora. Men det er en politikk som er et svar på hvordan elitene skal kunne berge sine interesser, en politikk som tvinger seg fram ut fra dette grunnlaget, og en politikk som ikke noen behøver å banke fast eller vedta som en bevisst globaliseringstrategi. Det er en politikk som tvinger seg fram, og som går glatt igjennom fordi det ikke finnes grupper som kan sette seg til motverge.

    Liberalismen og individet hylles til stadighet her inne på document, og bra er det. Men de som helt ukritisk deltar i denne panegyrikken, må ikke glemme at det nettopp er liberalismen og den rettighetsbaserte individtenkningen som er middelklasse-elitenes ideologiske murbrekkere. I samfunn der individene strømmer rundt som ionifiserte, frie, atomer uten annen sammenkobling enn til seg selv, er mulighetene for en organisert, politisk motstand små, om ikke eksisterende i det hele tatt. For at Thomas Hylland Eriksen, kriminologene, innvandringsliberalerne, kvinnefronterne og deres politiske organisasjoner skal kunne dekonstruere majoriteter, nasjoner, grupper, mannfolk og andre folk og realisere det postmoderne prosjekt i sin ultimate form, trenger man individet som en sosial nykonstruksjon, ikke individet som resultat av arv, historie og en dypere refleksjon over sitt etniske, sosiale og økonomiske opphav. Det postmoderne individet har intet annet hjem enn sine individuelle rettigheter, og det er for mennesket intet hjem å regne. Vi lever i en skjebnessvanger tid. Den eneste trøsten, er at de europeiske middellklasse-eliter også er i ferd med å ødelegge seg selv, men før den tid har de altså tatt knekken på vanlige folk. Og det er ingen trøst for oss som befinner seg i den gruppen.

  • Xebeche

    @ Hårstad

    Det kan godt være at USA “er i oppløsning”, men det er i så fall et liberalt samfunn som oppløses. Selv i en så maroder tilstand som du beskriver er landet som sådan ikke autoritært, og jeg tror for min del heller ikke at det autoritære vil være default når landet skal komme seg på fote igjen. I Europa, derimot, er det, historisk sett, mer naturlig. De feudale strømningene ligger her like under overflaten og gjennomsyrer kulturen. Det er derfor de “progressive” på våre kanter er “regressive” sett fra et liberalt ståsted.

    @ suprafon

    Bare et spørsmål: Forbindelsen mellom sosialdemokratiet og LO er sterk. Hva skulle, fra LOs synpunkt, motivere en utvikling i retning av billigere og mer rettighetsløs arbeidskraft på bekostning av deres eksisterende medlemmer?

  • Jan Hårstad

    @Suprafon: det du skriver om den økonomiske utviklingsprosessens autonomi står overhodet ikke i motsetning til noe av det jeg har ment og skrevet.
    Elitene holder lukkede møter hvor man diskuterer globaliseringen i den økonomiske utviklingen av verden. For å ha en styringskontroll på retningene må man nødvendigvis opprette internasjonale FORA med lover/regler som sikrer elitens fortsatte hegemoni i den økonomiske floden.

    En trenger nødvendigvis ikke opprette nye organisasjoner, en kan også gi gamle,såsom FN, en helt ny rolle som f.eks Verdensregjering og en kan bygge en Verdenshær til dens disposisjon.
    Som Nina her på document har påpekt briljant: hvordan FNs menneskerettighetsorganisasjoner legger opp til en ny internasjonal ytringsfrihet basert på ny lovgivning om religion og rase.

    G-20 skal igjen møtes i Skottland 6-7 november og denne organisasjonen seiler opp som starten på en Verdensbank som regulerer hele verdensøkonomien etter beste evne.
    Jeg skal ikke kjede folk med flere eksempler, men en må være både blind og døv for ikke å se at den “objektive” utviklingen samspiller med en “subjektiv”. Det er derfor det finnes Bilderberg,Council of foreign Affairs,Trilateral Commission,etc

    Nå har vi holdt på med denne debatten i et par år på document og i ettertid synes det meg nærmest uforståelige at så mange skarpe hjerner ikke ser den nye POLITISKE OVERBYGNINGEN som nå lages over den globaliserte verdensøkonomien.

    Som det framgår er jeg helt på linje med Fjordmannen når han påpeker de kriminelle trekkene ved verdensomformingen. kanskje jeg har brukt litt lenger tid på det, men etterhvert skjønner jeg at det såkalte “venstre” er å betrakte som et gangstersyndikat i dette da de har påtatt seg oppgaven å lage en humanistisk glasur over globaliseringsprosjektet. Obamaismen er et annet ord for New World Order under verdens finansoligarki hvor den politiske middelklkassen stiller seg til disposisjon som administratorer og ideologer. Det blir godt betalt.

    (Når Dagsavisen fikk 40 millioner i AP-statsstøtte og allikevel brakk sammen,tror jeg dette skyldtes at folk orket ikke mere diktat om den multikulturelle globalismen og andre prektigheter. Sånn vil det gå med middelklasseorganet Klassekampen også såfremt de ikke justerer seg i tide.)

  • buchanite.myopenid.com

    Suprafon, du er ved kjernen. Det fortjener en repetisjon.

    “Liberalismen og individet hylles til stadighet her inne på document, og bra er det. Men de som helt ukritisk deltar i denne panegyrikken, må ikke glemme at det nettopp er liberalismen og den rettighetsbaserte individtenkningen som er middelklasse-elitenes ideologiske murbrekkere. I samfunn der individene strømmer rundt som ionifiserte, frie, atomer uten annen sammenkobling enn til seg selv, er mulighetene for en organisert, politisk motstand små, om ikke eksisterende i det hele tatt. “

  • Xebeche

    Hvis den rettighetsbaserte individtenkningen er murbrekker, hvorfor vil ideologene da erstatte den med gruppe-rettigheter? Jeg forstår poenget med den postmoderne oppløsningen, eller nihilismen. Men det liberale prosjektet er nettopp ikke negativt, det er positivt. De ideologene som går inn for grupperettigheter i dag har jo vært i uavbrutt negasjon siden 1989 / 1991. Det er riktig at den liberale aksens venstreside har vært ikke-eksisterende siden maoistene/stalinistene vant slaget om 1968. Men nettopp derfor kan man ikke avlive dyret en gang til; man burde kanskje heller prøve å stable en liberal venstreside på benene, som en konkurrent til den autoritære.

  • http://Suprafon Suprafon

    Jan Hårstad: –”men etterhvert skjønner jeg at det såkalte “venstre” er å betrakte som et gangstersyndikat i dette da de har påtatt seg oppgaven å lage en humanistisk glasur over globaliseringsprosjektet”.

    Hårstad: Jeg skriver under på denne velformulerte innsikten. Det er klart at den økonomiske utviklingen framtvinger internasjonale og globale overbygninger eller organisasjoner. Jeg benekter selvsagt ikke det, og på dette kartleggingsområdet har du og Fjordman gjort og gjør en jobb her inne. Det jeg stiller meg skeptisk til, er at dere skriver som om denne globale superstrukturen skulle være fullt operativ. At det på den andre siden finnes sterke ønsker om en slik operativ superstruktur hos mange innenfor elitene, er noe som vi kan registrere hver dag. Det er jo bare å følge med i Gahr Støre som er svært aktiv i debattspaltene i avisene om dagen. Denne mannen og hans regjeringskollger er støpt i globaliseringens form, deres lojalitet ligger helt andre steder enn i Oslo og Norge. Og det har vi vel slått fast her på document inntil det kjedsommelige.

    Når det gjelder Xebeche og den liberale venstresiden, så er det jo mye man kunne si om den, men det skal jeg ikke gjøre.

    Det er jo den Ap-tilpassede SV-ideologien med et stenk av KrF-forståelse som er den hegemoniske forståelsen i Norge i dag, særlig på innvandringsfeltet. Men SV er også det mest splittede partiet i Norge. Hadde en person vært utsatt for den samme splittelsen som partiet, ville denne personen ha blitt definert som schizofren inntil det psykotiske.

    Partiet kan sammenlignes med en drøm der en ting viser seg å være noe annet enn det tingen først framstod som. Når man ser på partiets liberale trekk, skifter trekkene karakter, og man havner i det autoritære, dvs. det strengt politisk regulerte. Når man legger det autoritære perspektivet til grunn, får man “syner” som viser partiets liberale side. SV’s partibilde er altså som et surrealistisk maleri av Salvador Dali. Et eksempel. I asylpolitikken er SV for en virkelighetsfornektende liberalisme. Men i økonomien er det reguleringer og politiske inngrep som gjelder for partiet. Nå vil selvsagt partiets talsmenn og -kvinner si at det er forskjell på innvandring og økonomi. Greit, økonomi og innvandring er forskjellige, men asylinnvandring er en av økonomiens framtredelsesformer, som styres av økonomiske “jernlover” samt en idealisme hos de norske elitene som er så fjernt fra virkeligheten, at det er tragisk.

    Jeg tror dessverre ikke det finnes noen parti i Norge i dag der personer som undertegnede kan finne plass. Frp er helt åpenbart det eneste partiet som har en virkelighetsnær tilnærming til asylpolitikken, men andre sider av partiets politikk har jeg problemer med å svelge. Det samme tror jeg gjelder mange andre her inne.

    Jeg har aldri vært særlig nasjonal i min tilnærming til virkeligheten. Når jeg ser den galemattias som utøves av våre politikere i dag, tror jeg vi trenger en nasjonal samling. Men når folk hører denne betegnelsen, er det mange som krymper seg og drar fram nazikortet. Og å regne med en nasjonalpolitisk organisasjonsdugnad i dag, er jo, som jeg selv har påpekt, umulig i disse globaliseringens dager.

    Det er altså langtfra “nazionalisme” vi snakker om. Det jeg snakker om, er å prøve og bevare de gode trekkene ved det norske samfunnet som det har tatt så mange år og strid å framdyrke og foredle. Men det lar seg kanskje gjøre hvis vi appellerer til og henter inspirasjon hos det beste i vår tradisjon, og ikke underlegger oss alskens internasjonale strømninger, religiøse og ideologiske bevegelser som er runnen av en annen jord enn vår egen.

  • grace

    @ suprafon – “Det jeg snakker om, er å prøve og bevare de gode trekkene ved det norske samfunnet som det har tatt så mange år og strid å framdyrke og foredle. Men det lar seg kanskje gjøre hvis vi appellerer til og henter inspirasjon hos det beste i vår tradisjon…”
    Ja :)

    Kan vi ta en tankedugnad?
    Alle kommer med noen verdier, trekk, holdninger, preferanser etc som vi forbinder med norsk.
    kanskje Rustad kunne lage en egen tråd?
    Vi må jo kunne verbalisere hva vi ønsker bevare og skape.

  • likeverd.myopenid.com

    Sosialdarwinisme: Jeg har sett og hørt dette fra humanister, liberalister, marxister, AKPere, 68ere etc. at innvandrere tar de jobbene Nordmenn ikke vil ha, og at den “beste” bør få jobben selv om man må hente inn vedkommende fra utlandet. Dette blir det sterkestes rett da dette leder til ekskludering av arbeidslivet slik Ottar Brox beskriver.

    Demokrati er at demos – folket – skal velge politikere, hvilken perverterte tanke er det at denne sosialistiske elite skal velge folket/velgere for å sikre sine privilegier?

    Dagsavisens redaktør Steinar Hansson mente også at nå burde norske politikere bytte ut Nordmenn da FrP gorde det godt på meningsmålinger.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/09/09/218541.html

    Dette er folkemord, finnes det noen annen beskrivelse?

  • Sarasimba

    Fjordman: Det er drastiske påstander du kommer med, og jeg avviser ikke at du kan ha mer eller mindre rett, men selv har jeg ikke kunnskaper nok til å vite det. Du skriver: «Dette samarbeider vestlige eliter over landegrensene med å gjennomføre. Alt jeg sier her kan dokumenteres.» Og: « – jeg hevder at EU har langsiktige planer om å islamisere Europa og å ekspandere til å inkludere det muslimske Nord-Afrika og Midtøsten. Dette er ikke en “konspirasjonsteori”, det er meget godt dokumentert.» Kan du gi noen lenker til lesestoff?

  • Jan Hårstad

    @Suprafon: jeg er helt på linje med din tenkning.Når det gjelder de to siste avsnittene om det “nasjonale”, er det jo hundretusener i Europa(og verden) som baler med denne problemstillingen i krig mot konsumglobalismen og dens visjon av deres nye mennesket foran tven.

    Det er stor enighet om at det “nasjonale” blir et redskap til å stå imot med innen livsmåte/kultur, men der skiller også enigheten seg: der oppstår trender som bygger på nasjonalbolsjevisme (Karl Radek/Ernst Niekisch) og det oppstår trenden British National Party,Sverigedemokraterne,etc som nå driver og organiserer seg som en europeisk blokk. Og det finnes mange trender mellom disse ytterpunktene.
    Nå må vi ikke se bort fra at utviklingen i Europa blir slik at de tradisjonelle modellene fra lærebøkene om hva som er høyre- og venstreside,kan bli irrelevante i den forstand at nye bevegelser opphever gamle tankemodeller.

    Nå var jeg nettopp innom en svensk blogg som debatterte disse spørsmålene og som mente at man skulle lage en syntese av svensk,dansk,norsk språk,
    Hui,tenkte jeg – det var da veldig da. Jeg nevner dette fordi Suprafons tema faktisk er selve TEMAET i Europa nå. Vi får ta inn over oss den del av debatten som har relevans for nasjonens kultur og psykologi.

    Når vi snakker om “venstresida” kom jeg over svenske Omars intervju med sjefsmaoist Jan Myrdal som bare ønsket at Israel dro til helvete.
    Myrdal avsluttet intervjuet slik:
    “De arabiska ledarna er inte mycket att
    henga i julgranen. Det saknas en Nasser eller
    Khomeini.” (12 jan 09)

  • thorr

    Vi må spre denne historien for alle vinder. Send den til FRP og alle som blir beskyldt for “rasisme” osv, så multigjengen kan få svar på tiltale. Motstandsbevegelsen klarte å distribuere illegale nyheter i vedkubber under andre verdenskrig. Vi har internett.

  • http://Suprafon Suprafon

    Xebeche: “Forbindelsen mellom sosialdemokratiet og LO er sterk. Hva skulle, fra LOs synpunkt, motivere en utvikling i retning av billigere og mer rettighetsløs arbeidskraft på bekostning av deres eksisterende medlemmer?”

    Dette er ikke først og fremst et spørsmål om motivasjonen til LO, men om et svar på og villet utvikling fra politikernes side på en prosess som er bestemt av det vi kan kalle økonomiske lover. I Oslo finnes det i dag knapt håndverkere av norsk opprinnelse. På 1980-1990-tallet var det dansker og svensker som kom og jobbet og tjente gode penger på grunn av det høye norske lønnsnivået. I dag er det folk fra Øst-Europa som driver med håndverk i hovedstaden. Alle disse gjorde og gjør en god jobb og jeg unner dem pengene. Men de utenlandske håndverkerne og arbeiderne fra Øst-Europa utgjør bare den ene siden av saken. Den andre siden av saken representeres av de norske ungdommene som i stadig større antall havner på sosial- og uføretrygd fordi det ikke er jobber til dem slik det var i “gamle dager”. Mangelen på jobber som ikke krever “lang” kompetanse, er radert bort av rasjonalisering og effektivisering av det manuelle tungarbeidet. Og i Norge er man ikke lenger villig til å betale norske ungdommer for å gjøre håndverksarbeid som snekkere, murere, malere osv, men man henter dem fra utlandet.

    En annen side ved utviklingen er at det norske skolevesenet fremmer holdninger som gjør at det ikke er populært å ta seg det man før kalte en vanlig jobb. I den norske Ap-staten skal “alle ungdommer” realisere seg som journalister, konsulenter, miljø- og sosialarbeidere, børsmeklere og reklamekonsulenter og rådgivere i offentlig og privat virksomhet. Man får titusenvis av slike “uproduktive” jobber i samfunnet og lar utlendinger i stadig større grad ta seg av den materielle produksjonen, mens store deler av ungdomskullene dermed blir fremmedgjort fra det “vanlige” arbeidslivet. Ser man eller hører man noen reaksjoner fra LO. Nei, ikke et pip. Og hører man noe derfra, sier man det er bra med utlendinger i norsk arbeidsliv bare de får samme betingelser som nordmenn. Men det får de jo ikke, og snart er det heller ingen nordmenn å sammenligne dem med. Nei, LO er helt fanget av utviklingen. Organisasjonen er gjennomsyret av den middelklassetenkningen som dominerer i AP og SV.

  • SpacemanSpiff

    Suprafon: Flott innlegg der du absolutt har mange gode poeng, men det besvarer ikke Xebeches spørsmål om hva som motiverer LO til dette? Tross alt er LO den sterkeste parten i symbiosen med AP, så hvofor skulle de ikke ta hensyn til sine egne medlemmer først og fremst? De ser jo hva som skjer de også.

  • Xebeche

    “Mangelen på jobber som ikke krever “lang” kompetanse, er radert bort av rasjonalisering og effektivisering av det manuelle tungarbeidet. Og i Norge er man ikke lenger villig til å betale norske ungdommer for å gjøre håndverksarbeid som snekkere, murere, malere osv,”

    Jeg tror svaret på mange av tidens store spørsmål, eller sosiale problemstillinger, ligger der. Det er dette den store debatten skulle handlet om. Det er veldig nærliggende å tenke seg at flere år med heftig ordveksling om “kultur” og “religion”, med alt hva det innebærer av symbolpolitikk i alle retninger, har vært en eneste stor skinn-debatt som kunne ta all oppmerksomheten fra det mer konkrete, økonomiske. Det er en ond spiral du skisserer. Spesielt for de som kjøres ut på et trygdesidespor og tror de ikke duger til noen ting. Hvis man kunne dreid debatten over i den retning ville man kanskje gjort det politisk rentabelt å interessere seg for problemet. Det ville forebygget mange av de sosiale konfliktene som den skjevheten kommer til å produsere. Særlig folk med basale kunnskapsmangler vil jo falle utenfor med det samme. Når de roter seg ut i et eller annet destruktivt går stiften i sporet igjen og alle andre mulige faktorer vil bli endevendt – bare ikke det mest grunnleggende. I det perspektivet blir slagordene om “Hele folket i arbeid”, osv., stående som en hån. Men igjen: Oppmerksomheten burde rettes dit. Det er ingen tiltak som kan kompensere for at folk utestenges fra arbeidsmarkedet.

  • Fjordman

    Sarasimba: Historien om de eurabiske nettverkene er utrolig. Jeg trodde det ikke selv første gang jeg hørte om det. “Bibelen” for alle som skriver om Eurabia er boken Eurabia: The Euro-Arab Axis av Bat Ye’Or:

    http://www.amazon.com/Eurabia-Euro-Arab-Axis-Bat-YeOr/dp/083864077X/

    Dersom du hører Dagbladets Marte Michelet eller andre skrive om Bat Ye’Or vil hun høres ut som en frådende nynazist. Jeg har møtt henne ved et par anledninger. Hun er en hyggelig jødisk dame som minner mest om en godt voksen bibliotekar. Hun er definitivt ikke hysterisk og alt hun skriver om er meget godt dokumentert. Faktisk vil jeg hevde at hennes primære svakhet er at hun noen ganger skriver litt for akademisk.

    Jeg har brukt en god del av min fritid over flere år på å gå Bat Ye’Ors påstander etter i sømmene. Jeg har hittil ikke funnet noe som er galt. EU og dets eurabiske nettverk er svært komplisert. Det finnes sikkert mye hemmelig informasjon samt en god del på fransk, et språk jeg ikke selv behersker, men det finnes mer enn nok informasjon offentlig tilgjengelig på internett på engelsk til å bekrefte alle hovedlinjene i Bat Ye’Ors påstander. Jeg har selv skrevet en bok om saken, Defeating Eurabia. Den finnes i sin helhet tilgjengelig på internett i fem deler:

    http://gatesofvienna.blogspot.com/2008/10/defeating-eurabia-part-1.html

    http://gatesofvienna.blogspot.com/2008/10/defeating-eurabia-part-5.html

    Boken kan også kjøpes i papirformat (den er på flere hundre sider og litt lang til å lese online), men jeg gjør oppmerksom på at kildehenvisninger inklusive hyperlinker finnes online. Papirboken er kort og godt et trykt utgave av nettversjonen, uten bearbeidelse.

    http://www.lulu.com/content/4730263

    Jeg har skrevet om dette temaet ganske mange ganger før og får kjeft for å gjenta meg selv, men til glede for nye seere som det heter kan jeg poste noe av informasjonen om igjen her.

    http://www.honestthinking.org/no/pub06/HT.2006.11.06.FJM.Eurabia-koden.htm

    Eurabia-koden

    Man kunne kanskje ha sluppet unna for et par år siden med i si at Eurabia er en konspirasjonsteori. Det går ikke nå lenger etter at det var et euro-arabisk toppmøte i juli 2008 med blant annet Frankrikes president Nicolas Sarkozy for å skape en ny union i Middelhavsregionen, og etter at blant annet Storbritannias nåværende utenriksminister har uttalt at EU bør utvides til Midtøsten og Nord-Afrika.

    http://www.brusselsjournal.com/node/2018

    Louis Michel, then the Belgian minister of foreign affairs and at present a member of the European Commission, told the Belgian parliament that eventually the EU will encompass the entire Mediterranean basin, including North Africa and the Middle East.

    Louis Michel satt inntil nylig i EU-kommisjonen, den mektige regjeringen for nesten en halv milliard mennesker som ikke står til ansvar for noen og gjør stort sett som den vil. Michel sa dette i 2002. Storbritannias utenriksminister gjentok det seinere:

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7095657.stm

    Foreign Secretary David Miliband has suggested the European Union should work towards including Russia, Middle Eastern and North African countries.

    De politiske elitene i hele den vestlige verden er mye mer positive til masseinnvandring enn folk flest er og vil ha det, uansett. Demokratiet er i så måte allerede nesten irrelevant. At EU driver langsiktig politisk arbeid for å forene Europa med Nord-Afrika og Midtøsten til en politisk, økonomisk og kulturell enhet er så godt dokumentert at det ikke lar seg benekte. Selv om det sjelden rapporteres betyr ikke det at alt arbeidet med dette er hemmelig. Les denne nettsiden jevnlig og spør deg selv hvor mye av dette det skrives om i de store mediene:

    http://www.ansamed.info/en/

    http://euro-med.dk/EU-Documents/Sixth-Euro-Med-Ministerial-Conference-28-November-2003-031128-Euromed-En.pdf

    Sixth Euro-Med Ministerial Conference: reinforcing and bringing the Partnership forward
    Brussels, 28 November 2003

    The sixth Euro-Mediterranean Conference of Foreign Affairs Ministers takes place in Naples on 2 and 3 December. This initiative offers the EU’s neighbouring partners, in exchange for tangible political and economic reforms, gradual integration into the expanded European internal market and the possibility of ultimately reaching the EU’s four fundamental freedoms: free movement of goods, services, capital and people.

    Legg merke til at i dette dokumentet fra 2003 står det at samarbeidet med de muslimske landene i Nord-Afrika og Midtøsten til syvende og sist skal ende med at disse blir integrert inn i EUs indre marked. De såkalte ”four freedoms,” fire friheter, inkluderer dessvere ikke retten til ytringsfrihet men fri flyt av varer, tjenester, kapital OG MENNESKER over landegrensene. Dette skal nå utvides fra europeiske land til også å omfatte muslimske land med hundrevis av millioner av innbyggere:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Freedoms_(European_Union)

    Møter av meget vidtgående karakter, også med land som Iran, pågår jevnlig:

    http://www.eu-un.europa.eu/articles/fr/article_3468_fr.htm

    The Barcelona Process is now approaching its tenth year and remains the framework for co-operation activities in the region. To complement the process further efforts to develop and enhance relations with Southern partners are being made through the Neighbourhood Policy. This initiative plans to build on the Barcelona Process on the basis of jointly agreed action plans with each of the partners which allow the EU offer a more intensive political dialogue and greater access for partners to EU programmes and policies including integration into the EU single market.

    Association Agreements have been signed by all partners except Syria with which one is being finalised; the Agadir Agreement, concluded in March 2004 and signed by Morocco, Tunisia, Jordan and Egypt, is a major step towards regional trade and economic integration; the final administrative steps are being discussed to allow the recently established Foundation for the Dialogue of Cultures become operational and Libya has recently issued a number of positive messages concerning its wish to become a full member of the Barcelona Process.

    As the US and NATO separately outline their visions and strategies for the ‘Greater Middle East’ region, EU Ministers will use the Dublin meeting to explain the linkages and consistencies between the European Security Strategy and the ongoing work to develop a strategic partnership with an area that extends from Morocco to Iran, the Mediterranean and the Middle East regions. The close relationship with the Mediterranean is an essential element of this strategy. It is complemented by the set of relations with the countries east of Jordan.

    I 2003 ble det til og med opprettet et felles euro-arabisk parlament for å ytterligere styrke dette eurabiske samarbeidet:

    http://www.europarl.europa.eu/intcoop/empa/home/default_en.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Euro-Mediterranean_Parliamentary_Assembly

    The Euro-Mediterranean Parliamentary Assembly
    The EMPA consists of parliamentarians appointed by:
    • the national parliaments of the EU Member States;
    • the national parliaments of the ten Mediterranean partners (Algeria, Egypt, Jordan, Israel, Lebanon, Morocco, the Palestinian Authority, Syria, Tunisia and Turkey);
    • the European Parliament.
    The EMPA consists of a maximum of 240 Members, of which 120 are Europeans (75 from the EU national parliaments and 45 from the EP) and 120 are from the NPs of the EU’s Mediterranean partner countries, so as to guarantee North-South parity.

    Som det står er dette organet rådgivende, ikke bindende, men man skal huske på at i følge EU er anbefalninger fra folkevalgte parlamenter i Europa også å betrakte som “rådgivende.” Det mest interessante er at vi her har en egen organisasjon for permanent, langsiktig integrering av Europa og det muslimske Midtøsten. De som mener dette er ”helt uskyldig” bør kanskje tenke over at EU i begynnelsen ”bare” var et frihandelsområde med noen kulturavtaler og et felles parlament. I dag er EU en politisk enhet som overkjører demokratisk valgte nasjonale forsamlinger og vedtar de fleste av Europas lover, også norske. Legg også merke til at arabiske diktaturer som Syria har like mange representanter her og lik formell innflytelse som europeiske land i et organ som skal gi råd om Europas fremtidige utvikling. Det ser nå ut til at dette parlamentet kan få lovgivende myndighet over europeiske borgere:

    http://www.ansamed.info/en/news/ME01.@AM53112.html

    MED UNION: EMPA ASKS FOREIGN MINISTERS FOR MORE POWERS

    (ANSAmed) – BRUSSELS, OCTOBER 13 – The Euro-Mediterranean Parliamentary Assembly (EMPA) has asked the foreign ministers of the Union for the Mediterranean (UfM) for more powers as well as the legal basis to sanction its role as their political arm. At a special meeting of the EMPA in Amman, representatives of the parliaments from both sides of the Mediterranean have approved a document to submit to the Euro-Med foreign ministers, who will meet in Marseille on 3 and 4 November: “we will ask ministers to make EMPA an integral part of the UfM, in terms of its parliamentary dimension”. The ministers of the UpM must provide the deputies of EMPA – led by the President of the EU Parliament, Hans Gert Poettering – with “a legal basis, setting the nature and the timescale of meetings between the two institutions”. EMPA intends to carry out “the role of consultant”, which is not binding, but obliges the ministers and heads of state of the UfM to take note of their resolutions and recommendations on the agenda of their meetings.

    The Algiers Declaration for a Shared Vision of the Future ble publisert etter en av de regelmessige euro-arabiske konferansene i 2006. Der står det blant annet at “It is essential to create a Euro-Mediterranean entity founded on Universal Values”. Linken til denne pdf-en ser dessverre ikke lenger ut til å virke.

    Denne enheten består av Europa og den arabiske verden, en samling historikeren Bat Ye’or har døpt Eurabia. For muslimer er de eneste universelle verdier de som finnes i islam. Araberne som deltok i dette samarbeidet vil lese erklæringen som en innrømmelse fra EUs side om at man skal skape en samlet euro-arabisk enhet basert på islam og islamsk overhøyhet. Husk også på at EU allerede formelt har begynt å akseptere islamsk sharia som lov i Europa:

    http://www.document.no/2008/09/eu-sharia.html

    EU-kommisjonen mener at muslimer bosatt i EU skal kunne skilles etter sharia-lovgiving i europeiske land.

    Dersom du leser The Algiers Declaration nøye – og det finnes en del andre, lignende dokumenter – innebærer den et svært utstrakt samarbeid mellom EU og muslimske land, blant annet en ”harmonisering av utdanningssystemet.” Hvordan skal vi harmonisere utdanningssystemet med arabiske diktaturer? Denne planen om å forene Europa, Tyrkia and den arabiske verden i en enhet, økonomisk og kulturelt, har pågått i mange år, den snakkes bare sjelden om i mediene.

    Dette vil få enorme ringvirkninger også for Norge ettersom vi i stor grad er underlagt EUs lovgivning og ikke lenger kontrollerer våre egne grenser. Europeere har kjempet for å holde islam ute av kontinentet i over 1300 år. Nå jobber europeiske ledere aktivt med å overgi hele kontinentet til islam, legge til rette for sharia og forby opposisjon til dette som rasisme og diskriminering. Diskrimineringsloven som ble vedtatt nesten uten offentlig debatt i Norge i 2005 kom etter initiativ fra Europarådet i nært samarbeid med EU og diverse islamske organisasjoner, det samme Europarådet som nå ledes av tidligere norsk statsminister og stortingspresident Thorbjørn Jagland. Loven vil i fremtiden bli sett på som en milepæl i utviklingen mot å redusere den norske urbefolkningen til annenrangs innbyggere i eget land, ikke bare reelt men også formelt. Lignende lover er blitt vedtatt i andre europeiske land etter initiativ fra EU. Europarådet i samarbeid med EU og islamske organisasjoner jobber målbevisst for å omskrive europeiske skolebøker i pro-islamsk retning og forby kritikk av islam som rasisme.

    EU er kort sagt en organisasjon der ledere fra mange europeiske land samarbeider om å demontere både det demokratiske systemet og de landene og nasjonene de er satt til å tjene. EU utgjør dermed det største organiserte forræderiet i dette kontinentets historie. EU destabiliserer hele Europa med sin pro-islamske innvandringspolitikk. Det såkalte “Mangfoldsåret” 2008 der vi ble tutet ørene fulle med multikulturell propaganda om hvor fint det vil bli dersom vi blir en minoritet i eget land er ledd av en pan-europeisk hjernevaskingskampanje, igjen ledet av EU, for å myke opp europeere til å tro at islam er noe fint og flott. EU driver meget godt organisert virksomhet, og har gjort det over mange år, for å skape et nettverk av europeiske og muslimske utdanningsinstitusjoner og et islamvennlig utdanningssystem på alle nivåer. Dette har pågått siden 1970-tallet. Det samme gjelder til en viss grad medier. I samme tidsrom har vesteuropeiske medier gått fra å være pro-israelske til å bli rabiat anti-israelske.

    Både nederlendere og franskmenn sa nei til den foreslåtte EU-konstitusjonen, som i praksis vil oppløse alle etablerte nasjonalstater i EU-området. Det eneste EU-lederne gjorde var å flytte på noen kommaer, kalle konstitusjonen noe annet og banke den igjennom uten folkeavstemninger. Med den nye Lisboa-traktaten, som egentlig er EU-konstitusjonen som snikes inn bakveien mot folkets vilje og dermed bør ansees som et pan-europeisk statskupp, kan folk over hele Europa arresteres av føderale EU-myndigheter for en lang rekke “forbrytelser.” Disse inkluderer ikke bare væpnet ran og voldtekt, men også “rasisme og fremmedfrykt”. Rasisme defineres i EU som blant annet “islamofobi.” Det kan i verste fall bety at islamofobi vil behandles som en alvorlig forbrytelse på linje med voldtekt over hele det europeiske kontinentet. De som mistenkes for denne “forbrytelsen” kan arresteres av EU-myndigheter uten nasjonal innblanding.

    http://gatesofvienna.blogspot.com/2008/05/slouching-towards-vienna.html

  • Donald

    Bare en liten korrigering som setter dette i et noe annet lys: det er ingenting som heter “ønske bevisst”, fordi ønsker er ubevisste og ikke kan styres.

    Dette betyr at disse guttas hjerner da har fått denne glupe ideen, men fremfor å stoppe den, har de bevisst latt ideen seile til handling. Dette betyr at denne politikken er “bevisst” bare in the weak sense.

    Langt grovere enn anklagen om en bevisst slik politikk, er anklagen om at deres sinn ikke fungerer helt slik det skal slik at slike ønskes overhodet trigges.

    Donald

  • Donald

    Ja, og en ting til:

    Vi må slutte å skylde på elitene for denne smørja! Folket er problemet og får de politikerne de fortjener! Er man uenig, får man stemme inn andre politikere.

    Jah! Enig med Bertold Brecht: Oppløs folket og velg et nytt!

    Mvh
    Donald

  • Xebeche

    @ utvidelsen av EU

    Fjordman er “skeptisk” til en utvidelse av EU. Men egentlig har ideen mye for seg. For det første vil kravene til opptak av de nye medlemmene jo sørge for at det ikke blir f.eks. et Putin-Russland eller Litvinenko-Hviterussland som blir medlemmer. De må moderniseres osv., og selve den prosessen vil ha en heldig påvirkning. Felles for de landene som får det til å gå på tverke for Fjordman er jo at de er til dels dysfunksjonelle. En opptagelsesprosess må nødvendigvis endre på de tingene. Før østutvidelsen var folk også negative, men så langt ligner det en suksess. Amerikanerne er også interessert i at EU på denne måten bruker sin byråkratiske makt til å “sikre freden”.

    I dag er menneskesmugling over Middelhavet et kronisk og voksende problem, og dessuten en humanitær katastrofe som ikke er EU verdig på noen måte. En av årsakene til den er den massive arbeidsløsheten på den nordafrikanske kysten. Også de landene vil måtte gjennom betydelige reformer og tilpasninger og profesjonalisering og ny-byråkratisering for å komme i posisjon. Men elitene der vil muligens være interessert i å bytte en komfortabel korrupsjon ut med mangedoblet legal inntekt i stedet.

    Når arbeidsplasser skapes på sørsiden av Middelhavet vil menneskesmuglingen over sjøen opphøre naturlig. Og hvis ikke man gjør noe vil den etter sigende vokse dramatisk i årene som kommer. Jeg har ikke sett noen forslag til hvordan det problemet ellers skal løses. Og hvis ikke det løses kan det destablisere sør-europeiske land, og gi vind i seilene til lokale varianter av BNP. Et Europaparlament fylt med Le Pen’er og Griffin’er fra Hellas, Italia, Spania og Portugal + de nevnte og med tiden flere andre, vil ikke være noe hyggelig gjensyn med Historien.

    En inkludering av oljestater vil dessuten svekke “oljevåpenet” og dermed OICs mulighet for å prakke antivestlige lover på europeerne. Når oljen løper tør risikerer man å få en hel klynge failed states på vei ut i hver sin irreversible borgerkrig. Heller ikke det vil bli spesielt fredsommelig.

  • Sarasimba

    Takk, Fjordman, jeg setter pris på informasjonen du gir!

  • Aesop

    @Xebeche

    Er det EU-medlemskap som magisk tryllestav du tenker på? Jeg mener, EU sliter selv med høy ledighet, sosiale motsetninger, lav økonomisk vekst, manglende demokratisk legitimitet og flere av landene har har store problemer med korrupsjon og mafia.

  • Xebeche

    @ Aesop

    Mener du ikke at det er noen økonomisk forskjell på EU og f.eks. Nordafrika eller Hviterussland? Jeg trodde ellers det var en stor forskjell, bl.a. i BNP pr. innbygger osv. Og at dette hadde noe med selve samfunnsarkitekturen å gjøre; rettsstat, ankemuligheter, korrupsjonsbekjempelse, arbeidsmiljølovgivning, osv. Men det er kanskje helt feil. Kanskje formålet er at EU skal utvides så vi kan lære av de suksessfulle nordafrikanske økonomiene?

  • Aesop

    @Xebeche

    Jeg er ikke enig i at EU-utvidelsen har vært en suksess. Det er full økonomisk krise i de nye landene som følge av spekulasjon. I Norge og resten av Europa har kriminelle bander skapt store problemer. I Italia var det til og med en pogrom mot sigøynere fra Romania. Land som Bulgaria er fremdeles gjennomkorrupte, mens f.eks. Hellas som har vært med lengre, mottar store summer fra Nederland og Tyskland.

    Om man så utvider EU til borgerkrigs- og mafialandene på Balkan, eller tar med det fattige, nasjonalistiske og stadig mer islamske Tyrkia eller enda verre, de arabisk-styrte landene i Nord Afrika, så vil det skape store problemer her i nord og hele maktbalansen i EU vil bli forskjøvet.

    Det virker på meg (nå er jeg litt spiss), som om du tenker at “alle vil ta etter oss, hvis de bare slippes inn og blir eksponert for våre verdier og får penger av oss.”

  • lun

    “Med rett skal landet byggjast og ikkje med urett øydast” står det en plass.

    Maktmennesker og andre tilknyttet forrige generasjons maktbærende ideologi trenger masse-innvandring for å skjule “øydinga” de har stelt til.

    Uten masse-innvandring hadde den pågående forgubbingen og avfolkningen av landet blitt pinlig tydelig. Og folk hadde blitt veldig klar over konsekvensene av jævelskapen som 68erne har innført, under dekke av slagord som “likestilling” og “selvbestemt abort”.

    Hilsen 68er-skeptisk drage lun